Gezondheid alle pijlers

Slaapvraagjes

22-09-2011 00:13 29 berichten
Hulp gevraagd!

Situatie: ik werk fulltime en woon in een studentenhuis (werk is stage). Ik vind mijn stage vermoeiend en probeer een goed slaapritme te kweken. Dat gaat prima: ik val elke avond rond half tien in slaap.

Helaas word ik later op de avond vaak wakker van feestjes in de flat of luidruchtig babbelende huisgenoten onder mijn raam. Soms zeg ik er wat van, soms niet (weet soms niet eens waar de herrie vandaan komt) maar in alle gevallen lukt het me daarna niet meer om in slaap te vallen. Zoals vanavond. (werd gewekt door een betoog van mijn nieuwe (!) huisgenootje die op het balkon tegen haar vriendinnen stond te kwaken dat iemand een afspraak had afgezegd omdat hij huiswerk moest maken, maar toen stiekem wel met zijn huisgenoten film was gaan kijken. Jaja, het was rampzalig).

Het lukt me redelijk om niet al te gefrustreerd meer te raken, want daar lag ik alleen maar nog meer wakker van. Maar ik vind dit toch wel erg vervelend worden. Morgen ben ik weer brak, niet omdat ik zelf zonodig moest beesten maar omdat mijn omgeving zo luidruchtig is.

Tips gevraagd, dus. Verhuizen is pas een optie na mijn studie (nu geen tijd en geen geld voor, bovendien kan ik me niets duurders veroorloven en kom ik nog niet in aanmerking voor zelfstandige woonruimte). Oordoppen heb ik geprobeerd, maar dan blijf ik wakker door dat ongewone gevoel in mijn oren en ze vallen er ook constant uit. Bovendien is het kwaad al geschied zodra ik ze nodig heb: dan ben ik al wakker (en om ze nou elke nacht preventief te dragen gaat me wat ver).

Wat moet ik doen om toch een goede nachtrust te hebben?
Alle reacties Link kopieren

Deze kopen, zijn kneedbaar en vallen niet uit je oren!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bij de tuinen hebben ze ook fijne oordoppen te koop
Homeopatische druppels/tabletjes niks voor je? Of toch eens kijken of je desnoods van kamer/studentenhuis kan ruilen oid. Weet niet welke studie je doet, maar mijn opleiding regelde ook goedkope huisvesting (de zgn. zusterflat), misschien handig?

Ga anders een gesprek organiseren waarbij je dit aan de orde stelt. Misschien kun je dan in overleg met je medebewoners afspraken hierover maken.

Succes en veel nachtrust toegewenst!

(Mooi smoesje hoor, ik kan niet slapen, ik ga maar forummen ; ) )
quote:Tickel schreef op 22 september 2011 @ 00:24:

[afbeelding]

Deze kopen, zijn kneedbaar en vallen niet uit je oren!

Heb jij zulke kleine oren?

Tis kindermaat.............
Misschien kun je van die tabletten met melanine gebruiken? Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar wel met nachtelijke herrie in een studentenhuis. Ik vrees dat je echt niet hoeft te verwachten dat je je omgeving stil krijgt, hoe irritant en onnodig ook. Dat is inherent aan een studentenhuis, waarschijnlijk in een drukke stad. Ik ben zelf uiteindelijk naar de rand van de stad verhuist. Hoeft niet duurder te zijn hoor! Of een appartementje huren met een vriendin?

Tot die tijd moet je je er vooral niet teveel aan storen. Hoe meer je jezelf erover opwindt, hoe wakkerder je ligt! En misschien die pillen. Truste en succes!
RRR
quote:wifra98 schreef op 22 september 2011 @ 00:29:

[...]

Heb jij zulke kleine oren?

Tis kindermaat.............Klopt, ik kocht ze eerst bij de Tuinen, maar die zijn net iets te groot. Deze schelen een fractie, maar net genoeg om beter te zitten. Oh, en ook niet geheel onbelangrijk, bij deze webwinkel zijn ze stukke goedkoper dan de Tuinen
*Verhuisd (kan op iphone bericht niet wijzigen)
RRR
quote:cavia007 schreef op 22 september 2011 @ 00:34:

*Verhuisd (kan op iphone bericht niet wijzigen)En melatonine
Hey allemaal,

Thanks voor de adviezen. Ik zal eens zoeken naar comfortabelere oordoppen, dat lijkt me de enige oplossing.

Ik heb nog 1 jaar studie voor de boeg en wil daarna misschien gaan samenwonen, heb bovendien geen tijd voor een verhuizing en het geregel en kan echt niets anders vinden.

Weet helaas ook vaak niet precies waar de herrie vandaan komt. Huisgenoten gaat nog, maar die maken me vaak al wakker voor ze er erg in hebben. Als ik er wat van zeg volgt er wel een lauw 'sorry' maarja...

Die melatoninepillen had ik ook aan gedacht, maar die helpen vooral bij inslapen en dat is niet zo'n probleem. Bovendien vind ik het ergens een beetje abnormaal dat ik aan de medicatie zou moeten terwijl er niks aan me mankeert. Ik ben juist gestopt met koffie en alcohol omdat ik niet wil klooien met stoffen die me onnatuurlijk wakker/slaperig maken.
ohropax!
ga allemaal tegelijk slapen hahaha
Tickel: supertip! Ik vind die van de tuinen eigenlijk ook te groot! Zal ze eens bestellen en uitproberen
grapje maar orthopax zijn heel goed
Ohropax heb ik al geprobeerd, die zetten zo uit in mijn oren dat ik daarvan wakkerblijf, haha. En die wasbolletjes vind ik ubersmerig.

Maare, ik heb wat gegeten, even overeind gezeten en voel Klaas Vaak alweer op mijn rug tikken. Bovendien gaat de wekker over 5 uur. Dus trusten allemaal en tot morgen!
Ik woon ook in een studentenhuis, en deze schatjes zijn me heilig:

Werken voor mij erg goed!
Waarom vind je ze smerig? Ik zou me daar overheen zetten als het de enige oplossing is voor je nachtrust.
quote:willemeen schreef op 22 september 2011 @ 00:49:

Ohropax heb ik al geprobeerd, die zetten zo uit in mijn oren dat ik daarvan wakkerblijf, haha. En die wasbolletjes vind ik ubersmerig.

Maare, ik heb wat gegeten, even overeind gezeten en voel Klaas Vaak alweer op mijn rug tikken. Bovendien gaat de wekker over 5 uur. Dus trusten allemaal en tot morgen!Die oranje van hier boven zijn van siliconen.
quote:Ste_ schreef op 22 september 2011 @ 00:52:

Waarom vind je ze smerig? Ik zou me daar overheen zetten als het de enige oplossing is voor je nachtrust.

Ik snap ook niet wat er vies aan in. Ik heb oordoppen van rubber/silicone, die kan ik makkelijk onder de warme kraan schoonmaken.

Eerlijk gezegd lijkt het me niet verstandig om aan de medicijnen te gaan, ook al zijn het legale die je overal kunt kopen. Je hebt geen last met in slaap komen en je wordt wakker van het lawaai. Als je het probleem bij de bron wilt aanpakken is dat dus het lawaai en niet een chemisch proces in je lichaam.

Oja, als ik moeite heb met in slaap komen luister ik vaak een rustgevend muziekje op mijn ipod. Werkt ideaal! Je kan ook mp3's met ontspanningsoefeningen downloaden, die zijn ook erg fijn.

Succes.
Ik ben ook fan van Ohropax. Nu ik ze niet meer nodig heb, was het zelfs even wennen om te slapen zonder iets in mijn oren

Als je het zo'n rotgevoel vindt (oordoppen in het algemeen) kun je er misschien aan wennen door overdag 1 oordop in te doen, als je thuis bent.

Het zit vaak toch eh.... tussen de oren

Of je moet proberen er aan te wennen. Dat je half slapend denkt: Het is weer zo ver en je dan nog eens omdraait.
Ik heb niet echt tips maar ik heb wel even een vraag over oordopjes die hier genoemd zijn. Krijg je daar geen irritaties van?

Ik heb een keer 3 weken met oordopjes moeten slapen en na 2 weken begon ik last te krijgen van irritaties (rood, gevoelig, jeuk) dat was bij de kruitvat oordopjes.

Hoe lang doen jullie met die Ohropax oordopjes? Iedere dag nieuwe of doe je er een paar dagen mee?
Even een andere invalshoek: ga je niet te vroeg naar bed? In de zin van dat het niet in je natuurlijke ritme past of dat je nog niet moe bent? Half tien naar bed in een studentenhuis is gewoon erg vroeg. Als je om zes uur op moet zou tien uur/half elf/elf uur misschien ook prima kunnen zijn. Het is maar net wat je aan slaap nodig hebt. Grote herrie maakt je natuurlijk altijd wakker, maar oordoppen zijn idd. handig en een echt goed verduisterde slaapkamer helpt ook.
quote:Tickel schreef op 22 september 2011 @ 00:34:

[...]

En melatonine je was me voor, melanine innemen zou ik niet aanraden
anyway, ik zou toch proberen tot afspraken te komen met je huisgenoten. Die moeten immers toch ook op tijd op voor college of stage?

Joh, heel binnenkort is het 's avonds echt te koud om nog op het balkon te ouwehoeren en zul je daar al stukken minder last van hebben. En ik zie het probleem niet van stilte na 23.00 uur.

Melatonine nemen heeft geen zin omdat dat vooral met inslapen te maken heeft ipv met doorslapen.

Andere slaapmiddeln zou ik ook niet zomaar nemen. het is gewoon niet goed voor je (èn je ritme) om dat op regelmatige basis te slikken.

Oordoppen kan een oplossing zijn (hoewel ik er niet mee kan slapen omdat ik dan juist mezelf zo hard hoor), maar hoor je wekker dan nog wel?
Ik merk met melatonine wel dat ik dieper in slaap ben. Proberen kan altijd. (ik neem 1 a 1,5 per keer)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven