Gezondheid alle pijlers

Sacrospinale fixatie

03-12-2013 13:15 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb me nier aangemeld in de hoop dat er hier mensen zijn met ervaringen met deze operatie.

Ik had al een tijdje lichte klachten met plassen, als ik te lang wachtte dan ging het plassen daarna moeilijk. Er mee doorgelopen want het viel wel mee (dom, maar zo gaat het) totdat ik op een kwaad moment ineens constant aandrang kreeg en tegelijk haast niet meer kon plassen. Gelijk naar de huisarts die een enorme verzakking constateerde van de blaas en de uterus. Bij de gyneacoloog bleek dat de verzakking te groot was voor een ring, dus nu sta ik op de wachtlijst voor een operatie. Dat was op 12 november en de wachttijd is ongeveer 4 weken, dus ik hoop volgende week ergens aan de beurt te zijn. Alleen, ik zit met een probleem. De operatie die mij is aangeraden is een voorwandplastiek voor de blaas en een sacrospinale fixatie van de baarmoeder. Het gaat mij om die sacrospinale fixatie. Dan hangen ze je baarmoeder op aan een pees achter in het bekken. Maar als ik persee wil dan kan ook mijn baarmoeder verwijderd worden. Nadeel is volgens de gyneacoloog dat dat een veel grotere operatie is met langer herstel. Ik heb al overal gezocht en kan geen argumenten vinden voor het een of het ander. Heb heel veel ervaringsverhalen van baarmoeder verwijdering gevonden, horrorverhalen en mensen die er blij mee zijn maar eigenlijk niets voor zo'n fixatie. Heeft er hier iemand dit misschien ondergaan en wat zijn de ervaringen? Krijg je echt pijn in je bil en hoe erg en hoe lang is dat dan?
Hallo zwerfkatje,

Via google kwam ik bij dit bericht terecht, heeft u de operatie inmiddels ondergaan en hoe is het met u?

Ik vraag dit omdat ik namelijk dezelfde operatie over een aantal weken moet ondergaan en ben benieuwd hoe het met u is.

Ik hoor het graag van u,

groetjes
Ik heb gekozen voor de voorwandsplastiek en het behouden van de baarmoeder, dus de sacrospinale fixatie. U hebt een persoonlijk bericht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven