slaappillen tijdens vliegreis
donderdag 1 oktober 2009 om 11:11
Ik ga in januari een lange vlucht maken. Nu ben ik al geen fan van vliegen en kan dan nooit slapen, waardoor ik weer gammel wordt van het slaaptekort. Nu wil ik eigenlijk aan de huisarts om slaapmedicatie vragen, voor tijdens de vlucht. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, welke medicatie kan ik het beste nemen ( ik vraag natuurlijk ook advies aan mij huisarts hoor).
donderdag 1 oktober 2009 om 11:16
donderdag 1 oktober 2009 om 11:19
Ken een hele hoop mensen die er tijdens lange vluchten gebruik van maken en hier op het forum zijn er ook een hoop (is al eens een topic over geweest). Ik word zelf al suf van een reistablet, dus maak er zelf geen gebruik van.
De huisarts krijgt die vraag wel vaker. Je hoeft er in de meeste gevallen niet eens voor op consult, maar volstaat een telefoontje naar de assistente al.
Waar ga je naar toe? Fijne vakantie in elk geval!
De huisarts krijgt die vraag wel vaker. Je hoeft er in de meeste gevallen niet eens voor op consult, maar volstaat een telefoontje naar de assistente al.
Waar ga je naar toe? Fijne vakantie in elk geval!

donderdag 1 oktober 2009 om 11:30
quote:Ainne schreef op 01 oktober 2009 @ 11:23:
Biecht op, Fleur?Nou, het blijkt dat ik.... krijg als ik slaappillen slik, en het werkt behoorlijk lang door. Weet het woord niet meer, de psych legde het uit. Het houdt in dat je geheugenverlies krijgt vlak ná het slikken van de pil. Ik heb dingen gezegd/geschreven/gesmst die ik echt niet meer wist. Ik keek dan de dag erna in mijn msn-geschiedenis en ik kon de dingen echt absoluut niet plaatsen. Moet er niet aan denken dat ik zo in Bangkok geland was.
Biecht op, Fleur?Nou, het blijkt dat ik.... krijg als ik slaappillen slik, en het werkt behoorlijk lang door. Weet het woord niet meer, de psych legde het uit. Het houdt in dat je geheugenverlies krijgt vlak ná het slikken van de pil. Ik heb dingen gezegd/geschreven/gesmst die ik echt niet meer wist. Ik keek dan de dag erna in mijn msn-geschiedenis en ik kon de dingen echt absoluut niet plaatsen. Moet er niet aan denken dat ik zo in Bangkok geland was.
donderdag 1 oktober 2009 om 11:49
Hahaha...fleur... ik heb dat met Temazepam. Een vaak door de ha voorgeschreven 'inslaper'. Ik werd juist klaarwakker en vooral erg vervelend. Ik moest werken in Hong Hong. Na de landing direct door richting fabrikant om samples te beoordelen ed. Vreselijk, was echt beschamend.
Als ik nu op werkreis moet (en dus écht mijn rust in het vliegtuig moet pakken) gebruik ik tegenwoordig weleens valium, dat doet het wel goed. Krijg er een heerlijk "wollig" gevoel van en slaap zo.
Als ik nu op werkreis moet (en dus écht mijn rust in het vliegtuig moet pakken) gebruik ik tegenwoordig weleens valium, dat doet het wel goed. Krijg er een heerlijk "wollig" gevoel van en slaap zo.
Computer says nooooo

donderdag 1 oktober 2009 om 12:23

donderdag 1 oktober 2009 om 12:29
donderdag 1 oktober 2009 om 12:29
quote:fleurtje schreef op 01 oktober 2009 @ 11:30:
[...]
Nou, het blijkt dat ik.... krijg als ik slaappillen slik, en het werkt behoorlijk lang door. Weet het woord niet meer, de psych legde het uit. Het houdt in dat je geheugenverlies krijgt vlak ná het slikken van de pil. Ik heb dingen gezegd/geschreven/gesmst die ik echt niet meer wist. Ik keek dan de dag erna in mijn msn-geschiedenis en ik kon de dingen echt absoluut niet plaatsen. Moet er niet aan denken dat ik zo in Bangkok geland was.Herkenbaar, mijn man heeft dat dus ook gehad, bij een vlucht naar China. Hij is een heel stuk kwijt. Hij weet nog dat hij met zijn spullen uitgestald in het vliegtuig zat (bijvoorbeeld laptop en telefoon) en hij was pas weer 'bij' toen hij in het hotel was, en daar schrok hij zich kapot want hij dacht dat zijn spullen nog in het vliegtuig lagen. HIj kon zich namelijk niet herinneren dat hij die in zijn tas had gedaan. Had hij wel gedaan trouwens, het zat er allemaal netjes in. Hij heeft geen flauw idee hoe hij in het hotel is gekomen. Gelukkig was hij met iemand, die vertelde dat ze in een taxi hebben gezeten. Best link allemaal dus...
[...]
Nou, het blijkt dat ik.... krijg als ik slaappillen slik, en het werkt behoorlijk lang door. Weet het woord niet meer, de psych legde het uit. Het houdt in dat je geheugenverlies krijgt vlak ná het slikken van de pil. Ik heb dingen gezegd/geschreven/gesmst die ik echt niet meer wist. Ik keek dan de dag erna in mijn msn-geschiedenis en ik kon de dingen echt absoluut niet plaatsen. Moet er niet aan denken dat ik zo in Bangkok geland was.Herkenbaar, mijn man heeft dat dus ook gehad, bij een vlucht naar China. Hij is een heel stuk kwijt. Hij weet nog dat hij met zijn spullen uitgestald in het vliegtuig zat (bijvoorbeeld laptop en telefoon) en hij was pas weer 'bij' toen hij in het hotel was, en daar schrok hij zich kapot want hij dacht dat zijn spullen nog in het vliegtuig lagen. HIj kon zich namelijk niet herinneren dat hij die in zijn tas had gedaan. Had hij wel gedaan trouwens, het zat er allemaal netjes in. Hij heeft geen flauw idee hoe hij in het hotel is gekomen. Gelukkig was hij met iemand, die vertelde dat ze in een taxi hebben gezeten. Best link allemaal dus...
donderdag 1 oktober 2009 om 12:48
Jeeemig, ik zou echt nooit wat daarvoor slikken... Is het nou werkelijk zooo erg om een nachtje niet te slapen en een dag brak te zijn? Je hebt toch vakantie, dus alle tijd om bij te komen.
Ik moet er niet aan denken ivm trombose...
p.s. ik kan ook nooit slapen in het vliegtuig, dus heb geen makkelijk praten.
Ik moet er niet aan denken ivm trombose...
p.s. ik kan ook nooit slapen in het vliegtuig, dus heb geen makkelijk praten.
donderdag 1 oktober 2009 om 12:55
maar ik heb soms ook een flink paniekgevoel gehad het afgelopen jaar en ik ben bang dat ik dat dan in het vliegtuig weer krijg, ik wil het dus ook gebruiken om wat relaxeter en minder angstig te zijn, en als ik slecht slaap ben ik vatbaarder voor die paniek, ik zou het nooit zomaar slikken bij een beetje brakheid de volgende dag. Ik las dat iemand Xanax slikt, hebebn anderen daar ervaring mee?
donderdag 1 oktober 2009 om 12:58

donderdag 1 oktober 2009 om 13:05
quote:DeeDee76 schreef op 01 oktober 2009 @ 12:48:
Jeeemig, ik zou echt nooit wat daarvoor slikken... Is het nou werkelijk zooo erg om een nachtje niet te slapen en een dag brak te zijn? Je hebt toch vakantie, dus alle tijd om bij te komen.dat geldt misschien voor mensen die 3 weken aan 't strand gaan liggen, maar als je de volgende dag weer fanatiek van alles gaat bezoeken en het land gaat rondtrekken, dan is gelijk fit zijn wel erg aangenaam
Jeeemig, ik zou echt nooit wat daarvoor slikken... Is het nou werkelijk zooo erg om een nachtje niet te slapen en een dag brak te zijn? Je hebt toch vakantie, dus alle tijd om bij te komen.dat geldt misschien voor mensen die 3 weken aan 't strand gaan liggen, maar als je de volgende dag weer fanatiek van alles gaat bezoeken en het land gaat rondtrekken, dan is gelijk fit zijn wel erg aangenaam
donderdag 1 oktober 2009 om 13:13