Gezondheid alle pijlers

Schoppen tijdens mijn slaap

27-01-2011 23:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kinds af aan (vernomen van mijn moeder) schop ik in mijn slaap. En dan heb ik het niet over schokjes, maar hard schoppen. Gelukkig weet ik hier zelf weinig vanaf, ik hoor het meestal als een vriendin is blijven logeren en ik die de volgende dag op de bank aan tref en ook mijn nieuwe scharrel heeft onrustige nachten want naast hard schoppen blijk ik ook gezellig te liggen kletsen. Het enige wat ik weet is dat ik wel altijd heftig droom en deze de volgende dag nog precies kan navertellen. Wie o wie heeft hier ook last van en weet wat je hier tegen kan doen.
Dwangbuis?
quote:emaille schreef op 27 januari 2011 @ 23:50:

Dwangbuis?

Daar gaan je benen toch niet in??

Misschien dat ze je wakker kunnen maken als je het doet zodat je je er bewust van wordt?
TO, soms slapen mijn dochters bij mij.

In bed ,welteverstaan.

Mij god, die schoppen de schilderijen van de muren.

Vreselijk.

Ik heb geen idee, waar het vandaan komt.

Blijf je topic volgen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Joy4britt schreef op 28 januari 2011 @ 00:03:

[...]

Daar gaan je benen toch niet in??

Misschien dat ze je wakker kunnen maken als je het doet zodat je je er bewust van wordt?

Dat heb ik ook geprobeerd.

* Oh Ja hmmmmm*

Slaapt en schopt verder.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja mijn man...

Die schopt, slaat, draait, woelt, trekt, kletst, snurkt, houdt zijn adem in, kleedt zichzelf uit, kleedt mij uit, zit aan me, gaat met zijn hoofd aan het voeteneind liggen, plant ellebogen in mijn oog etc....

Gelukkig hebben we een logeerbed en slapen meestal apart anders doe ik geen oog dicht.
Ik praat wel in mijn slaap en knarsetand ook. Ben dan ook vaak moe overdag. Maar ik vind het ook vervelend als er iemand naast me ligt en die de hele nacht wakker is. Voor slaapproblemen zoals snurken zijn wel oplossingen, maar hiervoor volgens mij niet. Het enige wat ik weet is dat iemand niet moet terugpraten omdat het dan erger wordt en omdat je daar boos van kan worden in je slaap. Sterkte en succes voor jou en je (bed)partner..
quote:isabon schreef op 28 januari 2011 @ 00:19:

Ja mijn man...

Die schopt, slaat, draait, woelt, trekt, kletst, snurkt, houdt zijn adem in, kleedt zichzelf uit, kleedt mij uit, zit aan me, gaat met zijn hoofd aan het voeteneind liggen, plant ellebogen in mijn oog etc....

Gelukkig hebben we een logeerbed en slapen meestal apart anders doe ik geen oog dicht.

Schoppen,adem inhouden etc KAN een vorm van slaapapneu zijn.

Dit had mijn man ook. Hij was ook steeds erg moe,uitgeput. Hij bleek een flinke vorm van slaapapneu te hebben en heeft nu een kapje (machinetje (?) dat lucht constant in zijn longen blaast) en heeft nergens meer last van. Wat ik wel mis is dat hij mij uitkleedt

Maar even serieus, als hij zijn adem vaak inhoud tijdens de slaap, zou ik wel even naar de HA gaan. Het kan schadelijk zijn voor je organen, deze krijgen dan niet voldoende zuurstof.
@ TO

Ik denk dat je er weinig aan kan doen.

Ben je vaak aan het rennen of vechten in je slaap?

Vind het vervelend voor je. Ben je wel uitgerust 's morgens?

Zelf heb ik een paar weken geleden een hele groep agenten die naast mijn bed stonden weggestuurd. Schreeuwend en schelden. Ik werd er zelf wakker van.
Mijn broer doet dit ook. Vooral als hij veel te verwerken heeft. Hij schopt en slaat zo veel dat mijn schoonzus soms blauwe plekken heeft. Echt zielig, hij vindt het 's morgens vreselijk om te zien.

Mijn schoonzus wikkelt hem in een dekbed als hij gaat slapen.
quote:kaetje schreef op 28 januari 2011 @ 08:45:

Mijn broer doet dit ook. Vooral als hij veel te verwerken heeft. Hij schopt en slaat zo veel dat mijn schoonzus soms blauwe plekken heeft. Echt zielig, hij vindt het 's morgens vreselijk om te zien.

Mijn schoonzus wikkelt hem in een dekbed als hij gaat slapen.Wat een lieve oplossing.
Ik doe ook van alles in mijn slaap en rust dus vaak helemaal niet uit en mijn vriend ook niet.

Moet zeggen dat het een stuk beter is nu ik voor het slapen een pil neem en de hele dag geen koffie meer drink.

Als ik lig te schoppen slaat Vriend gewoon zijn lijf om me heen en als ik lig te praten probeert ie me uit te horen
quote:mamalief schreef op 28 januari 2011 @ 08:48:

[...]

Wat een lieve oplossing.Ook uit zelfbehoud natuurlijk
Hey TO.

Ik heb het ook een poos gehad, ook had ik bijna elke nacht kramp. Ben hiervoor ook vaak naar de huisarts geweest, hij zei dat er niets aan te doen is. DAT IS ER DUS WEL. Mijn fysio zei dat ik magnesium tabletjes moetst ophalen. En dat ze dit wel vaker hoorden. Dus ik naar de winkel en na een paar dagen slikken helemaal geen last meer...
Ik heb het ook, vriendinnetjes vluchten meestal naar de bank.

Bij mij is het restless legs, ik heb ook vrij veel last van schokjes in mijn slaap; voelt als wat wel meer mensen hebben; alsof je van iets af valt, en dat je hele lichaam dan ineens schokt. Sommigen hebben het bij het inslapen, ik de hele nacht door, best vermoeiend, ook voor eventuele bedpartner (zeker in combinatie met het geschop). Het is erger als ik veel stress heb, en/of veel koffie heb gedronken.

Voor het vaststellen van Restless Legs heb ik een slaaponderzoek gehad in Den Haag, naam vh ziekenhuis ben ik even kwijt, vind je vast wel met google. Uiteindelijk bleek de oorzaak een ijzertekort, dat is nu aangevuld (ijzertabletten) en het is een stuk minder. Er is ook medicatie tegen restless legs (o.m. Inhibin), ik heb heel veel soorten geprobeerd maar niets hielp. Uiteindelijk hielp de oorzaak wegnemen nog het beste, alleen kwam men pas heel laat achter de oorzaak:)

Succes ermee....
Ik heb het trouwens ook al vanaf dat ik klein was, toen slaapwandelde ik ook. Praten in slaap doe ik ook:)

Het schoppen schijnt erfelijk te zijn, mijn opa had het, mijn vader ook, en ik dus. Partners zijn allemaal liefhebbende vrouwen die het schoppen lijdend doorstaan...:)
Ik lach mezelf nog wel eens wakker! Erg gezellig :-)
Ik heb het ook gehad toen ik nog wat jonger was. Bij mij lag het volgens mij aan dingen (woede) die ik niet verwerkt had. Ik ging ook schoppen en slaan en kon behoorlijk vloeken. Nu ik iets ouder ben en dingen van vroeger verwerkt heb slaap ik als een roos. Is mijn vriend ook erg blij mee!

@Isabon: Ik zou ook inderdaad je vriend eens naar de huisarts sturen. Mijn vriend snurkte ook altijd en hield vaak zijn adem in. Na onderzoeken bleek dat hij meer dan 50 ademstops per uur heeft, apneu dus. Hij heeft nu sinds een tijd een masker op als hij slaapt en hierdoor kan hij dus niet meer snurken en ademt hij ook normaal. Ideaal, voor ons allebei!
Ik doe het als ik val in mijn droom. Maar dan val ik in een eindeloos diep gat, waarop partner me altijd wekt met de vraag "val je weer?"
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Of het restless legs is betwijfel ik, dat zijn idd schokjes alsof je in de diepte valt. Ik merk nl niks van mijn getrap. Ik word altijd fris en fruitig wakker, ben dan nog hyper en na 12 uur loop ik de hele dag te gapen! En ik drink niet eens koffie!

Mijn dromen zijn idd vaak heftig maar niet perse eng. Misschien sowieso verstandig om eens langs de dokter te gaan.......

Of anders maar in een slaapzak gaan slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven