Gezondheid alle pijlers

Rood hoofd

15-10-2019 16:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Misschien een aparte vraag maar ik baal zo van mijn rode hoofd en wangen. Wat kan ik hiertegen doen? Ik doe al teveel make up op om het te verbloemen. Wat kan ik nog meer doen?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
je wat minder druk maken?
Lorem Ipsum
Hangt er vanaf waardoor de roodheid komt.
Alle reacties Link kopieren
Altijd maar blozen en als ik mij druk maak krijg ik altijd rode wangen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel rode ondertoon in mijn huid en zie er snel uit als een tomaat. Het is zoals het is. Ik draag er ook geen make up voor, het is wie ik ben. Ik heb dan wel weer een goeie kont en geweldig haar waar ik zeer regelmatig complimenten over krijg. Je kan niet alles hebben.
pergamon wijzigde dit bericht op 15-10-2019 16:48
35.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens om een verwijzing naar een dermatoloog kunnen vragen. Ik heb ooit voor een dermatoloog gewerkt die wel eens wat probeerde aan medicijnen tegen snelle vaatverwijding in het gelaat.
eenzonnigedag schreef:
15-10-2019 16:19
Ik doe al teveel make up op om het te verbloemen.
Teveel make up is nooit goed. Daar krijg je zo'n dichtgeplamuurde snoet van.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
15-10-2019 16:32
Teveel make up is nooit goed. Daar krijg je zo'n dichtgeplamuurde snoet van.
Dan ben ik in ieder geval van de roodheid af.
Pergamon schreef:
15-10-2019 16:32
Ik heb een heel rode ondertoon in mijn huid en zie er snel uit als een tomaat. Het is zoals het is. Ik draag er ook geen make up voor

Ik ook. Ik verbloem het soms met een groenige foundation. Dat haalt het rode er wat af en smeert verder niet dicht. Geen plamuurkop. Maar meestal heb ik daar geen zin aan en doe ik alleen een beetje poeder tegen het glimmen.

Deze: Afbeelding
Ik vind het mooi, een blozend gezicht. Is Hollands welvaren. :)
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
15-10-2019 16:32
Teveel make up is nooit goed. Daar krijg je zo'n dichtgeplamuurde snoet van.

Als je je gezicht dichtplamuurt met foundation wel. Niet als je een groenige primer onder die foundation gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb ook altijd rode wangen. En als ik mij inspan word ik nog roder, tot bijna paars in de zomer. Bij mij wordt het veroorzaakt door Rosacea. Gelukkig is daar wat aan te doen (Tot op zekere hoogte), maar vervelend is het zeker.

Ik zou toch eens langs gaan bij de huisarts. Misschien komt je roodheid wel van iets dat te verhelpen of te verminderen is.

Een dagcrème met groene ondertoon kan ook helpen.
Hoe oud ben je?
vivapimpelmees schreef:
15-10-2019 16:36
Als je je gezicht dichtplamuurt met foundation wel. Niet als je een groenige primer onder die foundation gebruikt.

Ze schrijft dat ze teveel gebruikt. Teveel is te veel.
Alle reacties Link kopieren
[quote=PoesinBoots post_id=30499246 time=1571150139 user_id=387962]


Weet niet wat er mis gaat, maar ik wilde zeggen dat die CC cream die PoesinBoots tipt echt heel fijn is! Geeft niet zo'n 'benauwd' gevoel op je gezicht.
roosopjehoed wijzigde dit bericht op 15-10-2019 16:43
Reden: Onvolledige quote
51.68% gewijzigd
RoosOpJeHoed schreef:
15-10-2019 16:41
Komt omdat je nog geen plaatjesplakrechten hebt. Daardoor kun je ook niks met een plaatje quoten.
Komt vanzelf goed als je >200 berichten hebt.
Alle reacties Link kopieren
Laseren!
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
15-10-2019 16:47
Komt omdat je nog geen plaatjesplakrechten hebt. Daardoor kun je ook niks met een plaatje quoten.
Komt vanzelf goed als je >200 berichten hebt.
Aha, dank! Dan ga ik het forum maar even spammen met heel veel berichten :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een rode ondertoon (altijd die mensen die vragen of ik verbrand ben, grrr) en gebruik inderdaad ook groene primer om het wat te verminderen.

Maar wat me bij TO niet helemaal duidelijk is, is of het altijd een rooie kleur is, of echt blozen, dus ineens rode wangen bij bepaalde momenten. Dat laatste had ik vroeger ook heel erg, nu nog soms. Is vooral minder geworden omdat ik minder verlegen en onzeker werd. Het is ook een vicieuze cirkel, je bent bang te gaan blozen, voelt het opkomen, schaamt je, en dan wordt het nog erger.

Ik heb ook van die rode koontjes als ik moe ben, vind ik ook wat gênant aangezien dat vooral gelinkt wordt aan kleuters :-$
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen dat ik bloosangst heb. :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
15-10-2019 17:27
Ze zeggen dat ik bloosangst heb. :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$
"ze zeggen".

En wat vind jij zelf?
eenzonnigedag schreef:
15-10-2019 16:28
Altijd maar blozen en als ik mij druk maak krijg ik altijd rode wangen

Aan je andere topic te zien maak je je de hele tijd druk om niks. Pak het bij de bron aan zou ik zeggen. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hangt ervan af waar het vandaan komt. Mensen met overgewicht hebben het altijd wat sneller warm, hebben daardoor wat meer blosjes in het gezicht, afvallen is dan een optie. Heb je veel kleine opgezette vaatjes/couperose in het gezicht dan zijn hier cremes voor en verder kan het worden gelaserd. Aan een roze ondertoon valt weinig te doen, behalve zonnebank en foundation.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zag ook een creme tegen couperose; ik dacht iets tegen een bacterie die dat zou veroorzaken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je mager bent vernauwen de haarvaten in de huid zich om warmteverlies te voorkomen. Dan word je bleekjes en komen ze met biefstuk en soep aanzetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven