Gezondheid alle pijlers

ringworm

31-01-2013 09:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste dochter heeft last van ringworm. Nu heeft ze een crème vd huisarts gekregen, maar het lijkt wel of het erger word nu. Wie is hiermee bekend?
Als het erger wordt ipv beter en de huisarts/apotheker heeft niet verteld dat het eerst erger wordt voordat het beter wordt en dat staat ook niet in de bijsluiter van de creme, dan zou ik de HA of de apotheek even contacteren.

Wellicht is een andere creme beter geschikt voor je dochter of is de aandoening toch geen ringworm maar iets anders.

Heb zelf geen ervaring met ringworm overigens, wel met andere schimmels, dauwworm en eczeem.
Mijn broertje heeft het gehad... Hij werkt met koeien en die schijnen het regelmatig te hebben en dus ook door te geven. Hij heeft toen spul van de dierenarts gekregen en daarmee was het (zowel bij hem als bij de koeien) zo weg... Maarja, boeren hè.

Sterkte voor je dochter, ik weet dat mijn broertje er toen best wel last van had.
Ik. Bij mij ging het ook van kwaad naar erger, maar bij mij doen zalfjes vrijwel nooit iets. Orale anti-schimmelkuur (antibioticum) en klaar. Wacht het even af en anders weer contact opnemen met de huisarts.

Overigens is ringworm geen worm maar een schimmel.
Ik heb het in het buitenland ooit opgelopen. Volgens mij kreeg ik een Antibioticakuur maar dat ik moet zeggen dat ze dat in het buitenland met bijna alles doen.
Antibiotica zijn ze in het buitenland inderdaad veel te gemakkelijk mee. Wordt in Amerika zelfs voor virussen voorgeschreven. Tsja.

Ik vind het zelf ook niet de beste oplossing maar ik kan vaak niet anders.
Je moet flink om de ring heen smeren, de schimmel zit 1 à 2 cm buiten de rode ring. Heb je dat gedaan?
Het is bij mij uiteindelijk over gegaan nadat ik ben gestopt met smeren na de zoveelste (weer een andere) tube van de huisarts. In den beginne van het smeren werd het ook erger, maar dat schijnt te kunnen gebeuren. Inffrmeer dat even bij de apotheek wanneer je het niet in de bijsluiter kan vinden.

Bij mij zat het in mijn gezicht, echt zo raar, een perfect ronde cirkel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Uncharted schreef op 31 januari 2013 @ 10:12:

Antibiotica zijn ze in het buitenland inderdaad veel te gemakkelijk mee. Wordt in Amerika zelfs voor virussen voorgeschreven. Tsja.

Ik vind het zelf ook niet de beste oplossing maar ik kan vaak niet anders.Ik moet wel zeggen dat het binnen no time weg was.
Ik heb dat ooit eens gehad op mijn been.

Het duurde even voor ik naar de dokter ging. Want ik dacht eerst dat het gewoon iets anders was.

Toen ik wist wat het was had ik de hele tijd zoiets van. Worm...bah! Terwijl het er niets mee te maken heeft.

Ze hadden het een andere naam moeten geven haha!

Ik heb toen zalf gekregen, en een antibiotica kuurtje. Het heeft echt nog wel een aantal weken geduurd voor het helemaal weg was hoor.

En volgens mij dacht ik eerst ook dat het niet hielp.
Het heet "worm" omdat de uitslag ringvormig is. Maar bij een naam als "ringworm" lijkt dat idd wat overbodig.
quote:Vl43inder schreef op 31 januari 2013 @ 10:37:

Het heet "worm" omdat de uitslag ringvormig is.Dat klinkt toch niet heel logisch...
Mijn zusje heeft het eens gehad, die kreeg hier in NL gewoon een antibioticakuur en zalf. Haar asielkatje bleek het te hebben, en de dierenarts heeft toen volgens mij wel opgeschreven wat ze bij de huisarts moest halen.
Imaverol is het middel dat bij dieren wordt gebruikt. Kun je halen bij dierenwinkels, boerenbond/welkoop en werkt als een tiet.

Wel goed verdunnen, is vrij heftig spul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven