Slaapgebrek, tips?
woensdag 3 februari 2016 om 10:56
Een week of 4 geleden is een familielid overleden. Sindsdien slaap ik waardeloos. Ik slaap 3 a 4 uur per nacht. Ik loop maar te malen, te dromen, beelden, herinneringen, flitsen enz. Ik ben aan het einde van mijn latijn.
Het wordt nu echt een dingetje, ga ook later naar bed want "ik kan toch niet slapen".
Intussen ben ik wel gewoon aan het werk (32 uur) en wil ik ook een leuke moeder zijn voor mijn kind van 1,5 (die gelukkig wel nachten doorslaapt, en als hij wakker wordt neemt mijn man de verantwoordelijkheid)
Weet iemand een homeopatisch middeltje wat me kan helpen mijn hoofd zo rustig te krijgen dat ik weer wat meer slaap kan pakken? Ik heb melatomatine maar dat werkt maar voor een paar uurtjes, als ik dan weer wakker wordt dan kan ik niet meer in slaap komen.
Het wordt nu echt een dingetje, ga ook later naar bed want "ik kan toch niet slapen".
Intussen ben ik wel gewoon aan het werk (32 uur) en wil ik ook een leuke moeder zijn voor mijn kind van 1,5 (die gelukkig wel nachten doorslaapt, en als hij wakker wordt neemt mijn man de verantwoordelijkheid)
Weet iemand een homeopatisch middeltje wat me kan helpen mijn hoofd zo rustig te krijgen dat ik weer wat meer slaap kan pakken? Ik heb melatomatine maar dat werkt maar voor een paar uurtjes, als ik dan weer wakker wordt dan kan ik niet meer in slaap komen.
woensdag 3 februari 2016 om 10:59
Om uit een dergelijk cirkeltje te komen, heb ik van de huisarts temazepam gehad. 5 nachten goed geslapen en je lijf weet weer hoe het moet. Ik had al jaren (9 jaar of zo) een slaapprobleem, maar wilde alleen homeopathisch of natuurlijk iets doen. Tja, gewone pillen zijn soms een zegen Huisarts, is mijn advies!
Zonder oorzaak geen gevolg
woensdag 3 februari 2016 om 11:10
Gecondoleerd.
Dormiplant van VSM.
Maar eigenlijk hielp een warm bad nog beter.
En ja, ik ben ook naar de huisarts geweest en heb een kuur van een week gekregen. Ik denk dat het ook temazepam was.
Elke dag slaappillen slikken zou ik niet willen. Maar een paar keer een slaappil om goed uit te rusten: ja.
Dormiplant van VSM.
Maar eigenlijk hielp een warm bad nog beter.
En ja, ik ben ook naar de huisarts geweest en heb een kuur van een week gekregen. Ik denk dat het ook temazepam was.
Elke dag slaappillen slikken zou ik niet willen. Maar een paar keer een slaappil om goed uit te rusten: ja.
woensdag 3 februari 2016 om 11:16
woensdag 3 februari 2016 om 11:52
Hier een notoire slechtslaper
Dat de melatonine wel werkt voor inslapen, is fijn! Dat kun je dus blijven doen.
Dat je daarna weer wakker wordt, heeft niks met het wel of niet werken van de melatonine te maken: melatonine is het inslaaphormoon en niet doorslaaphormoon.
Het uitstellen van het naar bed gaan kun je echt beter proberen te stoppen, zeker als je dus wel inslaapt met melatonine, want dan kan je iig aan het begin van de nacht wat uurtjes pakken.
Accepteer ook dat je in ieder geval aan het rusten bent als je in bed ligt, ook als je niet slaapt.
Als je halverwege de nacht wakker wordt, niet eruit gaan, niet op de klok kijken en je gaan blindstaren.
Na enorm veel omzwervingen en ook pillen helpen ademhalingsoefeningen en meditatie bij mij heel goed om weer in slaap te komen. Heb je al een goede app op je telefoon?
Magnesium bijslikken zoals polkat zegt vind ik ook een goede tip.
Dat de melatonine wel werkt voor inslapen, is fijn! Dat kun je dus blijven doen.
Dat je daarna weer wakker wordt, heeft niks met het wel of niet werken van de melatonine te maken: melatonine is het inslaaphormoon en niet doorslaaphormoon.
Het uitstellen van het naar bed gaan kun je echt beter proberen te stoppen, zeker als je dus wel inslaapt met melatonine, want dan kan je iig aan het begin van de nacht wat uurtjes pakken.
Accepteer ook dat je in ieder geval aan het rusten bent als je in bed ligt, ook als je niet slaapt.
Als je halverwege de nacht wakker wordt, niet eruit gaan, niet op de klok kijken en je gaan blindstaren.
Na enorm veel omzwervingen en ook pillen helpen ademhalingsoefeningen en meditatie bij mij heel goed om weer in slaap te komen. Heb je al een goede app op je telefoon?
Magnesium bijslikken zoals polkat zegt vind ik ook een goede tip.
woensdag 3 februari 2016 om 15:12
Een goed boek met boeiende verhalen. Wanneer je weer wakker wordt en je naar de wc bent geweest en dat beetje water hebt gedronken, terug in bed kruipen, boek pakken, klein lampje dat net voldoende licht geeft om bij te kunnen lezen zonder de hele kamer in een fel licht te zetten. (Dus geen Tablet of Telefoon die als een felle lamp in je ogen schijnt). Dan wat lezen zodat je gedachten gefocust zijn op het verhaal in het boek. Wanneer je je weer moe voelt worden, alleen maar je ogen dicht doen en je er aan over geven. Je geen zorgen maken over dat je boek er nog ligt of dat die lamp nog brand.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 4 februari 2016 om 08:46
Heb uiteindelijk Melatomatine met time release gekocht. En een boek! Goede tip jaw. Werkte op zich goed, inslapen ging makkelijk.
Alleen zette mijn zoon het op een schreeuwen vannacht waar zelfs mijn oordoppen niet tegenop gewassen waren. Dus zoon tussen ons in, ik klaar wakker en kon geen boek lezen want daar werd zoon weer wakker van... Al met al dus weer een waardeloze nacht. Geslapen van 10 tot half 3... en het laatste half uur voor mijn wekker ging viel ik natuurlijk weer in slaap. Maar het zijn al meer uren dan de afgelopen weken.
Alleen zette mijn zoon het op een schreeuwen vannacht waar zelfs mijn oordoppen niet tegenop gewassen waren. Dus zoon tussen ons in, ik klaar wakker en kon geen boek lezen want daar werd zoon weer wakker van... Al met al dus weer een waardeloze nacht. Geslapen van 10 tot half 3... en het laatste half uur voor mijn wekker ging viel ik natuurlijk weer in slaap. Maar het zijn al meer uren dan de afgelopen weken.