Gezondheid alle pijlers

Scheurtje meniscus

18-03-2013 12:06 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vorig jaar in oktober ben ik met hardlopen begonnen. Een maand later kreeg ik last van mijn knie en ben ik er mee gestopt, met de bedoeling er weer mee door te gaan, als mijn knie over was.

Volgens de huisarts zit er een scheurtje in mijn meniscus. Om zeker te zijn, heb ik twee weken geleden een MRI laten doen en inderdaad, het scheurtje zit er. Volgens de huisarts moet ik er niets aan doen, zolang ik niet teveel last heb, anders een kijkoperatie.

Ik heb eigenlijk al sinds november dus last en laatst opeens een weekje nauwelijks iets gevoeld, maar op dit moment toch weer last.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Kan dit nog vanzelf helemaal genezen, of lukt dat enkel maar door een kijkoperatie?
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Tenzij het écht nodig is, nooit in je knie laten kijken. Als er niet heel veel winst te verkrijgen is, maakt het het alleen maar erger.
Het hangt ervan af of het scheurtje in het goed doorbloede deel van de meniscus zit, of in het slecht doorbloede deel. Scheurtjes in het goed doorbloede deel kunnen weer uit zichzelf genezen, mits je je knie niet overbelast (dus niet hurken of knielen) en dat duurt wel een paar maanden. Scheurtjes in het slecht doorbloede deel genezen niet, die moeten gehecht of soms ook verwijderd worden.

Men wacht liever met opereren omdat het je knie op den duur geen goed kan doen (hoeft niet natuurlijk). De kans op artrose is groter wanneer je een kijkoperatie hebt gehad. Weet ik uit ervaring helaas. Ik pluk nu de vruchten van 2 artroscopies die ik 25 jaar geleden gehad heb (scheur in meniscus). Vorig jaar geopereerd (o.a weer een scheur hechten in mijn rotte meniscus) en nu al een jaar aan het revalideren.

Ik zou het nog even aanzien dus en je knie ontzien. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven