Sigmoidoscopie
donderdag 13 september 2012 om 10:25
Hallo,
Ik krijg volgende week een sigmoidoscopie.
Heb het paar jaar geleden ook gehad. Toen werd een darmontsteking ontdekt. (Colitis ulcerosa)
Vlak voor het onderzoek moest ik laxeren. Toen de arts verder wilde kijken in de darm, bleek dit niet mogelijk ivm met faecale verontreiniging. Toch jammer van het onderzoek dat er niet verder gekeken kon worden, of hoort het erbij dat na een klysma niet je darmen heel goed schoon kunnen worden?
Ik hoop vooral dat ze deze keer 't goed kunnen zien en ik niet weer hoef.
Mijn vragen: Wie heeft tips? Ben best zenuwachtig.
Ik krijg geen roesje. Is de pijn te behappen?
Oja, ontlasting is nu normaal. Voor het eerst sinds jaren. En juist nu besloten voor een scopie. Ik vind het goed hoor, dat er wordt gekeken. Heb al veel te lang klachten natuurlijk. Maar ik dacht; is het wel zinvol zo'n onderzoek nu? Of is het beter om juist tijdens een opvlamming een scopie te doen?
Of juist niet. (ivm pijn?)
Benieuwd naar reacties van anderen die ook een scopie hebben gehad. Hoe heb jij het ervaren?
Ik krijg volgende week een sigmoidoscopie.
Heb het paar jaar geleden ook gehad. Toen werd een darmontsteking ontdekt. (Colitis ulcerosa)
Vlak voor het onderzoek moest ik laxeren. Toen de arts verder wilde kijken in de darm, bleek dit niet mogelijk ivm met faecale verontreiniging. Toch jammer van het onderzoek dat er niet verder gekeken kon worden, of hoort het erbij dat na een klysma niet je darmen heel goed schoon kunnen worden?
Ik hoop vooral dat ze deze keer 't goed kunnen zien en ik niet weer hoef.
Mijn vragen: Wie heeft tips? Ben best zenuwachtig.
Ik krijg geen roesje. Is de pijn te behappen?
Oja, ontlasting is nu normaal. Voor het eerst sinds jaren. En juist nu besloten voor een scopie. Ik vind het goed hoor, dat er wordt gekeken. Heb al veel te lang klachten natuurlijk. Maar ik dacht; is het wel zinvol zo'n onderzoek nu? Of is het beter om juist tijdens een opvlamming een scopie te doen?
Of juist niet. (ivm pijn?)
Benieuwd naar reacties van anderen die ook een scopie hebben gehad. Hoe heb jij het ervaren?
donderdag 13 september 2012 om 20:55
dinsdag 25 september 2012 om 12:51
woensdag 3 oktober 2012 om 19:38
Hey! Sorry voor mijn late reactie, ben niet zo vaak op t forum..... (((((HUGS))))
T is inderdaad wel heel :S, wat vervelend dat je het toch wel behoorlijk pijnlijk vond
. Ik hoop dat de artsen met de gegevens alles weten nu, en er geen verder invasief onderzoek nodig is!
Als je nog wilt spuien, je weet t topic te vinden of misschien delen met anderen met bepaalde darmproblemen ergens op deze peiler?
Succes en sterkte!!
Misia
T is inderdaad wel heel :S, wat vervelend dat je het toch wel behoorlijk pijnlijk vond

Als je nog wilt spuien, je weet t topic te vinden of misschien delen met anderen met bepaalde darmproblemen ergens op deze peiler?
Succes en sterkte!!
Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)