Rood/paars vlekje onder oog????
dinsdag 22 maart 2011 om 10:27
Gisteravond heb ik mijn gezicht gewassen (niets gezien).....ik loop naar de huiskamer om nog even t.v. kijken. Ik kijk in de spiegel en zie ineens een rood/paars vlekje onder mijn oog. Het is niet heel groot, maar wel opvallend. Het lijkt een beetje op een wijnvlek of een blauw oog. Ik heb niets raars in mijn oog gehad. Ik begrijp er helemaal niets van. Van het ene moment op het andere moment zit het er ineens. Het is echt geen gezicht!!!! Is het overdreven om hier mee naar de huisarts te gaan?en heeft iemand dit ook wel eens gehad?

dinsdag 22 maart 2011 om 10:39
Het is zo groot als mijn duimtop ongeveer. (weet zo snel even geen betere omschrijving ). Het is een klein plekje, maar in vergelijking met mijn oog weer een soort van groot......Vind het zo raar dat het er "ineens" zit. Het lijkt niet echt op een pigmentvlek, meer een donkerrode/paarse wijnvlek. Ik dacht dit alleen bij de geboorte kon ontstaan. De huisarts is ziek, kreeg net het antwoordapparaat.
dinsdag 22 maart 2011 om 10:45
@ weekend: dat zou kunnen, ik weet niet hoe groot dat zou moeten zijn. I
k ga in principe nooit naar de huisarts. Maar ik heb vier jaar geleden een ernstige ooginfectie gehad, waardoor ik bijna blind ben geworden. ( trouwens totaal andere symptomen en niet vergelijkbaar met dit plekje hoor) sindsdien ben ik altijd een beetje angstig als er iets is met of rondom mijn ogen....
Ik denk dat het niets bijzonders is maar maak me snel zorgen als het om mijn ogen gaat, echt irritant.
k ga in principe nooit naar de huisarts. Maar ik heb vier jaar geleden een ernstige ooginfectie gehad, waardoor ik bijna blind ben geworden. ( trouwens totaal andere symptomen en niet vergelijkbaar met dit plekje hoor) sindsdien ben ik altijd een beetje angstig als er iets is met of rondom mijn ogen....
Ik denk dat het niets bijzonders is maar maak me snel zorgen als het om mijn ogen gaat, echt irritant.
dinsdag 22 maart 2011 om 11:03
http://www.majesticmoose.net/archieven/2004/09/oog.php
O dit plaatje lijkt het een beetje...maar dan donkerder van kleur
O dit plaatje lijkt het een beetje...maar dan donkerder van kleur