Gezondheid alle pijlers

Si gewricht overbelast?

18-01-2012 22:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb bijna 2 jaar last van een spier boven mijn bekken.

Dacht altijd dat het overbelasting was door schoonmaakwerk in de avonduren naast mijn fulltime baan, maar het is altijd gevoelig gebleven ook met behandelingen van fysio en manueel therapeut.

Ik sport graag en veel als het kan 3 x in de week behoorlijk intensief met spinning, crosstrainer en krachttraining.

Omdat de klachten een paarweken geleden heviger werden moest ik stoppen met sporten.

Ik heb dat geprobeerd maar mijn lijf deed heel raar, verekte ineens spieren waarvan ik het bestaan niet wist :-)

Nu sport ik sinds een week weer, maar die zeurderige pijn boven en soms ook in mijn bekken blijft en gaat met vlagen.

Ik heb geen uitstraling naar de benen of uitvalsverschijnselen en ik kan alles nog prima doen (bukken, lopen enz) maar is het slijtage van het Si gewricht en kan dat door teveel sporten (Spinning) komen?

Maandag moet ik naar de manueel therapeut maar ik wil liever niks laten kraken bij mijn bekken omdat ik het echt doodeng vind...

Heeft iemand ervaring hiermee?

Ga morgen naar de huisarts maar vind het ook prettig om van jullie tips/ervaringsverhalen te horen!

Bedankt !
Ik heb een instabiel bekken overgehouden aan een hernia-operatie waardoor de SI-gewrichten constant overbelast zijn en gaan ontsteken. Ik krijg minimaal 1x per jaar injecties met cortiosteroiden in de SI-gewrichten en dat helpt goed.

Ik ben geen arts en iedere situatie is anders, maar ik laat het echt niet kraken. Echt niet. Heeft de huisarts je doorverwezen naar de manueel therapeut?
Hai Bagheera,

Ik liep al bij de fysio voor nekklachten en hij heeft toen ook mijn spieren bij mijn bekken "losgemasseerd" maar eigenlijk is het alleen maar erger geworden sinds hij de boel daar heeft aangepakt...

Hij wil dat de manueel therapeut ernaar kijkt om te beoordelen of het si gewricht scheef staat.

Dan kan de manueel therapeut het gewricht rechtzetten..
pfoe, nogmaals, ik ben geen arts en ook geen fysiotherapeut en ieder geval is anders, maar ik zou in zo'n situatie zelf eerst naar de huisarts gaan en het probleem voorleggen voordat ik naar de manueel therapeut zou gaan.

Dit is de behandeling die ik krijg, misschien heb je er wat aan als idee of tip:

behandeling
Bedankt voor de info Bagheera, wel heftig als ik het zo lees !

Maar ik wil inderdaad eerst de mening van de huisarts weten, en of sporten nu goed is of niet.

Ik wil eigenlijk gewoon begeleiding en geen gekraak :-)

Wel fijn om te weten dat het niet stom is dat ik dat niet wil!

Bedankt voor je reactie ik ga hiermee aan de slag..
Hai

Kan het ook zijn dat je SI gewricht instabiel is en het overbelast is?

Als jij in rust modus komt, krijgt je lichaam de kans om te herstellen en dus voel je v alles..

Ik heb nl hetzelfde..maar met mijn bovenrug.En ook SI..

Ik sportte ook veel..spinning 2a3keer, En 2x krachttraining etc..maar gaf mijn lichaam niet voldoende tijd om te herstellen, met kwalijke gevolgen..

Aanhechting van de pezen zijn ernstig overbelast.

Nu ik in rustmodus ben doet heel mijn lichaam pijn. En merk ik hoe moe ik ben..

Vorig jaar had ik hetzelfde, heb het toen een half jr rust gegeven met fysiotherapie.

Maar ben weer in mijn oude verkeerde patroon gevallen met alle gevolgen van dien.

Plus een zwaar belast beroep, met zware foto camera's in de weer..dat zwietezwaait alle kanten op..

Dus herstellen ging moeizaam..

Ga zeker naar je huisarts..evt een fysio of manueeltherapeut o.i.d
morgandetoi, laat je niet afleiden door alles erom heen. De prik zelf stelt echt niet veel voor. Ik heb wel eens gehad dat beide zijden tegelijk geprikt werden en je in de parkeergarage van het ziekenhuis het eerste half uur niet hoefde te betalen en dat ik dit gewoon gehaald heb .

In mijn geval is sporten (krachttraining) alleen maar goed! En veel bewegen in de vorm van lopen, ook. Maar ik zou dit dus even goed overleggen!

Succes, sterkte en beterschap .
Hoi Jilz,

Dus jij hebt hetzelfde gehad?Heb je nu je klachten weer teruggekregen doordat je weer zo aan het sporten bent?

Vandaag heb ik echt een goede dag voel eigenlijk bijna niks maar dat kan du smorgen weer anders zijn....

Ik zou het echt erg vinden om te stoppen met sporten maar zou het kunnen dat juist Spinning voor je bekken funest is?

Straks ga ik naar de huisarts, ben benieuwd wat hij zegt..
Bagheera thx!

Fijn ook dat jij de oplossing hebt gevonden voor je klachten en dat je verder kan sporten, wat voor sporten doe je naast krachttraining?
Hai Morgandetoi(jee wat een naam hihi)

De klachten zijn idd weer verergert door o.a het vele sporten..

Maar dat is natuurlijk niet het enige..je moet je lichaam ook rust geven na het sporten, en ik draaf alleen maar door..

En ik sport dan niet een uurtje..nee dat moet 2 uur spinning doen..of een uur krachttraining, en dan daarna cardio..

Werk, huishouden, overal naar toe sjezen..dus wanneer moet mijn lichaam dan herstellen?

Nu heeft mijn lichaam sowieso meer hersteltijd nodig ivm een chronische ziekte..dus tja..

Wederom ben ik in rust modus gezet..

Maandag probeer ik het sporten weer op te bouwen..

Alleen hoop ik dat ik nu echt mijn grenzen leer te bewaken.

En ja mijn klachten komen mede daar vandaan..ook de SI..

Of het wordt erger zeg maar.

SI gewricht was al instabiel, en dat wordt alsmaar overbelast.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat dit ook bij jou zo is..

Wat heeft de huisarts gezegd??
Zeg maar Morgan hoor :-)

Ik heb ook wel een strak sportschema, 2 x per week spinning met daarachteraan 20min crosstrainer en dan een half uur krachttraining en 1 x in de week 50min crosstrainer met half uur krachttraining.

Heerlijk vind ik dat !

En een baan waarbij ik veel loop en moet staan en thuis ook druk druk....

Maar ik dacht dat beweging juist goed was ..

Anyway, de huisarts heeft wat testen gedaan en een hernia (was mijn angst ook wel) uitgesloten en mijn rug gevoeld en hij laat fotos maken van onderrug en stuitje met si gewricht.

Ging heel makelijk hoefde niet aan te dringen dus daar ben ik wel blij mee!

Hij zei dat het mischien chronisch kon blijven maar dat ik er niet altijd heftig last van hoef te hebben.. het kon ook stress zijn b.v.

Hoop dat er met de fotos meer duidelijk wordt over instabielheid, heeft de fysio dat bij jou geconstateerd Jilzz?
Reumatoloog en fysio..hebben dit gediagnosteerd..

En ja..het kan idd chronisch zijn, dat zal bij mij ook het geval zijn..

Gek hè..je denkt idd dat bewegen goed is, en dat is ook zo.

Maar in hoeverre is goed, goed?

Het is best heel veel wat je doet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven