Gezondheid alle pijlers

"ongelukkig" door de pil? kan het? wie heeft het?

01-02-2013 20:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al zo'n 5/6 jaar de pil. geen problemen verder mee, alleen merk steeds vaker dat ik in mijn stopweek veel blijer ben. (meeste mensen zullen zich niet blijer voelen van ongesteld zijn ) Ik ben laatste jaren niet echt heel gelukkig van binnen, terwijl er niks mis is. Ik heb trouwens ook een kort lontje af en toe.

Daarom mijn vraag: zijn er mensen met ervaringen? Ik heb ook een tijdje last gehad van paniek.. heb toen aan de dokter gevraagd of de hormonen van de pil hier misschien invloed op hadden. dit was niet echt een oorzaak volgens haar, maar als ik het zeker wou weten moest ik een tijdje stoppen. maar stoppen met de pil is voor mij geen optie. ik heb een vriend & vind het kunnen regelen (doorslikken) erg fijn.
Een "depressieve stemming" kan idd door de pil komen. Je zou met de huisarts kunnen overleggen of je een pil met andere hormonen kan krijgen en dan kijken hoe het daarmee gaat. Ik voelde me bv bij microgynon ook anders dan nu met trigynon. Voel me er veel beter bij nu
Ja, herkenbaar.

Na het stoppen met de pil omdat ik zwanger wilde worden leek het beter te gaan.

Nu weer net een paar dagen begonnen. Heb nu niet exact dezelfde pil als de pillen die ik daarvoor heb geprobeerd en heb de hoop dat het nu beter is.

Ik ben er nog niet over uit welke anticonceptie ik anders zou willen gebruiken. Misschien de nuvaring? Dan kan je ook je stopweek overslaan zeg maar.
Ik ga door dezelfde klachten stoppen na mijn menstruatie. Ik slik sinds een paar maanden een andere pil en ik ben spressief en doodmoe. Volgens de arts kan het niet, volgens mij wel.
Het staat ook als bijwerking in de bijsluiter overigens
Ja hoor, dat kan. Ik werd zelfs zo chaggerijnig van die rotpil dat ik hem na een jaar aan de wilgen heb gehangen, en daarna voelde ik me echt stukken beter. Maar je kunt er ook voor kiezen van pil te veranderen natuurlijk, dat wil misschien ook wel schelen.
Het is bij mij niet dat ik me echt depressief voel, maar merk dat ik wel blij ben als ik ongesteld ben. (misschien ook wel omdat ik dan weet dat in niet zwanger ben ) je krijgt natuurlijk wel wat hormonen binnen. dus dat doet wel wat met je lichaam. ik ga het zeker even in de gaten houden. en anders even aankaarten bij de dokter.

Ik heb trouwens wel het aangekaart bij de apotheek tijdje terug, ik slik een goedkoper merk van de microgynon, ik vroeg toen of ik de microgynon 30 weer mocht, ze wou toen weten wat de reden was. ik gaf aan dat ik het idee had dat ik er gelukkiger van werd. nou dit kon echt niet, want het bevatte precies hetzelfde, alleen prijs verschil, dus heb ik maar weer voor goedkopere gekozen.. scheelt toch de helft en als ze mij verzekeren dat het precies hetzelfde is..
Ja daar had ik ook veel last van! Ik voelde me vaak gewoon niet blij zonder aanleiding. Zodoende ben ik over gestapt op de nuva-ring en nergens last meer van ook geen depressieve buien meer vlak voor mijn menstruatie. Echt een enorme verbetering!
Herkenbaar. Ik heb van m'n 14e tot m'n 29e de pil geslikt. Ik vermoedde ook dat ik minder gelukkig was door de pil. Ik ben toen twee keer een paar maanden gestopt, maar dat hielp niet veel. Ook kreeg ik er weer veel puisten van, dus toch maar weer begonnen. Inmiddels ben ik 3 jaar pilvrij i.v.m. zwangerschap en kinderwens. Ik voel me nu wel gelukkiger, heb een hoger libido en heb minder stemmingswisselingen. Ik vraag me weleens af of dit komt doordat ik met de pil ben gestopt, maar ik weet het niet zeker.

Het kan ook komen doordat ik gewoon de laatste jaren veel beter in m'n vel zit en meer zelfvertrouwen heb.

Is het geen optie om andere anticonceptie te gebruiken? Prikpil, spiraaltje?
Heb er ook last van gehad, werd een soort van Jantje lacht, Jantje huilt, enorme stemmingswisselingen. Na een maand stoppen als duidelijke verbetering, sindsdien geen pil meer voor mij.
Herkenbaar. Ik werd altijd een beetje "mat" van de pil. Ook sex vond ik minder leuk met de pil. Zonder pil ben ik een vrolijker mens en is de sex ook vele malen beter. Het is net alsof ik meer gevoelens heb. Klinkt heel vaag, maar zo voelt het.
Ja dat kan.

Ik was vorig jaar begonnen na de bevalling.En me een partij agressief en ongezellig dus gestopt na 3 maanden.

2 maanden terug maar weer begonnen en toen wist ik direct weer waarom ik vorig jaar gestpt was , ik was niet te genieten !! Nu na 3 weken gestopt te zijn voel ik me weer mezelf worden. Voor mij dus geen pil meer.
Wat betreft originele microgynon heeft de apotheek gelijk. De hormonen zijn precies hetzelfde en daar komt dat gevoel door. De hulpstoffen kunnen iets verschillen, maar die hebben geen invloed op hoe je je voelt.
quote:Sjors007 schreef op 01 februari 2013 @ 20:20:

Herkenbaar. Ik heb van m'n 14e tot m'n 29e de pil geslikt. Ik vermoedde ook dat ik minder gelukkig was door de pil. Ik ben toen twee keer een paar maanden gestopt, maar dat hielp niet veel. Ook kreeg ik er weer veel puisten van, dus toch maar weer begonnen. Inmiddels ben ik 3 jaar pilvrij i.v.m. zwangerschap en kinderwens. Ik voel me nu wel gelukkiger, heb een hoger libido en heb minder stemmingswisselingen. Ik vraag me weleens af of dit komt doordat ik met de pil ben gestopt, maar ik weet het niet zeker.

Het kan ook komen doordat ik gewoon de laatste jaren veel beter in m'n vel zit en meer zelfvertrouwen heb.

Is het geen optie om andere anticonceptie te gebruiken? Prikpil, spiraaltje?Spiraaltje hoor ik soms wel slechte verhalen over, en de prikpil.. nee dat kan ik mezelf niet aan doen (val altijd flauw) oh & mijn libido is ook erg laag.. dat is natuurlijk ook een fijne bijeenkomst van de pil zeker?
Ik heb zelf nu zelfs na nog geen week de pil (goedkope variant van de microgynon 20) weer te gebruiken al het idee dat ik me weer minder begin te voelen.
Heel herkenbaar. Vooral microgynon gaf bij mij veel problemen.

Trinordiol kan ik ook niet tegen, zere borsten, puisten, koortsuitslag....

Ik zweer bij Trigynon.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nooit last van gehad, totdat ik na twee bevallingen weer met een pil begon, binnen een paar dagen depressief en agressief. Meteen gestopt, en durfde ook geen andere meer te proberen.
ja hoor. Ik ben weleens een zombie geworden van een pil.
it's a big club and you ain't in it
/
quote:pixiemorgan schreef op 01 februari 2013 @ 20:21:

Herkenbaar. Ik werd altijd een beetje "mat" van de pil. Ook sex vond ik minder leuk met de pil. Zonder pil ben ik een vrolijker mens en is de sex ook vele malen beter. Het is net alsof ik meer gevoelens heb. Klinkt heel vaag, maar zo voelt het.Mijn libido is ook laag.. en dat komt misschien ook wel van de pil! maar stoppen zie ik momenteel even niet zitten. en deze pil voldoet verder wel prima, kan 3 maand doorslikken zonder doorbraak bloedingen etc. maar ik kijk het nog even aan, en anders ga ik toch langs de huisarts voor raad.
Microgynon jaren geslikt, nooit problemen gehad. Maar sinds die Steridil.... Wat een oprechte kut-pil.
quote:s0esie schreef op 01 februari 2013 @ 20:25:

[...]

Mijn libido is ook laag.. en dat komt misschien ook wel van de pil! maar stoppen zie ik momenteel even niet zitten. en deze pil voldoet verder wel prima, kan 3 maand doorslikken zonder doorbraak bloedingen etc. maar ik kijk het nog even aan, en anders ga ik toch langs de huisarts voor raad.

Met de nuvaring kan je dus ook de bloeding overslaan en deze bevat minder hormonen dacht ik. Dus vast minder klachten denk ik dan.

Zelf zit ik daar sterk over na te denken om dat te proberen. Misschien voor jou ook een idee om over na te denken?
Ik ben een paar jaar geleden gestopt met de pil omdat ik toen geen partner had. Wat een verschil was dat zeg! Binnen een paar dagen voelde ik me zoveel beter en opgewekter. Ik had de pil geslikt sinds mijn 16e en er geen moment bij stil gestaan dat die zo'n invloed kon hebben op mijn stemming. Nadeel van het stoppen was wel dat ik ineens een veel hoger libido kreeg, en geen partner had
Herkenbaar! Wat was ik een stom mens toen ik aan de pil/prikpil zat, zeg. Bleeeeeeeeh!
quote:_flower_ schreef op 01 februari 2013 @ 20:29:

[...]

Met de nuvaring kan je dus ook de bloeding overslaan en deze bevat minder hormonen dacht ik. Dus vast minder klachten denk ik dan.

Zelf zit ik daar sterk over na te denken om dat te proberen. Misschien voor jou ook een idee om over na te denken?Ik zal morgen eens google raadplegen over de nuvaring, ken het niet, maar in elk geval bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven