Gezondheid alle pijlers

slaappillen tijdens vliegreis

01-10-2009 11:11 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in januari een lange vlucht maken. Nu ben ik al geen fan van vliegen en kan dan nooit slapen, waardoor ik weer gammel wordt van het slaaptekort. Nu wil ik eigenlijk aan de huisarts om slaapmedicatie vragen, voor tijdens de vlucht. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, welke medicatie kan ik het beste nemen ( ik vraag natuurlijk ook advies aan mij huisarts hoor).
-
anoniem_86915 wijzigde dit bericht op 01-10-2009 13:13
Reden: dubbel
% gewijzigd
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
quote:elninjoo schreef op 01 oktober 2009 @ 13:05:

[...]dat geldt misschien voor mensen die 3 weken aan 't strand gaan liggen, maar als je de volgende dag weer fanatiek van alles gaat bezoeken en het land gaat rondtrekken, dan is gelijk fit zijn wel erg aangenaam

Tja, en dat ben je dus duidelijk niet altijd als je die troep slikt.

Ik blijf erbij, wat Zusenzo ook al zei, àls er iets gebeurt in het vliegtuig is het zeker niet handig dat je compleet versuft bent; turbulentie, zuurstofmaskers. Niet om je nog banger te maken, maar zeker bij die laatste is het een kwestie van leven of dood dat je snel reageert. En dat kun je zeer duidelijk niet met slaapmedicatie.

Mijn tip; neem lekker een wijntje, gebruik goede oordoppen en probeer een plaats voor de motoren te krijgen (minder herrie van de motoren en stabieler in geval van turbulentie....).
Hmmmm...wist niet dat dormicum zo vreselijk sterk was. Ik neem zelf altijd een halve en voor de rest nog nooit (gelukkig) rare dingen meegemaakt.

Ik heb zelf altijd met van die inslapers als oxazepam enz dat ik op de slaap lig te wachten en dat het dan dus niet komt en ik vervolgens alleen maar suf ben. Met dormicum heb ik daar in ieder geval geen last van...slaap gegarandeerd :-)
Nooit van je medepassagie gehoord dat je gezellig aan het kletsen was over de nieuwste mode of je klasgenootjes

of je sexleven of je diepste gevoelens

Dat gebeurt namelijk met dormicum.
hmmm, lijkt dormicum mij toch wat minder, ga ik nog meer praten dan ik al doe.....

[...]

dat geldt misschien voor mensen die 3 weken aan 't strand gaan liggen, maar als je de volgende dag weer fanatiek van alles gaat bezoeken en het land gaat rondtrekken, dan is gelijk fit zijn wel erg aangenaamTja, misschien zou je dan iets aan je planning moeten doen.
Dormicum ... sjee dat mensen dat voor in het vliegtuig nemen?! is wel erg heftig hoor.

Als ik niet zou hoeven werken, zou ik überhaupt niks nemen, behalve rode wijn
Computer says nooooo
ja, ik weet dat een wijntje het minst heftig is en normaal zou ik dat ook doen, alleen ben ik gewoon heel vatbaar voor angst en paniek en ik heb niet zo'n zin in een angstig en wakker gevoel van 13 uur. Ik weet dus dat het niet een ideale oplossing is, alleen denk ik dat het voor mij nu wel even kan helpen.
Zou ik zeker geen dormicum doen iig.

Waarom doe je geen cursus vliegangst?
Computer says nooooo
omdat mijn vliegangst over het algemeen best meevalt, alleen de combi met mijn paniekgevoel is niet zo best. Ik heb heel vaak gevlogen en zonder pillen, maar toen had ik nog geen last van angst en paniekaanvallen.
In veel buitenlanden, bijvoorbeeld Groot Brittanië kun je een sleeping aid kopen. Dat is eigenlijk een overdosis antihistamine. Daar wordt je ontspannen en slaperig van en als je het niet te vaak in neemt, geen probleem.

Het is hetzelfde spul als de hooikoortstabletten die ze bij de Aldi verkopen.

Als je nooit wat slikt, neem er dan daar een van. Waarschijnlijk is dat al genoeg om een beetje weg te dommelen.
Ah, dat spul heeft mijn schoonvader in Mexico gekocht. We waren eerder in een winkelstraat in Playa Del Carmen en daar leek zelfs reclame gemaakt te worden voor vrij verkrijgbare antidepressiva enzo. Hij dacht dus wel een slaapmidddel te kunnen scoren. Het heftigste wat vrij verkrijgbaar was was dus zoiets ja. Ik weet nog dat ik in het hotel heb zitten googlen (en farmacotherapeutisch kompas opgezocht) of ik het middel niet ging afraden. Het was voor mijn schoonmoeder bedoelt die bloedverdunners slikt. Ik heb getwijfeld of ik haar maar gewoon een xanax van mij zou geven, maar heb het toch niet gedaan. Je weet gewoon niet wat het effect is bij een ander.
Dormicum? Dat ken ik ook alleen uit het ziekenhuis en daar kan je echt heel bizar van worden, haha!

Zelf heb ik deze zomer van Bangkok naar Amsterdam een temazepam ingenomen toen we ongeveer 2 uur onderweg waren. Vervolgens werd ik wakker gemaakt door de stewardess omdat daling werd ingezet en mijn stoel iets naar voren moest, heerlijk haha!

[...]

dat geldt misschien voor mensen die 3 weken aan 't strand gaan liggen, maar als je de volgende dag weer fanatiek van alles gaat bezoeken en het land gaat rondtrekken, dan is gelijk fit zijn wel erg aangenaamGoh wat erg om een beetje moe te zijn als je het land gaat bekijken, tuurlijk willen we allemaal fit zijn, maar ik zou bang zijn dat het middel erger is dan de kwaal. Je zou er maar ziek of suf van worden en de gevolgen van trombose zijn helemaal niet te overzien.
quote:Quinty schreef op 01 oktober 2009 @ 13:14:

[...]

Tja, en dat ben je dus duidelijk niet altijd als je die troep slikt.

Als ik slaap met zo'n pil (om jetlag te overbruggen gewoon al in m'n hotel) dan word ik heel uitgerust wakker.

quote:Ik blijf erbij, wat Zusenzo ook al zei, àls er iets gebeurt in het vliegtuig is het zeker niet handig dat je compleet versuft bent; turbulentie, zuurstofmaskers. Niet om je nog banger te maken, maar zeker bij die laatste is het een kwestie van leven of dood dat je snel reageert. En dat kun je zeer duidelijk niet met slaapmedicatie.

Mijn tip; neem lekker een wijntje, gebruik goede oordoppen en probeer een plaats voor de motoren te krijgen (minder herrie van de motoren en stabieler in geval van turbulentie....).

Ik slik meestal 2 oxazepams maar ik slaap desondanks niet in 't vliegtuig. En 'n reistabletje werkt op mij al helemaal niet versuffend.

En als er iets gebeurt? Dan zou ik liefst wel volkomen onder zeil zijn, dan merk ik 't tenminste niet als we neerstorten.
haha, ben het helemaal met Elninjoo eens!!
Ik slik xanax 0.5 mg op lange vluchten.

Heerlijk, ik val rustig in slaap, en wordt wakker voor de landing.

Heel uitgerust.
Geen bijzonderheden
Hmmmm...ik heb die verschijnselen helemaal niet bij Dormicum. Op wintersport met de autoreis ook lekker een halve Dormicum gedaan en echt niet gepraat hoor...alleen heerlijk geslapen en uitgerust wakker! Ook in het vliegtuig nergens last van gehad...

Maargoed....als je daar wel last van kan hebben zou ik het ook niet nemen...mijn seksleven op tafel leggen lijkt me erg genant hihi....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven