Gezondheid alle pijlers

Schimmel in de liesstreek en 37 weken zwanger

23-05-2010 20:38 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 37 weken zwanger en heb denk ik last van een schimmelinfectie in mijn lies (beide kanten als is het links veel erger). Het is rode, schilferachtige uitslag en jeukt als een gek. Ivm het Pinksterweekend zou ik dinsdag pas naar de huisarts kunnen gaan.

Ik maak me alleen zorgen om de baby. Niet zolang hij lekker in mijn buik zit maar ja hij moet toch een keer uit en aangezien ik nu bijna 38 weken zwanger ben duurt dat vast niet lang meer.

Ben zo bang dat ik de kleine infecteer.

Iemand hier ervaring mee? Dus specifiek tijdens zwangerschap/bevalling?

Alvast bedankt!
gewoon even je verloskundige/huisartsenpost bellen. Vaginale schimmelinfecties en ook het gebied daaromheen komen heel vaak voor tijdens de zwangerschap en je verloskundige/huisarts kan deze prima behandelen. Gewoon even morgen overdag of als je echt tegen het plafond zit vannacht bellen, want hiermee doorlopen is NIET FIJN. En het is een heel normale klacht die je snel behandeld wil hebben.

Het kan dacht ik echt geen kwaad voor je kind, ook niet als je nu zou bevallen. Je kind loopt alleen wat meer kans op spruw in de mond, maar dat is niet gevaarlijk en prima te behandelen en de meeste babies krijgen dit sowieso eens een keer.

Wel brengt het extra stress en slapeloosheid voor jou mee, dat is natuurlijk voor beiden niet positief, dus bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven