Gezondheid alle pijlers

rare reactie muggenbeet

21-09-2010 19:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben anderhalve week geleden terug gekomen van vakantie.

italie dit jaar.

echter zijn we daar helemaal lek geprikt door muggen (had deet gebruikt maar mocht niet baten)

had toen al een rare reactie grote bulten en ontzettende jeuk.

maar ik heb 1 beet die mij zorgen baard. hij zit op mijn knie vlak na de beet was mijn knie al heel erg dik! en ontzettend veel jeuk.. en hard!

nu 3 weken later is hij nog steeds dik. en er zit nog steeds een wondje van de prik. en er zit ook nog steeds een blauwe plek eromheen.

nu ben ik al van plan naar de dokter te gaan...maar wil toch ff weten of iemand hier weet wat het is...
Ik ben geen dokter, maar het klinkt alsof je een beetje allergisch gereageerd hebt..
Was het wel een mug die de grote beet heeft gemaakt....?

Zou maar ff naar de huisarts gaan ja als ik jou was..
quote:Stephanietje schreef op 21 september 2010 @ 19:20:

Ik ben geen dokter, maar het klinkt alsof je een beetje allergisch gereageerd hebt..dit denk ik ook.
Herkenbaar! Italiaanse muggen (paparazzi? ) geven mij ook hele grote muggenbulten. Even naar de huisarts, waarschijnlijk krijg je anti-histamine en dan gaat het best snel van weg.

Laatste keer naar Italiie had ik het bij voorbaat al gevraagd. Bleef ik er een week mee zitten ipv 4.
Heel herkenbaar. Ik ben zelf ook allergisch voor muggen.

Even de HA bellen.
Ik ben een paar jaar geleden naar de huisarts geweest toen ik echt een soort van olifantenbeen had van muggenbulten. Kreeg te horen dat het een allergische reactie was... en dat was het dan.

Heb het daarna nog een paar keer gehad. Enorme grote, jeukende plekken met harde schrijven. Antihistamine schijnt te helpen.
Ik heb die 'klachten' altijd bij een dazen-steek (thank god is het seizoen over). Misschien door zoiets gestoken?
Heeft mijn zus ook regelmatig...

antihistamine schijnt te helpen...

Op internet staat dat bij een insectenbeet die groot en rood is,na 48uur niet verbeterd,de huisarts geraadpleegd moet worden..
ik slik al antihistamine helaas dus dat werkte ook al niet.... :S

wat zijn dazen??
Naar de HA, voor antihistamine.. T klinkt als een allergische reactie. Niet al te ernstig overigens.

Als je weer eens gebeten/gestoken word door een insect die deze reactie bij je veroorzaakt kun je (mits je niet echt ziek word: duizelig, misselijk of verhoging) een kletsnatte, in de vriezer gestoken maandverbandje gebruiken als cold compress. Werkt bij mij waanzinnig goed!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
@ hasse thnx voor de tip.

ik had meer klachten gehad eerst toen ik net terug was had ik ook een enorm dikke arm. maar die is alweer weggetrokken gelukkig

ben ff gaan googlen naar dazen en lijkt mij een goede mogelijkheid want op de camping hadden we veel soorten vliegen.

vond het al zo vreemde reactie voor een mug.
Ik was een paar weken terug naar spanje geweest, en heb precies hetzelfde gehad.

Ik heb nu nogsteeds 3 lichtbruinige grote ronde vlekken waar de muggebulten zaten.. lijkt een beetje op een blauweplek die bijna weg is en zo bruinig is.

Enig idee of ik iets kan doen dat het sneller weggaat?
quote:scully1981 schreef op 21 september 2010 @ 20:07:

ik slik al antihistamine helaas dus dat werkte ook al niet.... :S

wat zijn dazen??Net zoiets als horzels...
@ leelee klinkt hetzelfde als wat ik heb...
Voor de rest voel je je wel goed? geen koorts bijvoorbeeld? In italie komen namelijk ook veel tijgermuggen voor, daar kan je best ziek van worden.

Wat bij mij helpt tegen de zwelling van muggenbulten; een ijsklontje er op (eventueel in een theedoek of washand).
quote:scully1981 schreef op 21 september 2010 @ 20:14:

vond het al zo vreemde reactie voor een mug.

Kan best hoor. Zo reageer ik ook af en toe op muggensteken, olifantenpoot is er niks bij!

Even langs de ha!
http://www.google.nl/imag ... UQsAQwAw&biw=1440&bih=785

Dazen

http://www.google.nl/imag ... CsQsAQwAA&biw=713&bih=737

horzels
Heeft er geen insect eitjes in je knie gelegd?
quote:Juf_achterbak schreef op 21 september 2010 @ 20:55:

Heeft er geen insect eitjes in je knie gelegd?hoop het toch niet.....denk het niet trouwens.
quote:troetelbeertje30 schreef op 21 september 2010 @ 20:24:

Voor de rest voel je je wel goed? geen koorts bijvoorbeeld? In italie komen namelijk ook veel tijgermuggen voor, daar kan je best ziek van worden.

Wat bij mij helpt tegen de zwelling van muggenbulten; een ijsklontje er op (eventueel in een theedoek of washand).verkouden sinds 2 weken ongeveer...maar ja mijn vriend had het eerst en die heeft mij dus aangestoken.
Horzelbeet
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heel herkenbaar! Ik was deze zomer ook in Italië en daar zijn mijn familie en ik ook helemaal lek gestoken door een soort gemuteerde muggen. Deet hielp ook voor geen meter. Wij kregen speciale medicinale crèmes en antihistamine. Het was nogal een domper op de vakantie.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Dan ben je geprikt door de tijgermug. Die vliegen hier in Italie in grote getallen rond en prikken ook overdag. Je kan dan inderdaad weken last van jeuk houden, de bult wordt mega groot, eigenlijk wordt het meer een harde schijf en naderhand heb je een beurse plek. Probeer zo min mogelijk te krabben, want als de boel gaat infecteren ben je verder van huis en heb je een jaar later nog een litteken op die plek.
@ italiagirl

klinkt idd precies wat ik heb. heb er 1 gespot en die was zwart en veel groter dan de muggen in NL.

de beursheid op mijn knie begint gelukkig af te nemen (zoals altijd als ik eindelijk besluit naar de dokter te gaan) maar hou dus rekening met of een tijgermug of dus een daas (kunnen beide zijn want had meerdere rare plekken en niet allemaal even jeukend etc)

weet iemand een goede remedie tegen tijgermuggen?? voorkomen is natuurlijk beter dan genezen en ik ga in juni alweer richting italie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven