Gezondheid alle pijlers

Reizen na chemo

02-01-2018 16:45 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind van deze maand heeft mijn man zijn laatste chemo kuur. De prognoses zijn volgens de dokter goed. We verwachten dan ook dat hij volledig zal herstellen.
Dan kan je weer gaan denken aan de zomervakantie. We willen een verre rondreis naar een ander werelddeel maken, maar is dat niet te vermoeiend ? We hebben geen ervaring hiermee (gelukkig). Zijn er mensen die ook chemo's hebben gehad of kennen jullie mensen die ze hebben gehad en die daarna weer gingen reizen ? Wanneer had je er weer de energie voor ?
Het is geen must om naar het andere deel van de wereld te reizen.
Het verschilt denk ik sterk per persoon en is ook afhankelijk van de chemo. Ik heb een maand na m’n laatste chemokuur weer 100km gefietst door Zweedse heuvels (was daarna wel echt kapot, maar goed). Een zware voettocht door de Himalaya had ik echt niet gered, maar een toffe rondreis met camperbusje was geen probleem. Ik zou wel wat voorzichtig zijn qua landkeuze ivm een verlaagde weerstand. Ondanks dat mijn bloedbeeld steeds uitstekend bleef heb ik toch nog zeker een jaar last gehad van een lagere weerstand. Dan is een land als India wellicht niet de beste optie.

Mijn advies zou zijn om je man te laten overleggen met zijn oncoloog. Als die geen bezwaar heeft en man ziet het zitten dan zou ik lekker gaan! Van thuiszitten wordt niemand beter is mijn opvatting.
Grobbekuiken_ schreef:
02-01-2018 17:10
Dat hij al een goede conditie had is gunstig, en dat zijn energie weer omhoog gaat ook natuurlijk. Daarom zei ik al, geldt lang niet voor iedereen gelukkig. Ben helaas niet zo'n sportief type, zal absoluut veel uitmaken.
Ik ken lotgenoten die rond dezelfde tijd als ik chemo hadden en alweer mudruns doen bijvoorbeeld.
.
:cheer2: :flag:
Bedankt voor alle tips en ervaringen.
Ik denk dat we de verre reis in de kast zetten tot 2019. Azie en Zuid-Amerika lopen niet weg. Mijn man is wel een zonliefhebber, dus we willen wel naar het zuiden gaan. Ik zag een mooie reis : eilandhoppen op de Canarische eilanden met verblijf in een appartement. Dan kunnen we zelf ons tempo bepalen. Aangezien we beiden nog nooit in Spanje zijn geweest, kan dat land ook van de bucketlist.
Florida?
redbulletje schreef:
04-01-2018 12:55
Florida?
Ben ik al geweest. En dan zitten we nog met de reistijd en de jetlag die verkeerd kan uitpakken. Ik hou het wel op Europa dit jaar.
Plein18 schreef:
04-01-2018 12:36
Bedankt voor alle tips en ervaringen.
Ik denk dat we de verre reis in de kast zetten tot 2019. Azie en Zuid-Amerika lopen niet weg. Mijn man is wel een zonliefhebber, dus we willen wel naar het zuiden gaan. Ik zag een mooie reis : eilandhoppen op de Canarische eilanden met verblijf in een appartement. Dan kunnen we zelf ons tempo bepalen. Aangezien we beiden nog nooit in Spanje zijn geweest, kan dat land ook van de bucketlist.

Verstandig TO. Informeer je wel van te voren of er bijvoorbeeld sprake is van tropische ziektes als zika ed? Ik kan mij voorstellen dat je man nu veel minder kan hebben!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
sophiax schreef:
02-01-2018 22:11
:cheer2: :flag:
:bigkiss:
There is always something happening, and it's usually right now
dianaf schreef:
04-01-2018 16:10
Informeer je wel van te voren of er bijvoorbeeld sprake is van tropische ziektes als zika ed? Ik kan mij voorstellen dat je man nu veel minder kan hebben!
.
Op de Canarische Eilanden? :hihi:
Hou er ook rekening mee dat hij mogelijk niet mag duiken of bergbeklimmen. Hangt een beetje af van de soort chemo, maar wel iets om aan de oncoloog te vragen.
De chemo's hebben hun werk gedaan. De tumor is weg.
Man is nog wel moe. Besloten om dit jaar weer naar Duitsland te gaan. De fietsen gaan mee. We hebben 2 verschillende huisjes gehuurd, dus dat geeft ook rust.
Op dit moment wordt de nieuwe keuken geplaatst en dan zou het wel een beetje duur worden met een vliegreis naar de Canarische eilanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven