Roaccutane
woensdag 23 januari 2019 om 18:32
Hey!
Op dit moment slik ik 2 maanden roaccutane, 20 mg per dag voor mijn acne. Ik ben 30 jaar. De medicijnen slaan goed aan, maar helaas ook de bijwerkingen. Die zijn behoorlijk rot...
Ik ben op zoek naar deelgenoten/tips om het eea goed te doorstaan. Zoals het er uit ziet moet ik namelijk nog wel een paar maanden en tis niet altijd leuk! Ervaringen delen vind ik dan fijn.
Op dit moment is één van mijn vragen of de bijwerkingen alleen maar toenemen of soms erger zijn dan op andere dagen? Ik heb nu namelijk eeeecht alles droog. En dat is niet zo prettig! Heeft iemand tils om je lijf te ondersteunen qua vochthuishouding?
Hoop dat er meer zijn om elkaar met steun, tips en antwoorden te helpen!
Op dit moment slik ik 2 maanden roaccutane, 20 mg per dag voor mijn acne. Ik ben 30 jaar. De medicijnen slaan goed aan, maar helaas ook de bijwerkingen. Die zijn behoorlijk rot...
Ik ben op zoek naar deelgenoten/tips om het eea goed te doorstaan. Zoals het er uit ziet moet ik namelijk nog wel een paar maanden en tis niet altijd leuk! Ervaringen delen vind ik dan fijn.
Op dit moment is één van mijn vragen of de bijwerkingen alleen maar toenemen of soms erger zijn dan op andere dagen? Ik heb nu namelijk eeeecht alles droog. En dat is niet zo prettig! Heeft iemand tils om je lijf te ondersteunen qua vochthuishouding?
Hoop dat er meer zijn om elkaar met steun, tips en antwoorden te helpen!
maandag 28 januari 2019 om 20:49
Balen pukkie!! Maar houd vol... zie je wel enig effect of echt niets? Ik zag enkele video’s op YouTube waar het ook echt maanden leek te duren voor enige verbetering optrad.
Hoelang ben je na de 1e kuur vrij van acne geweest?
Mijn ogen prikken weer lekker momenteel.
Begin ook te twijfelen of ik iets in de stemming merk, maar misschien hen ik gewoon een mindere week achter de rug. We kijken het maar even aan.
Mijn ogen prikken weer lekker momenteel.
maandag 28 januari 2019 om 21:15
Ik had vooral pigmentafwijkingen, door de acne en ook vooral door er vervolgens zelf aan te peuteren (dat herken je misschien..
De grootste verschillen traden bij mij trouwens op in de maanden na de kuur. Vlak na de kuur was ik van de acne af, maar mijn huid moest duidelijk nog herstellen. Ga dus vooral door met het gezonde eten en drinken - dat is sowieso goed voor je!
dinsdag 29 januari 2019 om 21:25
Bij best veel twijfel ik of het de roa is of gewoon winter/verkoudheid/verwarming/stress...fawn schreef: ↑28-01-2019 20:49Balen pukkie!! Maar houd vol... zie je wel enig effect of echt niets? Ik zag enkele video’s op YouTube waar het ook echt maanden leek te duren voor enige verbetering optrad.
Mijn ogen prikken weer lekker momenteel.Begin ook te twijfelen of ik iets in de stemming merk, maar misschien hen ik gewoon een mindere week achter de rug. We kijken het maar even aan.
Als je nog kunt genieten van dingen, zit je denk ik wel goed
dinsdag 29 januari 2019 om 21:27
Fijn zegOola schreef: ↑28-01-2019 21:15Ik had vooral pigmentafwijkingen, door de acne en ook vooral door er vervolgens zelf aan te peuteren (dat herken je misschien..). Tip: blijf helemaal van je huid af tijdens de kuur, ook al jeukt het en ook al krijg je wat nieuwe ontstekingen (dat is normaal). De ergste acne was rond mijn kaaklijn en op mijn slapen, ook met deukjes/putjes. Ik was er van te voren zeker van dat dat nooit meer goed zou komen en dat ik daar putjes aan over zou houden, maar daar is nu helemaal niks meer van te zien. Ik denk dat het afhangt van de ernst van de acne en het (genetisch) vermogen van je huid om te herstellen. Dat verschilt per persoon.
De grootste verschillen traden bij mij trouwens op in de maanden na de kuur. Vlak na de kuur was ik van de acne af, maar mijn huid moest duidelijk nog herstellen. Ga dus vooral door met het gezonde eten en drinken - dat is sowieso goed voor je!
Ik ben nu ook al super trots/blij dat ik het doe. Ik vond het spannend maar dit gaat me zo helpen in mijn zelfvertrouwen en levensgeluk...
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar heb jij 20 mg voor 6 maanden geslikt? Of langer?
woensdag 30 januari 2019 om 07:04
Voel me beter, dus gewoon normaal dipje gehad.
Nog steeds vreselijk droge, stekende ogen: bah! Maar als ik dan in de spiegel kijk weet ik weer waarvoor we het doen.
Nog nooit was het zo makkelijk om van mijn huid af te blijven. Er valt eigenlijk niets te pulken of te knijpen. Alleen maar hyperpigmentatie en nog wat onderhuidse heuvellandschap dat herstellende is.
En de matte lipstick is in de kast verdwenen. Geen lipstick deze periode.
Nog nooit was het zo makkelijk om van mijn huid af te blijven. Er valt eigenlijk niets te pulken of te knijpen. Alleen maar hyperpigmentatie en nog wat onderhuidse heuvellandschap dat herstellende is.
woensdag 30 januari 2019 om 19:54
Voor mij was het inderdaad een hele goede keuze. Mijn enige spijt is dat ik niet eerder hulp heb gezocht, ik heb er best lang mee rondgelopen en zelf wat aangerommeld. Daardoor kreeg ik trouwens wel snel een doorverwijzing en een recept - ik had echt alles al geprobeerd.Tullips88 schreef: ↑29-01-2019 21:27Fijn zegDus een hele goede keuze geweest voor jou, die roa!
Ik ben nu ook al super trots/blij dat ik het doe. Ik vond het spannend maar dit gaat me zo helpen in mijn zelfvertrouwen en levensgeluk...
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar heb jij 20 mg voor 6 maanden geslikt? Of langer?
Volgens mij heb ik 6 maanden 20mg gedaan, maar het kan ook 8 maanden zijn geweest? Of 6 maanden met de mogelijkheid op verlenging tot 8 maanden, afhangende van hoe de kuur zou aanslaan. Ik weet het niet precies meer, het is al een aantal jaren geleden.
Je mag trots zijn op jezelf, het is best pittig. Hopelijk heb jij er net zoveel aan als ik heb gehad, en ben je straks voor altijd van die ellende af
vrijdag 1 februari 2019 om 11:59
Bij mij gaat het ook wel goed met mijn huid! Heb ook droge ogen en lippen, maar ook mensen zonder roa hebben er last van!fawn schreef: ↑30-01-2019 07:04Voel me beter, dus gewoon normaal dipje gehad.Nog steeds vreselijk droge, stekende ogen: bah! Maar als ik dan in de spiegel kijk weet ik weer waarvoor we het doen.
Fijn dat je je weer beter voelt
Bij mij valt het heuvellandschap wel meer op... pff. Hebben jullie ook het idee dat littekens wat roder zijn? Misschien omdat je huid dunner wordt?
vrijdag 1 februari 2019 om 12:01
Dankjewel!! Ik heb diezelfde spijt haha... dit had ik eerder moeten weten/proberen. Veeeels te lang gerommeld en huid schade toegebracht. Hopelijk heelt tijd een hoop!Oola schreef: ↑30-01-2019 19:54Voor mij was het inderdaad een hele goede keuze. Mijn enige spijt is dat ik niet eerder hulp heb gezocht, ik heb er best lang mee rondgelopen en zelf wat aangerommeld. Daardoor kreeg ik trouwens wel snel een doorverwijzing en een recept - ik had echt alles al geprobeerd.
Volgens mij heb ik 6 maanden 20mg gedaan, maar het kan ook 8 maanden zijn geweest? Of 6 maanden met de mogelijkheid op verlenging tot 8 maanden, afhangende van hoe de kuur zou aanslaan. Ik weet het niet precies meer, het is al een aantal jaren geleden.
Je mag trots zijn op jezelf, het is best pittig. Hopelijk heb jij er net zoveel aan als ik heb gehad, en ben je straks voor altijd van die ellende af![]()
Fijn weekend alvast:)
zondag 3 maart 2019 om 15:50