Gezondheid alle pijlers

slaappillen tijdens vliegreis

01-10-2009 11:11 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in januari een lange vlucht maken. Nu ben ik al geen fan van vliegen en kan dan nooit slapen, waardoor ik weer gammel wordt van het slaaptekort. Nu wil ik eigenlijk aan de huisarts om slaapmedicatie vragen, voor tijdens de vlucht. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, welke medicatie kan ik het beste nemen ( ik vraag natuurlijk ook advies aan mij huisarts hoor).
Je hebt niet echt keuze hoor..als de huisarts je iets wil geven, beslist hij. En terecht overigens. Ik zou hoe dan ook proberen geen slaapmedicatie te nemen, dan maar 1 dag bijslapen bij aankomst. Ik denk dat je je er namelijk helemaal niet fijner door gaat voelen.
Pennylane, wel es vaker dit soort medicatie gebruikt?
Ken een hele hoop mensen die er tijdens lange vluchten gebruik van maken en hier op het forum zijn er ook een hoop (is al eens een topic over geweest). Ik word zelf al suf van een reistablet, dus maak er zelf geen gebruik van.

De huisarts krijgt die vraag wel vaker. Je hoeft er in de meeste gevallen niet eens voor op consult, maar volstaat een telefoontje naar de assistente al.

Waar ga je naar toe? Fijne vakantie in elk geval!
Slaappillen kunnen een heel vreemd effect hebben, en ik dank god op mijn blote knieen dat ik het alleen van Bangkok naar Amsterdam heb geslikt en niet van op de heenweg.
Biecht op, Fleur?
Ik heb altijd oxazepam, maar slapen kan ik er niet van in 'n vliegtuig. Wel is het ideaal om je jetlag te overbruggen. Want anders word ik om 2 uur 's nachts wakker en kom niet meer terug in slaap.
Ik heb weleens xanax geslikt ja tijdens vluchten en de busreis voor de skivakantie ('s nachts). Maar ik heb deze medicatie toch al in huis en dus vaker geslikt.
quote:Ainne schreef op 01 oktober 2009 @ 11:23:

Biecht op, Fleur?Nou, het blijkt dat ik.... krijg als ik slaappillen slik, en het werkt behoorlijk lang door. Weet het woord niet meer, de psych legde het uit. Het houdt in dat je geheugenverlies krijgt vlak ná het slikken van de pil. Ik heb dingen gezegd/geschreven/gesmst die ik echt niet meer wist. Ik keek dan de dag erna in mijn msn-geschiedenis en ik kon de dingen echt absoluut niet plaatsen. Moet er niet aan denken dat ik zo in Bangkok geland was.
Hahaha...fleur... ik heb dat met Temazepam. Een vaak door de ha voorgeschreven 'inslaper'. Ik werd juist klaarwakker en vooral erg vervelend. Ik moest werken in Hong Hong. Na de landing direct door richting fabrikant om samples te beoordelen ed. Vreselijk, was echt beschamend.

Als ik nu op werkreis moet (en dus écht mijn rust in het vliegtuig moet pakken) gebruik ik tegenwoordig weleens valium, dat doet het wel goed. Krijg er een heerlijk "wollig" gevoel van en slaap zo.
Computer says nooooo
Fleurtje, bedoel je amnesie?
Pennylane mocht je huisarts iets voor willen schrijven probeer het dan eerst thuis uit. Dat zal je arts ook al aanraden neem ik aan.
quote:Yeti80 schreef op 01 oktober 2009 @ 11:58:

Fleurtje, bedoel je amnesie?Psychiater noemde het retrograde amnesie! Dus vóór de gebeurtenis/inname.
Owwww.....temazepam zou ik niet gebruiken...dat werkt ongeveer zeven uur, dat betekent als je eerder dingen moet doen dat je suf bent.

Ik neem altijd Dormicum. Je slaapt gegarandeerd....werkt 4 uur zeer effectief en daarna ben je super fit!
Dormicum is behoorlijk heftig hoor. Of: kan behoorlijk heftig zijn als je niets gewend bent.
Doen huisartsen dat echt, een slaappil voorschrijven voor in het vliegtuig?!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ja hoor, dat doen huisartsen. (wel met de boodschap erbij dat het verslavend is) Volgens mij heb ik oxazepam geslikt de laatste keer, daar deed ik het fantastisch op! Heerlijk geslapen en dat was fijn want ik vind vliegen een verschrikking!
quote:fleurtje schreef op 01 oktober 2009 @ 11:30:

[...]

Nou, het blijkt dat ik.... krijg als ik slaappillen slik, en het werkt behoorlijk lang door. Weet het woord niet meer, de psych legde het uit. Het houdt in dat je geheugenverlies krijgt vlak ná het slikken van de pil. Ik heb dingen gezegd/geschreven/gesmst die ik echt niet meer wist. Ik keek dan de dag erna in mijn msn-geschiedenis en ik kon de dingen echt absoluut niet plaatsen. Moet er niet aan denken dat ik zo in Bangkok geland was.Herkenbaar, mijn man heeft dat dus ook gehad, bij een vlucht naar China. Hij is een heel stuk kwijt. Hij weet nog dat hij met zijn spullen uitgestald in het vliegtuig zat (bijvoorbeeld laptop en telefoon) en hij was pas weer 'bij' toen hij in het hotel was, en daar schrok hij zich kapot want hij dacht dat zijn spullen nog in het vliegtuig lagen. HIj kon zich namelijk niet herinneren dat hij die in zijn tas had gedaan. Had hij wel gedaan trouwens, het zat er allemaal netjes in. Hij heeft geen flauw idee hoe hij in het hotel is gekomen. Gelukkig was hij met iemand, die vertelde dat ze in een taxi hebben gezeten. Best link allemaal dus...
Jeeemig, ik zou echt nooit wat daarvoor slikken... Is het nou werkelijk zooo erg om een nachtje niet te slapen en een dag brak te zijn? Je hebt toch vakantie, dus alle tijd om bij te komen.

Ik moet er niet aan denken ivm trombose...

p.s. ik kan ook nooit slapen in het vliegtuig, dus heb geen makkelijk praten.
Ik zou tijdens een vliegreis echt nooit wat slikken, voor het zelfde geld wordt je niet wakker als er iets gebeurd of je gaat ontzettend zitten praten (dormicum heeft dat effect).
maar ik heb soms ook een flink paniekgevoel gehad het afgelopen jaar en ik ben bang dat ik dat dan in het vliegtuig weer krijg, ik wil het dus ook gebruiken om wat relaxeter en minder angstig te zijn, en als ik slecht slaap ben ik vatbaarder voor die paniek, ik zou het nooit zomaar slikken bij een beetje brakheid de volgende dag. Ik las dat iemand Xanax slikt, hebebn anderen daar ervaring mee?
Dormicum?? Ik ken dat alleen vanuit het ziekenhuis en vind het maar eng spul. (Mensen die vreselijk veel pijn hebben of doodsbang zijn tijdens een ingreep, maar er achteraf niets meer van weten bijv.) Wist niet dat je dat uberhaupt in eigen beheer mocht hebben...
Neem dan een oxazepam, in overleg met je arts.
quote:DeeDee76 schreef op 01 oktober 2009 @ 12:48:

Jeeemig, ik zou echt nooit wat daarvoor slikken... Is het nou werkelijk zooo erg om een nachtje niet te slapen en een dag brak te zijn? Je hebt toch vakantie, dus alle tijd om bij te komen.dat geldt misschien voor mensen die 3 weken aan 't strand gaan liggen, maar als je de volgende dag weer fanatiek van alles gaat bezoeken en het land gaat rondtrekken, dan is gelijk fit zijn wel erg aangenaam
Wat ik altijd doe, is een simpel reistabletje innemen. Ik word er superduf van en voor ik het weet ben ik in dromenland. Werkt als een tierelier (voor mij dan..)
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven