Gezondheid alle pijlers

Second opinion andere huisarts?

31-03-2017 14:01 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al vrij lang pijn in mijn schouder. Soms is het er niet, en soms is het zo erg dat ik niks kan doen van de pijn. Maar meestal kan ik mijn shirt niet normaal uittrekken omdat ik mijn linker arm niet lekker omhoog kan doen door de pijn. Hiervoor ben ik naar de huisarts gegaan. Die heeft gekeken, en zei dat ik 3 weken paracetamol moet slikken. Als het dan niet over was moest ik terugkomen. Nu was het na 3 weken nog niet over dus ben ik teruggegaan. Weer gekeken en ik moest nog maar 3 weken paracetamol slikken (4x2 paracetamol per dag). Nu heb ik dat weer gedaan, maar de pijn is nog steeds niet weg. Het word wel minder met de paracetamol, maar als ik stop komt het gewoon weer terug. Nu wil ik eigenlijk weer naar de huisarts, maar ik ben bang dat ik dan weer word afgescheept met een "slik maar 3 weken paracetamol"... Kan ik in dit geval gewoon terecht bij een andere huisarts om een soort second opinion aan te vragen?
Ja hallo, je kan niet eens 'normaal' functioneren zonder pijn, en hij scheept 't af met paracetamol? Ga naar een fysio zou ik zeggen, want je huisarts heb je niet zo veel aan :s (en dat kan zonder verwijzing)
Ik ben met soortgelijke klachten door de fysio heel goed geholpen,
Je kan zonder verwijzing naar de fysio. Misschien kan die duiden waar het vandaan komt. Vaak kan een fysiotheapeut ook aan een huisarts terugkoppelen wat hij denkt wat het is en of het door fysio is op te lossen of dat je bv naar het ziekenhuis moet voor bv een foto.
Ik zou ook een afspraak maken met de fysio. Dat kan zonder verwijzing en mocht de fysio het niet vertrouwen of iets tegenkomen waar hij/zij niks mee kan, kun je met die info weer terug naar je huisarts. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je een second opinion bij een huisarts kan krijgen. Misschien dat je via de fysio toch wat kunt bereiken.
Ik moet ook zeggen dat mijn fysio ook contact heeft opgenomen met de huisarts en dat dat echt wel wat positiefs heeft opgeleverd. Ik wens je wel heel veel succes.
Fysio...

Kan je tegenwoordig zonder verwijsbrief terecht.
Nope
Bedankt voor alle snelle reacties! Ik zal even kijken welke fysio's er allemaal in mijn omgeving zijn

Ik ben eigenlijk wel blij dat het zonder doorverwijzing kan, want mijn huisarts is niet zo van het doorverwijzen. Zo heeft hij een keer een ingegroeide teennagel voor 1/3 (van de hele nagel) weggehaald, terwijl een pedicure het gewoon nog had kunnen redden.
Huisartsen vinden het over het algemeen volgens mij prettiger als je eerst met hun zelf je twijfels over de behandeling bespreekt. Ik zou dus eerst weer een afspraak met je eigen huisarts maken en daarin ook aangeven dat je eigenlijk niet tevreden bent, met 2x 3 weken 'afgescheept' te worden met paracetamol.

Ik zou ook naar de fysio gaan. Hier heb je geen verwijzing voor nodig. Wil je toch een verwijzing via fe huisarts, dit kun je ook vaak wel telefonisch regelen.
Je kunt voor elke zorgverlener een second opinion vragen, dus ook voor je huisarts. Informeer even bij je verzekeraar naar de procedure.

Los daarvan: als jij geen vertrouwen hebt in je huisarts, ga dan met elkaar in gesprek en/of zoek een andere.

En voor deze klacht zou ik inderdaad even naar een fysiotherapeut gaan.
quote:Mepi schreef op 31 maart 2017 @ 14:15:

Bedankt voor alle snelle reacties! Ik zal even kijken welke fysio's er allemaal in mijn omgeving zijn

Ik ben eigenlijk wel blij dat het zonder doorverwijzing kan, want mijn huisarts is niet zo van het doorverwijzen. Zo heeft hij een keer een ingegroeide teennagel voor 1/3 (van de hele nagel) weggehaald, terwijl een pedicure het gewoon nog had kunnen redden.

Het klinkt alsof je niet zo tevreden bent over je huisarts. Ik zou dit een keer bespreken, en als je er samen niet uit komt, gewoon aangeven dat je het fijner zou vinden bijvoorbeeld een andere huisarts uit de praktijk te krijgen of om naar een andere huisartsen praktijk te gaan.

Huisartsen zijn er voor om ook dit te bespreken, een huisarts is een vertrouwenspersoon. En als het voor jou niet fijn is, doen ze hier als je gewoon overlegd niet moeilijk over denk ik.

Ze krijgen dit ongetwijfeld ook in hun opleiding.
waarom heeft de huisarts je niet doorgestuurd naar de fysio
quote:S-Meds schreef op 31 maart 2017 @ 14:24:

waarom heeft de huisarts je niet doorgestuurd naar de fysioGeen flauw idee. Ik heb het idee dat mijn huisarts alles zelf wil oplossen. Hij dacht overigens wel dat het een spier was, maar zei niks over een fysio. Ik dacht zelf dat dat nog steeds met verwijzing kon alleen, maar blijkbaar niet.
quote:Mepi schreef op 31 maart 2017 @ 14:33:

[...]

Geen flauw idee. Ik heb het idee dat mijn huisarts alles zelf wil oplossen. Hij dacht overigens wel dat het een spier was, maar zei niks over een fysio. Ik dacht zelf dat dat nog steeds met verwijzing kon alleen, maar blijkbaar niet.ja je kan zelf ook naar de fysio. De meeste blessures duren ongeveer 6-8 weken dus dat je huisarts zo lang af wil wachten is niet raar
Maar heb je dan niet gezegd 'ik heb al 3 weken paracetamol gehad, dat werkt niet, wat is de volgende stap/ik wil naar de fysio'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat je huisarts je paracetamol laat slikken omdat de schouderpijn soms afwezig is en dan weer terugkomt. Heb ik ook gehad, ging na een hele lange periode (ongeveer 4 maanden) pas weg, erg vervelend. Rare vragen misschien, maar lig je wel lekker in bed, is je bankstel niet versleten, heb je een goede stoel als je achter je pc zit en staat je stoel in de auto wel goed afgesteld? Misschien ben je om een of andere reden gespannen? Warmtecompressen op je schouder leggen en spierbalsem al geprobeerd? Vandaag met je schouder in het zonnetje chillen? Hopelijk doet je schouder snel weer normaal, succes.
warmte is geen goed advies. Icecompressen wel
quote:S-Meds schreef op 31 maart 2017 @ 14:52:

warmte is geen goed advies. Icecompressen welWaarom is warmte geen goed advies?
quote:Mepi schreef op 31 maart 2017 @ 14:15:

Ik ben eigenlijk wel blij dat het zonder doorverwijzing kan, want mijn huisarts is niet zo van het doorverwijzen. Zo heeft hij een keer een ingegroeide teennagel voor 1/3 (van de hele nagel) weggehaald, terwijl een pedicure het gewoon nog had kunnen redden.Misschien tijd om dan over te stappen naar een andere?
Bij mij was er een zenuw geiriteerd en door overbelasting bleef het probleem maar bestaan. Hij maakte het 1 keer per week los en 'ruimer' en gaf goed tips over ontspanning (in de auto, op kantoor), dragen van handtas/schoudertas,
quote:himalaya schreef op 31 maart 2017 @ 14:48:

Maar heb je dan niet gezegd 'ik heb al 3 weken paracetamol gehad, dat werkt niet, wat is de volgende stap/ik wil naar de fysio'?Toen ik terugkwam heb ik aangegeven dat ik de 3 weken paracetamol had genomen, maar nog steeds last had. Hij had weer gekeken, liet me wat bewegingen maken, en zei "Neem nog maar 3 weken paracetamol". Tja, ik had eigenlijk toen moeten vragen naar een fysio. Maar ik vind het toch ook een beetje nalatig van mijn huisarts.
quote:bossanova schreef op 31 maart 2017 @ 14:49:

Ik denk dat je huisarts je paracetamol laat slikken omdat de schouderpijn soms afwezig is en dan weer terugkomt. Heb ik ook gehad, ging na een hele lange periode (ongeveer 4 maanden) pas weg, erg vervelend. Rare vragen misschien, maar lig je wel lekker in bed, is je bankstel niet versleten, heb je een goede stoel als je achter je pc zit en staat je stoel in de auto wel goed afgesteld? Misschien ben je om een of andere reden gespannen? Warmtecompressen op je schouder leggen en spierbalsem al geprobeerd? Vandaag met je schouder in het zonnetje chillen? Hopelijk doet je schouder snel weer normaal, succes.

Mijn bed ligt heerlijk, ik heb een ergonomische computerstoel en ik weet verder ook niet precies waar het aan ligt. Soms heb ik er inderdaad een tijd geen last van, en ineens schiet de pijn er dan weer in met een verkeerde beweging. Gespannen ben ik eigenlijk niet. Ik heb wel warmtecompressen en spierbalsem geprobeerd. Het leek wel iets te verlichten, maar haalde de oorzaak van de pijn niet weg.

Ik heb overigens een fysio gebeld (die blijkbaar in hetzelfde gebouw als mijn huisarts zit, wist ik geeneens!!). Ik heb volgende week woensdag een afspraak om te kijken of fysio de oplossing is voor mijn klachten. Als dit niet het geval is, kan ik gelijk langs de doktersassistenten om daar een afspraak te maken voor de huisarts
Een verzoek van de fysio aan mijn huisarts heeft mij een aantal jaren geleden een diagnose opgeleverd. Ik was bij de huisarts al maanden van het kastje naar de muur gestuurd en kwam geen stap verder. Toen bleek ook dat het advies van de huisarts niet klopte en kon ik maanden elke week naar de fysio om de schade te repareren.

Naar de fysio is daarom een goede actie.
De fysio weet van dergelijke klachten vaak veel meer dan de huisarts. Daar zou ik dus eerst een bezoek aan brengen, alvorens voor second opinion naar een andere huisarts te gaan.

Sorry... Had nog niet alles gelezen. Verstandig dat je naar de fysio gaat. Veel succes gewenst. Hoop dat je het wat oplevert!
quote:bossanova schreef op 31 maart 2017 @ 14:57:

[...]

Waarom is warmte geen goed advies?omdat je niet wilt dat het geïrriteerde weefsel gaat zwellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven