Gezondheid alle pijlers

Raynaud syndroom en Mortonse neuralgie

13-12-2019 18:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb al jaren vreselijk veel last van het Raynaud syndroom. In handen en voeten. Gek wordt ik ervan.
Ik heb al van alles geprobeerd en mijn voeten willen maar niet warm worden
Diabetes sokken, zilversokken en is handschoenen, nifidipine tabletten, panama jack laarzen met een schapenvacht binnenvoering en zool, voetenbadjes met speciale voetkruiden.
Mijn fysio heeft er van allerlei apparaten op los gelaten,maar niks helpt.
Het lopen en auto rijden is zeer pijnlijk, fijn als je chauffeuse van beroep bent.
Nu heb ik ook nog eens Mortonse neuralgie in beide voeten, dat maakt het nog erger.
Aan de rechtervoet ben ik 3 weken geopereerd en er is een " mooie soort naaktslak achtige" neuroom verwijderd.
Wie heeft er de gouden tip voor me om wat minder last van die koude pijnlijke voeten te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een beetje. Nu (nog) niet maar als ik dadelijk opsta en wat ik het huis ga rommelen dan krijg ik witte gevoelloze plekjes in mijn wijs- en middelvinger en dan rechts meer dan links. Het komt gelijk met het idee dat ik het een beetje koud heb. Ik ervaar het als lichtelijk storend omdat de tastzin in mijn vingers verstoord is en ik dus bepaalde dingen niet meer goed voel terwijl ik dat nodig heb om mijn werk te doen.

Later verdwijnt het maar ik weet niet precies wanneer. Vermoedelijk als mijn hart sneller gaat slaan doordat ik actiever word maar ik weet het niet zeker.

Met de bloeddruk lijkt het geen verband te hebben; ik heb een normale bloeddruk.

Dus behalve wandelen en druk bezig zijn heb ik geen advies.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sowieso je lichaam warm kleden, met een merino truitje eronder.

En ik zou gaan voor vachtlaarzen met een voetenwarmer erin. Bv die van Wedze van decathlon.
https://www.bol.com/nl/p/wool-100-schap ... gJGlPD_BwE

Ik heb zelf ook zulke zolen, ik gebruik ze in mijn laarzen in de winter.

Edit: ik zie dat deze niet zulke goede recensies hebben. Ik heb ze in een wintersportgebied gekocht. UGG verkoopt ze ook.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al bij de reumatoloog geweest?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al ginkgo biloba suplement geprobeerd?

Verder kan ik warme zooltjes in mn schoenen leggen wat ik wil, als mn kuiten koud zijn helpt niets. Dus beenwarmers onder mn broek.

Regelmatig in de sauna heb ik ook t idee dat helpt.

Warme pittenzak mee naar bed/bank/auto
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
14-12-2019 09:22
Ben je al bij de reumatoloog geweest?
Das ook een goed idee
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ben al bij de reumatoloog geweest, die kan ook niks voor me doen. De warme schapenvacht inlegzooltjes uit de nieuwe laarzen geven me enigszins wat warmte, maar de drukpunten die mijn voeten met de onder bodem ( welke ook) maakt, lijken een soort van trauma voor mijn voeten te zijn. Klinkt gek, zweverig of drastisch maar mooi klote. Dan dat neuroom, lekker dubbelop he. Hebben jullie daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik gelukkig geen last van.
Kan je geen therapeutische zooltjes krijgen waardoor die plek ontlast wordt?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
14-12-2019 09:17
https://www.bol.com/nl/p/wool-100-schap ... gJGlPD_BwE

Ik heb zelf ook zulke zolen, ik gebruik ze in mijn laarzen in de winter.

Edit: ik zie dat deze niet zulke goede recensies hebben. Ik heb ze in een wintersportgebied gekocht. UGG verkoopt ze ook.
Deze heb ik ook Lisa van het merk Shepherd, waar ook mijn pantoffels van zijn. Doet ook niet veel voor me. Binnen wel zolang ik gewoon zit, maar eenmaal buiten met lopen, pats ineens lijken wel alle bloedvaten dicht te slaan
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
14-12-2019 22:38
Daar heb ik gelukkig geen last van.
Kan je geen therapeutische zooltjes krijgen waardoor die plek ontlast wordt?
Ik heb bij de podotherapeute zooltjes gekregen, die heeft ze meerdere malen aan moeten passen. Ze ondersteunen mijn voeten wel wat tegen de pijn van de neuroom. Ik heb zelfs bij nhaar steunkousen aan laten meten om de doorbloeding beter te laten verlopen. Heel jammer maar ook dat heeft geen resultaat gehad. Alleen al als ik het zo terug lees wordt ik er moe van 🤢🤢🤢🤢🤢🤢
Alle reacties Link kopieren
Nog een hele andere kijkhoek: gebruik je hormonale anticonceptie?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
15-12-2019 11:41
Nog een hele andere kijkhoek: gebruik je hormonale anticonceptie?
Nee, helemaal niks. Denk jij dat het iets met mijn hormoon huishouding te maken kan hebben ? Ik ben wel in de overgang. Daar heb ik nooit over nagedacht. Jeetje dat zou best mogelijk kunnen zijn natuurlijk. Daar ga ik eens met de huisarts over praten. thanx
chrissie212121 schreef:
15-12-2019 19:49
Nee, helemaal niks. Denk jij dat het iets met mijn hormoon huishouding te maken kan hebben ? Ik ben wel in de overgang. Daar heb ik nooit over nagedacht. Jeetje dat zou best mogelijk kunnen zijn natuurlijk. Daar ga ik eens met de huisarts over praten. thanx
Had je deze klachten voordat je in de overgang was niet dan?
Ik heb raynaud (gelukkig alleen in de handen last) maar heb dat al mijn hele leven.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
15-12-2019 20:21
Had je deze klachten voordat je in de overgang was niet dan?
Ik heb raynaud (gelukkig alleen in de handen last) maar heb dat al mijn hele leven.
Wel heel erg in mijn vingers zo lang ik me kan herinneren. Maar zo erg als ik het nu in mijn voeten heb, dat is van de afgelopen 2 jaar.
Heel herkenbaar!
Ik heb er ook altijd last van gehad en het deed echt pijn!
Sinds mijn b12 injecties is het verdwenen als sneeuw voor de zon, nooit meer last van gehad. En altijd warme handen en voeten nu...je kunt t eens proberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven