Gezondheid alle pijlers

"Sneeuwbui" op mijn hoofd en het jeukt zooo!!

16-01-2009 13:02 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb een probleem; Bijna mijn gehele hoofdhuid jeukt, schilfert alsof het sneeuwt en ik word er gek van.

Ben overigens al wel bij de HA geweest. Deze heeft me een shampoo en een lotion meegegeven. Het zou nl. een exceem of een schimmel kunnen zijn.

Wie heeft dit ook? Wat helpt en wat niet??

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Yep ik heb het en ik gebruik van Lush Snakeoil:

link: http://www.lush.nl/snake-oil-for-scalps-55g.2488.html

En dat helpt. Niet voor altijd, het blijft symptoombestrijding, maar het helpt beter dan andere dingen.

Het stinkt wel verschrikkelijk en je moet er zo'n verschrikkelijke lush-winkel voor binnen. Kanone wat stinkt het in zo'n winkel, echt ongelofelijk dat er mensen zijn die daar voor hun lol naar toe gaan.
Je kunt ook via internet bestellen - dat scheelt een hoop stank.
Dat van je huisarts helpt. Precies de aanwijzingen opvolgen.

Het is wschl een combi van schimmel en eczeem (dwz een eczeemreactie op schimmels die gewoon van nature op je huid aanwezig zijn). Je hebt denk ik zowel een schimmeldodend middel gekregen als iets wat de reactie bestrijdt.

Netjes doen zoals voorgeschreven en dan moet je binnen een week of twee wel verbetering merken.
quote:Parnell schreef op 16 januari 2009 @ 13:13:

Je kunt ook via internet bestellen - dat scheelt een hoop stank.Ja, maar die bezorgkosten. Daar ben ik dan weer te zuinig voor.
Ik heb roos bij het gebruik van normale shampoos. Wanneer ik de duurdere van de kapper gebruik, heb ik er geen last van. En ook heb ik dan t gevoel dat mijn hoofdhuid veel schoner is.
Ik heb met periodes dat een deel van mijn hoofdhuid schilfert en jeukt. Ik krijg dan soms ook een soort eczeem op mijn gezicht.

Ik gebruik al jaren in die periodes selsun shampoo, geen idee wat de werkzame stof erin is, maar helpt als een tierelier (gebruik het dus als shampoo, maar was ook mijn gezicht ermee als ik die schilfers heb.)

Gewoon bij de drogist of apotheek te krijgen (niet bij alle trouwens)
Ik weet niet hoe het bij de rest zit, maar ik heb een enorme bos haar. Misschien komt het ook door de warmte op de hoofdhuid.
Dankjewel voor jullie reacties!!! Ben er blij mee.

@AbsoluteEinstein,

Nog nooit van een Lush winkel gehoord, totdat de jarige vorige week cadeautjes kreeg van iemand die bij Lush was gaan shoppen. Ik zal er es op googlen en kijken of het hier ook in de buurt zit.

@Parnell,

Dankje voor de tip, al vind ik zeepjes ed zoals in zo'n badwinkel wel lekker ruiken! Maar smaken verschillen...

@Ellen2,

Wat ik van de huisarts heb gekregen ga ik vanaf vandaag (vandaag ook gekregen) proberen. Heb al onder de douche gestaan met die shampoo (giftig roze van kleur, geurloos of ik ruik het niet). Altijd goed om alternatieven achter de hand te hebben en prettig om te weten dat ik niet de enige ben met sneeuw op op mijn hoofd.

@ Kerriebredsjo,

Ik heb allerlei shampoos geprobeerd van superagressief tot aan de babyshampoo toe. Ook van mijn kapper al een fles shampoo geprobeerd, maar die werkte slechts een klein beetje na weken.

Heb zelf ook een hele dikke bos lang haar. Sinds oktober is het minder lang dan dat het was. Het was tot op heuphoogte, is nu tot op schouderhoogte. En met die jeuk die ik nu heb, overweeg ik zelfs om alles eraf te halen, zo gek word ik ervan!

@ Enniee,

Thanks voor de tip, ga zeker bij de drogist kijken! Hopelijk helpt het mij ook!

Groetjes MDF
Die giftig roze is ketaconazol, dat is een antischimmelmiddel. Eerst wassen met gewone shampoo, dan die roze en een tijdje laten inwerken.
Helaas ben ik ook gezegend met zo'n hoofdhuid.

Alleen lijkt het bij mij echt in buien te komen zo heb ik er tijden geen last van en dan ineens is het er weer.

Heb het al van kinds af aan soms zo erg dat mijn hele hoofdhuid kapot was tot bloedens toe.

Wat bij mij heel goed helpt op zulke momenten is resdan medicinale shampoo en lotion

Vind het absoluut niet lekker ruiken maar even doorbijten en na een week-2 weken is alles zo'n beetje weg.

Resdan is gewoon te halen bij de apotheek
Wat ik niet goed snap is: je hebt net medicijnen gekregen van de huisarts. Waarom zou je daar dan tussendoor nog gaan rommelen met allerlei andere middeltjes?

Ik heb al 25 jaar 3 huidziekten tegelijk dus ik weet álles van huidproblemen en wat je al niet probeert, maar ik zou in dit geval eerst eens even kijken of de medicijnen gewoon hun werk doen.

Al was het maar om straks nog te kunnen onderscheiden wat wel en niet geholpen heeft.
@ ellen2,

Ja, dat is idd de naam van het goedje; ketaconazol. Ben er gisteren meteen mee gestart. Die andere heet Lociod lotion, die mag tot 3 x daags. Daar ook mee gestart (mag als combi). De jeuk neemt gelukkig al wel beetje af, nu het sneeuwen nog!!

Op je vraag:

Wat ik niet goed snap is: je hebt net medicijnen gekregen van de huisarts. Waarom zou je daar dan tussendoor nog gaan rommelen met allerlei andere middeltjes?

Antwoord: Ik rommel nog niet tussendoor met andere middelen, maar het is goed om alternatieven achter de hand te houden (heb ik eerder ook al gezegd). Ben zo'n type dat als er in de bijsluiter staat: kleine kans op.... nog kleinere kans op.... Dat ik dan bijna standaard daar al wat van terug zie, van wat voor medicatie dan ook.

@ Lee24,

Hier op sommige plekken ook tot kapotte huid toe (niet echt bloeden, wel heel vochtig). Door het krabben, maar volgens mij ook door de eczeem/ schimmel zelf. Vind het wel een hele opgaaf om niet te krabben. Zou eigenlijk (vooral voor 's nachts) zo'n hondekap nodig hebben, je kent ze wel, van die lampenkap-achtige dingen. Vraag me af of daar dan ook een naam voor is?

Fijn weekend!

MDF
Van Zwitsal, Goedemorgen/Bonjour (voor baby's). Na het wassen op de hoofdhuid en weg!
quote:miss dubbelfriss schreef op 17 januari 2009 @ 17:24:

Hier op sommige plekken ook tot kapotte huid toe (niet echt bloeden, wel heel vochtig). Door het krabben, maar volgens mij ook door de eczeem/ schimmel zelf. Vind het wel een hele opgaaf om niet te krabben. Zou eigenlijk (vooral voor 's nachts) zo'n hondekap nodig hebben, je kent ze wel, van die lampenkap-achtige dingen. Vraag me af of daar dan ook een naam voor is?

Ik heb dat ook; vooral 's avonds als ik op de bank zit. Als ik mijn haar heb gewassen is het een tijdje rustig, als ik op mijn werk zit krab ik sowieso niet, maar 's avonds op de bank heb ik zo'n moeite om niet te krabben... Ik heb het momenteel ook erger dan normaal. Ik ben nu zarqua antiroos shampoo aan het gebruiken en dermalex lotion, maar nog niet naar volle tevredenheid. Ik heb best dik haar en weet nog steeds niet wat beter is; fohnen of laten opdrogen. Als ik ze laat drogen blijft de hoofdhuid de halve dag vochtig, weet niet of dat nu zo goed is.

Hoe vaak wassen jullie je haar?
Niekie: Ik was mijn haar twee keer per week. Ik zou als je zulk dik haar hebt toch een beetje föhnen, want op die vochtige huid gaan de schimmels weer des te sneller groeien. Dus ik zou mijn haar wel een eindje op weg helpen met drogen, maar niet kurkdroog föhnen want dan droogt je huid weer uit.

MDF: Locoid heb ik ook, dat is een corticosteroid. het helpt vrij goed om de reactie in bedwang te krijgen.

Andere tips om de schimmel snel weg te krijgen: vaak je kussensloop verwisselen, kammen en borstels elke dag schoonmaken, en niet te lang met vochtig/nat haar rondlopen (dus bv niet urenlang met een handdoek om je hoofd gewikkeld blijven zitten).
quote:absoluteEinstein schreef op 16 januari 2009 @ 13:11:

Yep ik heb het en ik gebruik van Lush Snakeoil:

En dat helpt. Niet voor altijd, het blijft symptoombestrijding, maar het helpt beter dan andere dingen.

Het stinkt wel verschrikkelijk en je moet er zo'n verschrikkelijke lush-winkel voor binnen. Hé, ik heb net die snakeoil per post ontvangen (inderdaad een apart luchtje), maar hoe gebruik ik die? Ik heb geen bad maar een douche, neem ik de bar dan mee in de douche en maak ik de bar én mijn haar dan nat? Of is het handiger en een stukje vanaf te snijden of zo
Ik gebruik af en toe in kuren: Denorex shampoo en Nizoral. Dit helpt super. Tussendoor gebruik ik mentol shampoo van de kapper op natuurlijke basis. Dit gaat goed.
MDF, hoe gaat het nu? Je zou nu wel verbetering moeten merken.
Ik heb ook altijd last gehad van een geïrriteerde hoofdhuid en schilfers. Echt te erg, een gruwel! Mijn vriendinnen merkten daar overigens nooit iets van, omdat ik elke dag urenlang mijn haar stond uit te pluizen op alles wat er m.i. niet in hoorde. Wat ik op een gegeven moment heb gedaan, was in een vakantieperiode mijn haar enkele weken niet wassen (een vetkleppenkuurtje noemde ik het). Ik droeg het toen in een vlecht of verstopte het onder bandana's en caps. Klinkt ieuw en kán het ook zijn, maar je hoofdhuid komt hierdoor wel tot rust en het krijgt ruim de tijd om te herstellen. Ik heb het geluk dat mijn haar niet gauw vet wordt of naar gaat ruiken (vriend was testpersoon, haha) tijdens zo'n non-behandeling, dat is natuurlijk wel fijner. Sindsdien heb ik geen last meer van schilfers en/of jeuk en ik kan het nu weer wassen met doodgewone L'Oréal shampoo (jippie, want ik ben absoluut fan van fris en welriekend haar, hahaha). Misschien is zo'n kuurtje wel iets voor jou? Succes ermee!...
Ik heb er jaren last van gehad. Ook allerlei middelen gebruikt.

Wat er is gebeurd weet ik niet maar heb het nu af- en toe.

Maar wat me wel opvalt is dat ik er last van heb als ik een bepaalde gel of gellak gebruik.

Dus die gebruik ik ook niet meer.

Nog wel eens last maar stukken minder.

Misschien gebruik je ook iets waar je hoofdhuid niet tegen kan?
quote:niekie1 schreef op 21 januari 2009 @ 14:28:

[...]

Hé, ik heb net die snakeoil per post ontvangen (inderdaad een apart luchtje), maar hoe gebruik ik die? Ik heb geen bad maar een douche, neem ik de bar dan mee in de douche en maak ik de bar én mijn haar dan nat? Of is het handiger en een stukje vanaf te snijden of zo

Je moet het niet gebruiken met water!!

Je moet de bar over je hoofdhuid wrijven, het smelt dan door je lichaamswarmte. Of je smelt hem in je handen en gaat daarmee over je hoofdhuid.

Ik was mijn haar daarna met de soak&float bar, ook van Lush. Werkt heel erg goed.
Wat bij mij uiteindelijk werkte, is Rooscure. Dat is de enige shampoo die Ketoconazol (1%) bevat die zonder recept te koop is, gewoon bij de drogist. Als de dokter het voorschrijft, heet het Nizoral (2%). Ketoconazol is een antischimmelmiddel en het helpt bij seborroïsch eczeem:

"Bij deze aandoening heeft u last van gelige, schilferende plekken, vooral op de hoofdhuid (roos), rond de mond en neus, tussen de wenkbrauwen en op het midden van de borst. Dit zijn plaatsen waar veel talg vrijkomt. De hoofdhuid kan hier erg van gaan jeuken." (Van de website apotheek.nl).
Dit herken ik ook heel erg. Heb elke dag jeuk op mijn hoofd en krab alles kapot. Ben ook al bij de HA geweest en shampoo en lotion gekregen, maar het helpt helaas allemaal niet. Verder al verschillende andere shampoos geprobeerd, maar tot nu toe nog geen succes.

Had hier vroeger ook al eens last van gehad en toen hielp DSD shampoo erg goed, helaas nu nog niet.

Ben ook dus nog op zoek naar iets wat wel wil helpen.
b1angel, misschien kun je Actigener eens proberen. Te koop bij De Tuinen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven