Gezondheid alle pijlers

rode uitslag + droog rond ogen

02-10-2015 11:26 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enkele jaren geleden op +/- 20 jarige leeftijd last gekregen van eczeem in de wintermaanden. 2 winters uitte zich dit in schrale rode droge plekken in de hals/nek en plooien bij oksels en ellebogen. In het begin ook even rondom de ogen maar dit was gelukkig van korte duur.

De laatste paar jaar komt dit eigenlijk nauwelijks terug in was dit alleen in de wintermaanden wanneer de temperatuurverschillen hoog waren (binnen en buiten).

Sinds enkele weken (begon in juli ergens meen ik) heb ik er weer last van gekregen maar wat ik dus zo raar vind is dat het nu in de zomer is teruggekomen. Rondom de ogen, hals/nek en bij ellebogen (niet bij oksels dit keer). Ik ben al weken aan het smeren met zaljes e.d. maar het blijft terugkomen alsof er toch een reactie is op iets (allergie voor pollen en huisstofmijt). Ik kan het niet thuisbrengen en het wordt niet echt beter.

Ik heb sinds weken ook meer witte afscheiding uit de ogen dan normaal. Ik denk daarom dat het toch iets met pollen of een andere allergie te maken heeft.

Iemand ervaringen of tips voordat ik naar een huisarts/dermatoloog stap?

Ik douche al kort, minder en niet te warm en droog mij af door te deppen ipv te wrijven... standaard voor iemand met eczeem klachten.
Ik zou beginnen met alle parfum vermijden en als dat geen resultaat geeft een allergietest laten doen. Dat is effectiever dan steeds dit en dan dat uitproberen (been there, done that).
Herkenbaar. Volgens mij hangt het in de lucht (een pol ed) Enige wat bij mij helpt is een lichte hormoonzalf.
hormoonzelf ben ik niet zo van. Dat is echt een laatste middel voor mij. Vooral rond de ogen niet te adviseren schijnt.
Witte vaseline! Even bij de apotheek halen, kost maar 3 euro ofzo. En verder is het al gezegd; meteen stoppen met alles met parfum erin.
quote:Europe86 schreef op 02 oktober 2015 @ 13:11:

hormoonzelf ben ik niet zo van. Dat is echt een laatste middel voor mij. Vooral rond de ogen niet te adviseren schijnt.Dat snap ik, het maakt de huid dun en dat is niet de bedoeling. Helaas heb ik werkelijk alles geprobeerd en kan ik het doorgaans met 1 keer per week smeren goed onder controle houden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven