Gezondheid alle pijlers

Rug en nekpijn door slecht kussen en matras??

07-01-2011 12:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op kamers, studeer nog en heb een bijbaan.

Ik red het net.

Vorige maand door mijn bed gezakt ( moet echt afvallen) en heb geen geld voor een nieuwe. Ik slaap nu op een best dunne matras op de grond, ik heb twee kussens, 5 euro per stuk van de markt die best zacht zijn.

Sinds twee maanden heb ik hele erge rugpijn en nekpijn. Volgens mijn huisgenoot komt dit door hoe ik slaap.

Als dit zo is waar kan ik niet te dure goede matras en kussens krijgen?
Ja, dat is idd niet de beste manier van slapen.

Kijk eens in de rommelhoek bij IKEA. Daar zijn vaak genoeg bedden en matrassen te vinden.
Bij Kwantum hebben ze ook goede matrassen/kussens. Die kwamen zelfs als beste uit de bus bij de consumentenbond!
Niet enkel nek-en rugpijn zijn gevolgen van op de grond slapen. Ook heb je veel meer kans op blaasontstekingen indien je zo dicht bij de grond ligt.

Op e-bay kan je soms echt koopjes doen, soms zelfs bedden met matras bij. Gewoon een nieuwe matrasbeschermer erover en je hebt een gloednieuw plekje om te slapen!
Kringloop? daar staan hele goeie meubels tussen, ook bedden.
Ja, je rug en nek pijn kan heel goed komen door hoe je nu slaapt.

Toen ik ging samenwonen had mijn vriend al een bed dat jaren oud was met ditto matrassen. We hadden beide al snel enorm veel last van rug/nek pijn. Dit is verdwenen toen we een ander bed en matrassen hebben gekocht. En we hebben nu kussens die voor gevormd zijn naar je nek, dat hielp ook goed.
De kwantum heeft inderdaad hele goede matrassen. Verschillende soorten ook. Let wel op het maximale gewicht wat het kan hebben. Dan hou je hem langer goed.
Hoi Malika88,

Dit kan zeer zeker door je matras komen. Wij hebben hetzelfde probleem en zijn ook op zoek naar een nieuw bed (boxspring) maar dat valt nog niet mee met zoveel aanbieders. Ik heb me er dus een beetje in verdiept en heb ook de test van de consumentenbond er even bij gepakt. Volgens deze test scoort het Beter Bed Easy Pocket matras een 7.1 (de beste scoort een 7.3) en met een richtprijs van E100,- is deze één van de goedkoopste. Ik denk alleen dat het wel belangrijk is dat je ook een goed bed/lattenbodem hebt. Een matras op de grond biedt geen goede ondersteuning. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Succes
TO, zet anders een oproepje op marktplaats. Daar kun je nog wel goedkoop een bed krijgen. Soms zijn er ook mensen die gratis spullen aanbieden.
Ja, van een slecht matras krijg je pijn in rug, schouders en nek. Omdat je kwaliteit van slaap afneemt zul je op den duur sjachrijnig worden (ik spreek uit ervaring). Na een week op een goed bed slapen ben je een ander mens. Da´s ook heel prettig voor je huisgenoten. Het leren zal ook makkelijker gaan.

Ikea, Kwantum, ga erheen en koop een stevig matras. Met overgewicht is dat verstandig, omdat je anders onvoldoende steun in bekken en schouderpartij krijgt. Heb je een lattenbodem die afdoende is?

Ik lig prima op een stevig ikea matras en kussen. Omdat ik veel was afgevallen moest ik een nieuw matras.
Ikea heeft goede matrassen en niet dure matrassen. Wij hebben nog twee matrassen liggen, ik weet niet waar je woont? Ze zijn nog geen jaar gebruikt, toen wij gingen verhuizen kregen we tempurmatrassen van iemand die daar werkt.

Anders kijken via marktplaats en wat verder al genoemd was hier. Je zou zelf ook een berichtje kunnen plaatsen dat je voor een paar tientjes een bedombouw wilt. Volgens mij heeft Ikea trouwen ook een latenbodem met pootjes, die kosten echt werkelijk bijna niks en dan lig je iig van de grond af.

Succes ermee!
Ikea verkoopt voor weinig geld (geloof 15 euro) ook ergonomische kussens, dit heeft bij mij veel geholpen.

Had het altijd in mijn nek, maar sinds deze aanschaf is dat als sneeuw voor de zon verdwenen.

of op de grond slapen echt slecht voor je is betwijffel ik. Toen ik een rugaandoening had werd mij juist geadviseerd om mijn matras op de grond te leggen, juist omdat dit zware (harde) ondersteuning biedt.

X Sam
Een matras wat op de grond ligt, kan slecht vocht kwijt. Gevolg: schimmel...
...
Omdat we een waterbed kopen heb ik volgend

e week een 2 persoonsbed met bijna nieuw matras over (matras is paar maanden oud) weet niet of je in de buurt van groningen woont?
Kijk eens op gratisaftehalen punt nl etc..daar worden zelfs zaken gratis aangeboden.

Kun je waarschijnlijk het frame gratis krijgen en koop je een redelijk goed matras bij de kwantum etc.

Veel succes!
@sam

Op de grond slapen is wel degelijk slecht voor je rug! Vroeger adviseerde men bij rugklachten te slapen op een hard matras, maar dat advies is al jaren geleden gewijzigd. Een goede, op het lichaam en gewicht, afgestemde ondersteuning is het beste bij rugklachten.

Wat overigens niet wil zeggen dat dit voor jou ook zo hoeft te gelden, want elke rugpatient heeft andere klachten. Het zou me dan ook niets verbazen als bij bepaalde klachten juist wel weer een hard matras wordt geadviseerd. Maar het is dus zeker niet de standaard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven