Gezondheid alle pijlers

Rib over andere rib geschoven door operatie, kan dat?

26-10-2013 16:41 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen heb ik een scoliosecorrectie operatie gehad.

Ben nu een tijdje thuis aan het herstellen, maar blijf lasthouden van de rechterflank van mijn ribben. De arts gaf aan dat dit kan kloppen omdat deze vastzitten aan mijn ruggenwervel en aangezien hieraan gesleuteld is, doen de ribben ook zeer.

Vanacht voelde ik ineens dat een rib iets hoger ligt dat de andere rib, alsof deze over elkaar geschoven zijn! Weet iemand of dat uberhaupt mogelijk is? Ik ga as maandag meteen naar mijn arts bellen, maar misschien zijn hier dames/heren die hier ervaring mee hebben? En als ribben over elkaar kunnen schuiven moet dit dat operatief opgelost worden?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik denk niet dat dat mogelijk is, je ribben zitten namelijk vast...

Wat soms wel gebeurt is dat de onderste rib de bekkenkam raakt en dat dit pijnlijk is in de zij, jouw verhaal klinkt echter wat anders.
Hoi Elmira, bedankt voor je antwoord. Het gaat niet om de onderste rib, maar om de rib onder mijn borst, om de 5e of 6e rib vanaf de onderkant. Ik ben bang dat door het corrigeren van mijn ruggenwervel, deze is verdraaid.
Een client van mij heeft ook scoliose en soms schuiven de ribben over elkaar volgens de fysio. Bijzonder pijnlijk volgens haar.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven