Gezondheid alle pijlers

Rhodiola?

18-02-2017 06:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lezers,

Omdat ik me al anderhalf jaar niet lekker voel (geestelijk en lichamelijk), heb ik na het uitspitten van diverse google sites een pot Rhodiola Rosea aangeschaft .

Wie wil mij hier vertellen dat je positieve ervaringen hebt met dit veelbelovende goedje?

Ik heb eind vorig jaar zeer slechte ervaringen gehad met standaard anti -depressiva, en dit schijnt the natuurlijke 'Best Next Thing' te zijn...

Iemand op dit forum met positieve ervaringen?

Ik slik het nu 5 dagen en merk al wel dat ik kan vertrouwen op mijn 'biologische wekker' en ik heb 's ochtends vroeg al zin in een uitgebreid ontbijt en slaap ik beter.

Ook lijkt de 'schrik' meer uit mijn lijf, en kan weer lachen.

Schrijf ik dit middel teveel kennis toe, of doet het werkelijk iets..?
Het klinkt erg ongezond om uit wanhoop maar van alles te gaan uitproberen.

Ben je ergens onder behandeling voor je klachten?
schijnt the natuurlijke 'Best Next Thing' te zijn...

Ik begrijp niet waar je die kwalificatie vandaan hebt, slaat m.i. nergens op. Rhodiola is, itt tot bijvoorbeeld st janskruid dat je misschien nog wel zo zou kunnen noemen, een heel subtiel middel. Zo subtiel dat ik er niks van merkte. Iedereen is anders, maar het effect dat jij beschrijft lijkt me nogal placebo. Maakt ook niet uit of dat zo is. Als het voor jou werkt is dat toch prima.
.
Mijn huisarts is op de hoogte. En ja, wanhopig was ik wel. Ook heb ik wekelijls contact met de Praktijk ondersteuner, dus dat zit wel goed.
Mij hielp het niet, deed eigenlijk niets.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Heb je netflix? Kijk de documantaire Food Matters eens. Is erg goed!

Misschien heb je daar wel heel veel aan (als je er wat mee doet).
Haha, klinkt wel erg simpel voor iets ingewikkelds als het menselijk brein.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Net of je een computer wil gaan repareren door er met een schroevendraaier in te gaan roeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je met een gezondheidsprobleem zit is het verleidelijk om te grijpen naar een medicijn, of dat nou allopatisch of natuurlijk is. Beter is het vaak om je hele eet- en leefpatroon aan te passen. Met je voeding beter geraffineerde suikers zoveel mogelijk vermijden, zorgen voor regelmatig eten. Een stabiele bloedsuikerspiegel is namelijk belangrijk. Verder zorgen voor lichaamsbeweging.

Dan kan je nog denken aan wat voedingssupplementen als magnesium, vitamine B, vitamine D, omega 3 en andere, die helpen om je eigen neurotransmitters aan te maken.

Dan kan je nog aanvullende middelen nemen. Rhodiola is een zogenaamd adaptogeen, dat je lichaam laat aanpassen aan wisselende omstandigheden, waardoor stress minder vat op je heeft. Heb er zelf geen ervaring mee. Ik gebruik 5htp. Het ligt er ook een beetje aan wat bij jou past.
Bovengenoemde vitaminen en mineralen slik ik al langer dan 10 jaar. En ik ben zelfs fitness- instructrice.

Ik heb te kampen met een geestelijk (herbelevingen, nachtmerries) en (lichamelijk trauma (beven, spierpijn geluid en licht komen keihard binnen)

@retrostar: soms zijn de monst voor de hand liggende dingen juist datgene wat voor je kan helpen.

@meid-27: Ja, ik heb netflix, bedankt voor de tip.
En @ Schapewolkje: mijn huisarts had het ook over 5htp, als de Rhodiola niets vebetert, ga ik dat proberen.

Wat doet het voor jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven