Gezondheid alle pijlers

Rare menstruatie

23-06-2015 14:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In november 2014 heb ik mijn tweede spiraaltje laten verwijderen en besloten om aan de pil te gaan. Na het verwijderen ben ik direct begonnen met mylan (microgynon 30) en werd ook direct regelmatig ongesteld. De eerste menstruaties waren heel hevig. In maart 2014 werd ik een week te vroeg best hevig ongesteld. Sindsdien heb ik alleen nog op de laatste dag in mijn stopweek een halve dag heel licht bloedverlies. De eerste keer dat ik maar een halve dag ongesteld werd heb ik een zwangerschapstest gedaan (negatief) en maakte ik mij geen zorgen. De tweede keer dat ik een halve dag ongesteld werd heb ik weer een zwangerschapstest gedaan (negatief). Ik heb nu 3 maanden achterelkaar maar een halve dag een lichte bloeding gehad. Ik heb hiervoor contact gehad met mijn gynaecoloog en ze vroeg mij in eerste instantie of ik het erg vond? Ik vertelde haar dat ik er wel heel onzeker van word.

Ze vertelde mij dat het normaal is, en dat het komt door de werking van de pil. Ik heb 8 jaar een mirena spiraal gehad en werd ik helemaal niet meer ongesteld. Daarvoor heb ik 7 jaar microgynon gebruikt en werd ik altijd 3 tot 4 dagen ongesteld.

Ik ga vanmiddag maar weer een test halen, maar zijn er meer mensen die zo licht ongesteld worden bij het gebruik van de pil?
Ja die zijn er. Het is ook geen echte menstruatie he.

Waarom blijf je jezelf gek maken met die testen? Als jij de juiste pil hebt, en die netjes slikt, is 'ie zéér betrouwbaar?
Ik zou ook niet testen, de hoeveelheid bloed of hoe erg je ongesteld bent wijst er ook niet op of je zwanger bent of niet
Ik ben al eerder door de pil heen zwanger geraakt. Om diezelfde reden ben ik toen overgestapt naar de mirena spiraal. Ik heb al 3 lieve kinderen en heb eigenlijk geen kinderwens. Het voelt zo onnatuurlijk om maar een halve dag ongesteld te zijn
Waarom dan niet een definitieve ingreep bij jou of je partner Corine? Gun jezelf die rust, zo is het toch niet leuk meer elke maand?
Even als leek hier:

Een spiraaltje was origineel bedoelt om de baarmoederwand zo te irriteren dat zich daar geen innesteling meer kon plaatsvinden. Eenmaal verwijderd lijkt het mij niet vreemd dat de daaropvolgende menstruaties heviger zijn om die geïrriteerde wand af te stoten.

Bij de juiste pil is het dan natuurlijk totaal anders omdat de vorm van anticonceptie anders is.

Als je echt geen kinderen meer wilt, sterilisatie is ook een optie om te overwegen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik ben 29 jaar. Sterrilisatie klinkt zo definitief. Inderdaad wel iets om over na te denken... Ik weet het niet
quote:corine2014 schreef op 23 juni 2015 @ 14:42:

Ik ben 29 jaar. Sterrilisatie klinkt zo definitief. Inderdaad wel iets om over na te denken... Ik weet het nietJe hebt 3 kinderen en nog decennia van een actief seks leven te gaan. Je acht de kans klein dat je nog meer kinderen wilt hebben. Dan is Sterilisatie echt wel een realistische mogelijkheid. Ik neem even aan dat je qua relatie ook nog wel even goed zit. Mocht het dan zo zijn dat je met welke man dan ook over een jaar of 5 tot 10 alsnog een vierde kind willen, dan is het altijd nog wel mogelijk om de sterilisatie om te draaien als optie te overwegen, of om desnoods een eicel te laten oogsten en deze buiten de baarmoeder te laten bevruchten en dan te laten inplanten in de baarmoeder. Sterilisatie sluit alleen de kans op bevruchting uit, niet de mogelijkheid om een zwangerschap te voldragen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:jaw schreef op 23 juni 2015 @ 14:35:

Even als leek hier:

Een spiraaltje was origineel bedoelt om de baarmoederwand zo te irriteren dat zich daar geen innesteling meer kon plaatsvinden. Eenmaal verwijderd lijkt het mij niet vreemd dat de daaropvolgende menstruaties heviger zijn om die geïrriteerde wand af te stoten.

Bij de juiste pil is het dan natuurlijk totaal anders omdat de vorm van anticonceptie anders is.

Als je echt geen kinderen meer wilt, sterilisatie is ook een optie om te overwegen.Bij een koperspiraal voorkom je inderdaad een innestelling, maar krijg je ook meestal heftiger menstruaties. In ieder geval heeft de spiraal geen invloed op je cyclus. Bij een mirenaspiraal voorkom je opbouw van het baarmoederslijmvlies, waardoor veel vrouwen daarmee helemaal geen menstruatie of onttrekkingsbloeding meer mee hebben. Ik haal uit het verhaal van TO dat ze een Mirenaspiraal had. Daarna weer de pil is gaan slikken, waardoor meer gaan vloeien eigenlijk heel logisch is. Dat ze nu vrijwel niet meer vloeit is minder logisch. Wel is mijn eigen ervaring dat je menstruatie qua hoeveelheid ook verandert door de jaren heen. Kennelijk bouwt TO nauwelijks baarmoederslijmvlies op met de microgynon 30. TO, wat was je reden om te stoppen met de Mirena? Want dat is qua anticonceptie wel echt heel veilig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven