Gezondheid alle pijlers

Roken in huis

14-11-2015 21:57 33 berichten
Ik rook zelf niet maar laatst had ik een verjaardag bij iemand thuis en daar werd volop binnen gerookt.

De deur stond wel een stukje open en later werd ook de afzuigkap aan gezet (open keuken).

Toch hield ik het na ruim 3 uur niet meer uit en nog drie anderen die ook niet rookten. Hoewel het voor de rest wel erg gezellig was, zijn wij op tijd weg gegaan.

Vroeger (oma spreekt) mocht je in clubs en bars nog roken en dan had ik er minder last van dan nu op het thuisfeestje. Waarschijnlijk was het in de horeca beter geregeld met airco of een ander circulatie van lucht.

Wat zou je thuis kunnen doen om er zo min mogelijk last van te hebben?
quote:blueeyes*3 schreef op 14 november 2015 @ 23:23:

[...]

Mondkapjes Gezellig
Wat ik me dan afvraag, gaan die rokers voordat ze gaan slapen nog wel douchen en haren wassen? Lijkt me zo smerig om met die stinkharen te gaan slapen. Of ruik je dat dan niet als je zelf rookt?
Demonstratief alle ramen tegelijk open zetten? En gewoon zeggen dat je bijna geen lucht krijgt.

En anders gewoon niet gaan. Of het feestje bij jouw thuis (met jouw regels dus buiten roken) laten doorgaan.
quote:yajes schreef op 14 november 2015 @ 23:27:

Wat ik me dan afvraag, gaan die rokers voordat ze gaan slapen nog wel douchen en haren wassen? Lijkt me zo smerig om met die stinkharen te gaan slapen. Of ruik je dat dan niet als je zelf rookt?

Je ruikt dat zelf naar 't schijnt niet of nauwelijks.

Elke keer als mijn moeder weer es stopt met roken (voor maximaal een week of 2) schrikt ze daarvan.

Want mijn vader blijft meestal wel gewoon doorroken.

Nee, die ruiken dat zelf niet. Daarom vinden ze niet-rokers ook zo´n aanstellers. Maar het is net zoals met het eten van knoflook, daar krijg je ook bepaald geen frisse adem van. En ook met het gebruik van parfum. Dat ruik je bij jezelf ook niet. En bij een roker ruikt gewoon het héle huis naar sigaretten. Dus ook het beddengoed, fris gewassen handdoeken en bankstel, gordijnen en tafellakens.

Doe wat ammonia in een emmer en poets daarmee in een rokershuis ramen, deuren, vloeren. De bruine drab die je er dan vanaf haalt, dat zit dus ook op muren, plafonds en meubels.

Jammer dat fabrikanten er steeds meer zooi aan toevoegen, waardoor het steeds moeilijker wordt om te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet meer op bezoek bij mensen die binnen roken. Heb er teveel last van en alles gaat stinken: je haar, je kleding en je ogen en keel prikken.
Shoot first, ask questions later!

Nee dat ruik je zelf als roker niet.

Ik ben ex-roker en moet zeggen dat ik best wel schrok toen ik merkte hoe vreselijk rokers stinken. Zo'n muffe lucht die een hele tijd om ze heen blijft hangen, ik schaam me gewoon dat ik zelf ook zo gestonken heb

Maar binnen roken heb ik altijd 'not done' gevonden, ook al mocht ik binnen roken ik ging zelf altijd liever buiten staan. Zeker als er kinderen in de buurt waren. Bij mijn schoonouders was dat helemaal vreselijk. Dan zaten we in een kleine woonkamer met 4 rokers waardoor het binnen no time blauw stond. En daar huppelde dan ook nog een kind rond...

Gelukkig zijn zij nu ook gestopt en mag daar in huis niet meer gerookt worden, maar wat waren dat lange avonden zeg...
Behalve deze kennissen ken ik ook niemand die in huis rookt dus ik was ook vergeten hoe het ook alweer is, een huis vol rook. Ik kan er blijkbaar echt niet meer tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven