Gezondheid alle pijlers

schimmelvoeten

26-04-2010 15:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie kan me helpen ik heb schimmel voeten (BAHHH) en nu zei mijn pedicure dat ik 2x per dag moet insmeren met betadinegel maar ik heb niet het idee dat het helpt is er iemand die iets anders weet wat wel helpt

(sorry voor dit onsmakelijk berichtje)
Tips van de apotheek.

ik heb het ook weleens gehad en daarvoor toen een creme bij de drogist gehaald:

smorgens en savonds goed insmeren en je bent er zo vanaf..

Alleen wel geloof ik 2 weken (of meer?) volhouden omdat het anders snel terug kan komen.
Daktarine!

(Vreemd dat ze dat niet als advies heeft gegeven). Je kunt ook gewoon miconazolzalf van het huismerk van Etos of de apotheek kopen, maar -raar maar waar- mijn ervaringen zijn toch echt het best met 'echte' Daktarine.
ok dank je wel voor de snelle reactie ga nu naar de apotheek en smeren maar voordat de zon echt doorbreekt en de slippertjes te voorschijn komen
Canesten werkt prima (eerder hadden ze de spray dat was ech goed spul) naast de zalf hebben ze ook poeder voor in je sokken. Da's handig als het heel erg is. Ookal geef ik dan de voorkeur aan een doktersbezoekje.

Als je na de voorgeschreven periode behandelen met canesten oid er niet van af ben kan je er zowiezo beter even mee naar de dokter gaan. Ik heb ooit een hele dikke ontstoken voet gehad omdat ik er telang mee door gelopen was. Bah
Daktarine werkt ook goed en eigen merk van de drogist ook. Dus keus genoeg.
Vergeet vooral niet om je schoenen te behandelen met bijv. miconazol strooipoeder.

en een week nadat de klachten zijn verdwenen nog blijven smeren! Succes :-)
Ik heb ooit Betadine gebruikt bij voetschimmel (werkte goed) maar kreeg toen te horen van een verpleegster dat het daar niet voor was.

Meestal wordt er idd canesten of diflucan gebruikt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven