rare reactie muggenbeet
dinsdag 21 september 2010 om 19:17
ben anderhalve week geleden terug gekomen van vakantie.
italie dit jaar.
echter zijn we daar helemaal lek geprikt door muggen (had deet gebruikt maar mocht niet baten)
had toen al een rare reactie grote bulten en ontzettende jeuk.
maar ik heb 1 beet die mij zorgen baard. hij zit op mijn knie vlak na de beet was mijn knie al heel erg dik! en ontzettend veel jeuk.. en hard!
nu 3 weken later is hij nog steeds dik. en er zit nog steeds een wondje van de prik. en er zit ook nog steeds een blauwe plek eromheen.
nu ben ik al van plan naar de dokter te gaan...maar wil toch ff weten of iemand hier weet wat het is...
italie dit jaar.
echter zijn we daar helemaal lek geprikt door muggen (had deet gebruikt maar mocht niet baten)
had toen al een rare reactie grote bulten en ontzettende jeuk.
maar ik heb 1 beet die mij zorgen baard. hij zit op mijn knie vlak na de beet was mijn knie al heel erg dik! en ontzettend veel jeuk.. en hard!
nu 3 weken later is hij nog steeds dik. en er zit nog steeds een wondje van de prik. en er zit ook nog steeds een blauwe plek eromheen.
nu ben ik al van plan naar de dokter te gaan...maar wil toch ff weten of iemand hier weet wat het is...
dinsdag 21 september 2010 om 19:24
dinsdag 21 september 2010 om 19:37
Ik ben een paar jaar geleden naar de huisarts geweest toen ik echt een soort van olifantenbeen had van muggenbulten. Kreeg te horen dat het een allergische reactie was... en dat was het dan.
Heb het daarna nog een paar keer gehad. Enorme grote, jeukende plekken met harde schrijven. Antihistamine schijnt te helpen.
Heb het daarna nog een paar keer gehad. Enorme grote, jeukende plekken met harde schrijven. Antihistamine schijnt te helpen.
dinsdag 21 september 2010 om 20:11
Naar de HA, voor antihistamine.. T klinkt als een allergische reactie. Niet al te ernstig overigens.
Als je weer eens gebeten/gestoken word door een insect die deze reactie bij je veroorzaakt kun je (mits je niet echt ziek word: duizelig, misselijk of verhoging) een kletsnatte, in de vriezer gestoken maandverbandje gebruiken als cold compress. Werkt bij mij waanzinnig goed!
Als je weer eens gebeten/gestoken word door een insect die deze reactie bij je veroorzaakt kun je (mits je niet echt ziek word: duizelig, misselijk of verhoging) een kletsnatte, in de vriezer gestoken maandverbandje gebruiken als cold compress. Werkt bij mij waanzinnig goed!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 21 september 2010 om 20:14
@ hasse thnx voor de tip.
ik had meer klachten gehad eerst toen ik net terug was had ik ook een enorm dikke arm. maar die is alweer weggetrokken gelukkig
ben ff gaan googlen naar dazen en lijkt mij een goede mogelijkheid want op de camping hadden we veel soorten vliegen.
vond het al zo vreemde reactie voor een mug.
ik had meer klachten gehad eerst toen ik net terug was had ik ook een enorm dikke arm. maar die is alweer weggetrokken gelukkig
ben ff gaan googlen naar dazen en lijkt mij een goede mogelijkheid want op de camping hadden we veel soorten vliegen.
vond het al zo vreemde reactie voor een mug.
dinsdag 21 september 2010 om 20:18
dinsdag 21 september 2010 om 20:24

dinsdag 21 september 2010 om 20:25
http://www.google.nl/imag ... UQsAQwAw&biw=1440&bih=785
Dazen
http://www.google.nl/imag ... CsQsAQwAA&biw=713&bih=737
horzels
Dazen
http://www.google.nl/imag ... CsQsAQwAA&biw=713&bih=737
horzels
dinsdag 21 september 2010 om 20:57
quote:troetelbeertje30 schreef op 21 september 2010 @ 20:24:
Voor de rest voel je je wel goed? geen koorts bijvoorbeeld? In italie komen namelijk ook veel tijgermuggen voor, daar kan je best ziek van worden.
Wat bij mij helpt tegen de zwelling van muggenbulten; een ijsklontje er op (eventueel in een theedoek of washand).verkouden sinds 2 weken ongeveer...maar ja mijn vriend had het eerst en die heeft mij dus aangestoken.
Voor de rest voel je je wel goed? geen koorts bijvoorbeeld? In italie komen namelijk ook veel tijgermuggen voor, daar kan je best ziek van worden.
Wat bij mij helpt tegen de zwelling van muggenbulten; een ijsklontje er op (eventueel in een theedoek of washand).verkouden sinds 2 weken ongeveer...maar ja mijn vriend had het eerst en die heeft mij dus aangestoken.
dinsdag 21 september 2010 om 23:14
Heel herkenbaar! Ik was deze zomer ook in Italië en daar zijn mijn familie en ik ook helemaal lek gestoken door een soort gemuteerde muggen. Deet hielp ook voor geen meter. Wij kregen speciale medicinale crèmes en antihistamine. Het was nogal een domper op de vakantie.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.

woensdag 22 september 2010 om 16:53
Dan ben je geprikt door de tijgermug. Die vliegen hier in Italie in grote getallen rond en prikken ook overdag. Je kan dan inderdaad weken last van jeuk houden, de bult wordt mega groot, eigenlijk wordt het meer een harde schijf en naderhand heb je een beurse plek. Probeer zo min mogelijk te krabben, want als de boel gaat infecteren ben je verder van huis en heb je een jaar later nog een litteken op die plek.
donderdag 23 september 2010 om 03:05
@ italiagirl
klinkt idd precies wat ik heb. heb er 1 gespot en die was zwart en veel groter dan de muggen in NL.
de beursheid op mijn knie begint gelukkig af te nemen (zoals altijd als ik eindelijk besluit naar de dokter te gaan) maar hou dus rekening met of een tijgermug of dus een daas (kunnen beide zijn want had meerdere rare plekken en niet allemaal even jeukend etc)
weet iemand een goede remedie tegen tijgermuggen?? voorkomen is natuurlijk beter dan genezen en ik ga in juni alweer richting italie!
klinkt idd precies wat ik heb. heb er 1 gespot en die was zwart en veel groter dan de muggen in NL.
de beursheid op mijn knie begint gelukkig af te nemen (zoals altijd als ik eindelijk besluit naar de dokter te gaan) maar hou dus rekening met of een tijgermug of dus een daas (kunnen beide zijn want had meerdere rare plekken en niet allemaal even jeukend etc)
weet iemand een goede remedie tegen tijgermuggen?? voorkomen is natuurlijk beter dan genezen en ik ga in juni alweer richting italie!