Gezondheid alle pijlers

Rosacea/couperose

07-01-2019 10:09 38 berichten
Ik ben nieuwsgierig naar wat mensen met rosacea doorgaans op hun huid smeren (dus afgezien van middelen op recept). Is er iets wat voor jou werkt om het rustiger te houden?

Ook zou ik graag willen weten of je dingen in je leven hebt aangepast of juist niet, bijvoorbeeld wat betreft sporten of pittig eten.

Ik hou van scrubs, maar dat lijkt nu niet meer te kunnen. Na de laatste keer scrub met iets met zeezout leek het daarna alsof ik door de zon was verbrand, zo rood was ik.
Smeer er niks op, maar neem 1x in de zoveel tijd (ca. 2 jaar) een minocycline kuurtje. Dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon. Smeren van allerlei zaken doe ik niet, want daarbij het idee dat het eerder slechter dan beter wordt.

O, kreeg nog wel een tip van een dermatoloog, namelijk zonnebrand 50 smeren bij zonnig weer.
Dames die mij hebben ge-pb’d een maand geleden; jullie hebben (eindelijk) bericht terug! Ik was even niet op t forum, vandaar. :hello:
Gisteren heb ik weer een nieuw zalfje meegekregen. Ik heb nu 4 tubes op recept en nog een vijfde die ik kan ophalen. Is het bij iedereen zo'n zoektocht naar iets wat echt helpt? Inmiddels ben ik een halfjaar bezig.
kintsugi schreef:
06-02-2019 10:38
Gisteren heb ik weer een nieuw zalfje meegekregen. Ik heb nu 4 tubes op recept en nog een vijfde die ik kan ophalen. Is het bij iedereen zo'n zoektocht naar iets wat echt helpt? Inmiddels ben ik een halfjaar bezig.
Ja, ik ben er ook heel lang mee bezig geweest. De crèmes van de apotheek die mijn huidtherapeute me had voorgeschreven werkten niet. Pas sinds ik Weleda gebruik -idee van mijn moeder- gaat het beter met mijn huid.
Ikisblij schreef:
10-01-2019 10:11
Ik had er ook al behoorlijk last van (begin 40) en begon zelfs make-up te gebruiken, wat ik verschrikkelijk vind.

Om andere redenen ben ik ketogeen gaan eten (goede vetten en geen suikers in welke vorm dan ook) en het is verdwenen! Uiteindelijk is het een uiting van ontstekingen die waarschijnlijk door het hele lichaam zitten en verzoorzaakt worden door het eten van bewerkt voedsel waarmee je lichaam niet kan omgaan.
Sinds ik ketogeen eet heb ik ook een stralende huid gekregen, roodheid en vlekjes zijn verdwenen. Ik kan het iedereen aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mijn huid schoon met catineau milk en tonic
Dan met lauw water wassen, en dan roc mattifying fluïde en dr schrammeck bb Creme kleur classick. Zolang ik dit gebruik zijn mijn altijd knalrode schrale wangen verleden tijd, en niet te veel suiker dat zie ik gelijk in mijn huid terug en veel water drinken.en voor de nacht hydraterende crème van embryolisse. Geeft mij een egale rustige zeer zachte huid. En roc en schrammeck beschermen je teven tegen de zon, waar je voor op moet passen.
Het klassieke ketogeen dieet bestaat voor 80% uit vetten en 20% uit eiwitten en koolhydraten.

Dat lijkt me niet zo gezond als ik eerlijk ben. Minderen met suiker ga ik vanaf vandaag wel weer doen.
Lotus90 schreef:
06-02-2019 10:44
Ja, ik ben er ook heel lang mee bezig geweest. De crèmes van de apotheek die mijn huidtherapeute me had voorgeschreven werkten niet. Pas sinds ik Weleda gebruik -idee van mijn moeder- gaat het beter met mijn huid.
Gedeelde smart is halve smart. Dit lezen lucht me een beetje op. Nou, dan ga ik ijverig door met smeren van weer nieuwe zalfjes en crèmes. Wat gebruik je van Weleda?
kintsugi schreef:
07-02-2019 09:07
Het klassieke ketogeen dieet bestaat voor 80% uit vetten en 20% uit eiwitten en koolhydraten.

Dat lijkt me niet zo gezond als ik eerlijk ben. Minderen met suiker ga ik vanaf vandaag wel weer doen.
Zo vet eet ik ook niet, wel heb ik koolhydraatrijke voeding uit mijn eetpatroon geschrapt en eet ik veel eiwitten.
Mijn huid was zo mooi rustig, maar begonnen met AC-pil en daar zijn de jeuk en bultjes weer :-( Omdat ik verder heel tevreden ben met mijn gezichtscrème en na lang zoeken eentje heb waar ik geen allergische reactie op heb, wil ik die houden en er liever iets bij specifiek tegen de bultjes. Nou kwam een bekende met gladskin als tip, iemand hier al mee bekend of een andere tip om specifiek die bultjes aan te pakken? Ik reageer zo’n beetje overal overgevoelig op, inclusief la Roche Posay die speciaal bedoeld is voor rosacea :roll:
Hmm, het is een ware zoektocht dus. Ook bij mij, mijn huid ziet er op dit moment weer best rood uit, zeker als ik onder de douche vandaan kom. Duurt heel lang voordat dat dan wat wegtrekt en dan heb ik alsnog make up nodig om het echt wat egaler te krijgen.
Nu las ik over Gladskin voor rosacea. Is iemand hier bekend mee en hoe bevalt dat? Ik kan wel weer een creme kopen die niet werkt maar ik ben al zoveel geld kwijt aan dure producten die nu in de kast staan te verstoffen.
Mijn teiggers voor roodheid zijn o.a. rode wijn, koude wind, pittig eten en seks...na de seks heb ik een vuurrode boei die maar heel langzaam wegtrekt, mijn wangen blijven zo rood. Heel charmant....not.
Bij mij doet gladskin niks (het doet zelfs zeer als ik 't smeer) maar ik heb er wel heel veel positieve verhalen over gelezen! (daarom ook aangeschaft)
Zo duur is het niet (relatief gezien dan, ik koop normaal altijd spul van dermalogica) dus ik zou het gewoon een keer proberen als ik jou was.
De rosaliac serie van LA Roche Posay is voor mijn huid met matige couperose voldoende. In ieder geval altijd produkten zonder alcohol en iets vettig.
Verder vermijd ik geen zon, maar smeer mn gezicht wel in met een vettige zonnebrandcrème met hoge factor.
Scrubben doe ik niet vaak, misschien 1x per 2 maanden. En met een zachte scrub van Clinique (7 day rinse-off facescrub).
Heb er ooit een geprobeerd die moest intrekken en daarna afspoelen, een chemisch goedje. Heb er dagenlang een vuurrood branderig gezicht van gehad. Ook crèmes met hyalaronzuur vermijd ik.
Qua eten merk ik niets aan mn huid. Qua drinken wel: van alcohol ga ik erg rood zien. Dus drink ik nagenoeg geen alcohol.
Ik heb het ook al jaren en heb eigenlijk nooit echt iets gevonden wat het echt minder maakt. Het wordt altijd een stuk erger bij warmte of kou. Als ik gewoon thuis ben valt het wel mee. Heel soms krijg ik het 's avonds opeens en dan krijg ik hele warme wangen en het duurt dan best lang voordat het weer weg trekt.

Ik vermijd in ieder geval producten met alcohol en veel parfum. Alcohol drink ik sowieso al niet. Als ik ga werken doe ik altijd foundation op van La Roche Posay, dan zie je het ook niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven