Gezondheid alle pijlers

Rauw gevoel in keel

07-10-2010 07:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent dat? En wat kan je ertegen doen?

Ik heb het sinds 2 dagen en ik word er gek van. Het is zo'n kutgevoel.

Ik blijf kuchen, niet dat het daarmee weggaat. Blijf slikken. En bij het liggen krijg ik zelfs een stikgevoel.

Wie heeft de oplossing hiervoor?

Ik heb Strepsils mee, maar dat helpt (nog) niet.
Misschien ff naar de dok? Wat jij nu zegt, zo begint bij mij altijd een keelonsteking. Veel water drinken iig, niet roken en het liefst geen zuivel producten (slijmontwikkeling).
Uh, heeft niet zo'n beetje iedereen hier op het moment last van? Gaat vanzelf weer over. :-)
Veel blijven drinken idd, water en thee. Proberen niet te kuchen, want dan maak je het eigenlijk alleen erger.

Proberen om iedere keer als je wil kuchen, een slok water te nemen.

Ik zou even afwachten en anders even langs de dokter gaan.
's Avonds flink aan de rumgrog: 1 deel strohrum (40%, dat je niet die sterke pakt) + 1 deel water opwarmen in de magnetron, scheut citroensap en honing er doorheen naar smaak. Brand de keel lekker schoon, verzacht en is ook nog lekker.
Lepeltje Manuka honing. Verzacht en doodt bacteriën en is ook lekker.
Bedankt voor de tips, ga er een aantal uitproberen straks.
Ik heb er ook weer last van. Het enige wat helpt is (rooibos)thee met honing en een of ander homeopatisch hoestsiroopje. (kan ff niet opzoeken welke, heb hem niet bij de hand.)
Ik heb het ook,wat mijn goed helpt is veel thee met honing,en trachitol keelpastilles,die vind ik veel fijner als strepsils..

Maar is inderdaad een rotgevoel,begin er ook nog snipverkouden bij te worden...

Voordeel daarvan is dat als je niet snuit maar inhaalt zeg maar,het meteen je keel verzacht......

Ik leg als ik verkouden ben altijd 2 kussens onder mijn matras,dan ligt je wat meer rechtop,en heb je minder last van slijm/stik gevoel..
en als je rookt.... stoppen.
Maja bedoel je misschien: Daro thijmsiroop? Die ga ik ook nog kopen vanmiddag. Kan ik dat eindelijk weer eens legaal drinken.
Oh en ik rook niet.
Gorgelen met honing.

(Voor zover dat gaat met zo'n dikke substantie.... )
Het is voor het eerst dat je hier last van hebt?
Ik spray bij een rauwe keel vinceel. De tuinen heeft het, maar heb het ook al bij de etos zien staan.

Is een homeopatisch middeltje en werkt bij mij als een tierelier.

Strepsils e.d. helpen mij nooit.
quote:Helianthus2106 schreef op 07 oktober 2010 @ 09:49:

Het is voor het eerst dat je hier last van hebt?Niet zo pesten
quote:Hummeltje_ schreef op 07 oktober 2010 @ 08:30:

Maja bedoel je misschien: Daro thijmsiroop? Die ga ik ook nog kopen vanmiddag. Kan ik dat eindelijk weer eens legaal drinken.

Geen idee. Kwam van 'Erica' in Zutphen.

@ stukje_cake: daar ga ik eens naar kijken. Bij mij helpt ook niet van strepsils of wat dan ook.
Ik heb het iig heel sporadisch en als ik het voorheen had, was het maar 1 dag. Na een nachtje slapen was het dan over.

En voorheen had ik niet dat ik zoveel moest slikken (terwijl er niet echt speeksel zit) en had ik bij het liggen niet het gevoel dat ik stikte. Dat is er dus dit keer anders aan.
Maja, bij mij zorgt het er al een paar jaar voor dat ik mijn stem niet kwijt raak bij verkoudheid. Daarvoor mocht ik elk jaar 1 of 2 keer een paar dagen niet praten om mijn stem te laten herstellen.

Das erg lastig, niet mogen praten als je in een winkel werkt
quote:Blyt schreef op 07 oktober 2010 @ 09:51:

[...]

Niet zo pesten Blijkbaar toch niet zo''n gekke vraag. Want ja, het is voor het eerst, schrijft TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven