Gezondheid alle pijlers

Rood/paars vlekje onder oog????

22-03-2011 10:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik mijn gezicht gewassen (niets gezien).....ik loop naar de huiskamer om nog even t.v. kijken. Ik kijk in de spiegel en zie ineens een rood/paars vlekje onder mijn oog. Het is niet heel groot, maar wel opvallend. Het lijkt een beetje op een wijnvlek of een blauw oog. Ik heb niets raars in mijn oog gehad. Ik begrijp er helemaal niets van. Van het ene moment op het andere moment zit het er ineens. Het is echt geen gezicht!!!! Is het overdreven om hier mee naar de huisarts te gaan?en heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Als ik zoiets heb dan smeer ik er altijd een beetje zuivere aloë vera op. Als je dat van plan bent om te doen, dan moet je wel een dagje uit de zon blijven, want dat spul is fototoxisch.
Klinkt mij als een pigment vlekje, tenminste als het heel klein is. Dat gaat dus niet meer weg. Onze huisarts heeft telefonisch spreekuur. Misschien kun je daar naar bellen om het te overleggen?
Het is zo groot als mijn duimtop ongeveer. (weet zo snel even geen betere omschrijving ). Het is een klein plekje, maar in vergelijking met mijn oog weer een soort van groot......Vind het zo raar dat het er "ineens" zit. Het lijkt niet echt op een pigmentvlek, meer een donkerrode/paarse wijnvlek. Ik dacht dit alleen bij de geboorte kon ontstaan. De huisarts is ziek, kreeg net het antwoordapparaat.
Is het geen gesprongen adertje? Of is het daar te groot voor..
@ weekend: dat zou kunnen, ik weet niet hoe groot dat zou moeten zijn. I

k ga in principe nooit naar de huisarts. Maar ik heb vier jaar geleden een ernstige ooginfectie gehad, waardoor ik bijna blind ben geworden. ( trouwens totaal andere symptomen en niet vergelijkbaar met dit plekje hoor) sindsdien ben ik altijd een beetje angstig als er iets is met of rondom mijn ogen....

Ik denk dat het niets bijzonders is maar maak me snel zorgen als het om mijn ogen gaat, echt irritant.
http://www.majesticmoose.net/archieven/2004/09/oog.php

O dit plaatje lijkt het een beetje...maar dan donkerder van kleur
Klinkt als een *paddepis* in je oog.. gewoon spoelen met lauw water , verder vooral NIETS aan doen..
kan het ook een corpus alienum zijn?

bv. een stukje ijzer oid wat in je oog zit?

en dat je daarom een bloeduitstorting hebt?
Ik ben net bij de huisarts geweest, niet mijn eigen huisarts. Ze vond het heel vreemd en kon niet goed vinden wat het is. Ik moet het nog een paar dagen aankijken. Ik hoop dat het vanzelf weer verdwijnt, net zoals het ontstaan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven