Gezondheid alle pijlers

Slaapwandelen

17-07-2012 13:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Vanaf toen ik klein was slaapwandel ik al. Het is niet alleen binnenshuis, maar vroeger vooral buitenshuid. Dan liep ik naar de buren, het bos in en ik ben zelfs een keer wakker geworden midden in een weiland.

Op een gegeven moment werd het wat rustiger en gebeurde het alleen nog maar incidenteel. Alleen de laatste tijd word ik iedere keer wakker op andere plekken in mn huis. Vannacht was ik me eerst aan het aankleden, toen werd ik wakker en ben ik in mijn bed gaan liggen. Later die nacht werd ik weer wakker in de badkamer.

Al 6 weken achter elkaar ongeveer gebeurd dit me minimaal 1 keer per week. Ik heb op internet naar dingen gezocht die slaapwandelen kunnen voorkomen, maar er wordt haast iedere keer gezegd dat je dan de sleutels uit de deur moet doen of een natte handdoek naast je bed. Bij mij helpt dat dus niet...

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben? En/of dat jullie iets weten om slaapwandelen te voorkomen...
Ik zou op zoek gaan naar een alarm (met een HELS kabaal) met bewegingssensor.. En die tegen over mijn slaapkamerdeur zetten. Nu hopen dat je alleen woont..
proberen stress te elimineren en/ of veel te sporten
http://www.tbotech.com/sleepwalker-alarm.htm
Ja ik. Ik heb er een week geleden een topic over geopend. Ik barricadeer de buitendeur en heb de wasmand in de deuropening (slaapkamer) gezet. Dat helpt me iig wakker te worden.
Het helpt ook om te bedenken waardoor je nu meer bent gaan wandelen. Mijn vriend heeft zo ontdekt dat ik meer wandel als ik het warm in bed heb. Dus slaap ik in de zomer vaker onder een laken ipv een dun dekbed. Dat scheelt al een hoop.
@Eliana; wat een uitvinding! Ik ga het zometeen gelijk maar eens bestellen, ik denk dat ik daar wel van wakker wordt haha.

@Flauwegeit; Ja, ik weet wel waardoor het komt denk ik. Ik ben bezig met afstuderen, dus ik ben 40 uur p.w. bij die organisatie. Daarnaast had ik bij het hotel waar ik al heel erg lang werk ook beloofd dat ik daar ook 5 dagen zou gaan werken. Dus ik werk 3x pw van 08.00 tot 01.00 :s. Misschien ook niet heel erg handig, want ik ben echt kapot, maar het moet nog even 6 weken...

@ Pingpang: Sorry! Ik had dat niet gezien....Ik zal 'm zo even zoeken ben wel benieuwd! Wel slim trouwens om dat te doen....Is het nu ook echt gestopt?
Nee het is niet gestopt maar ik word wel wakker omdat ik tegen de wasmand aanloop . En ik kan niet naar buiten. Het zorgt er in ieder geval voor dat ik durf te slapen. Ik ken het gevoel van buiten wakker worden...
Ik heb wel een slaapstoornis waar een partner last van heeft.

En doe dan ook vreemde dingen.

Maar het was 4 jaar weg... en nu terug.

Beetje jammer.

Ik ga tekeer als een gestoorde.

Schaam me er dood voor man.

Dat wandelen van jou vind ik ook nogal gevaarlijk.

Ik lees mee.
@Leeuw: nou, dat is in elk geval duidelijk. Verder adviseer ik de tip van Pingpang: iets voor de deur zetten zodat je niet bij de buren op het balkon beland.
Als ik ziek word, ijl ik ook sneller dan menig andr mens.

Heb jij dat ook?
Ja, ik praat ook veel in mijn slaap maar dat vind ik nog niet zo heel erg hahaha.

Ik zal ook indd iets voor mijn deur zetten, maar ik weet niet echt of het helpt. Het lijkt namelijk net alsof ik wakker ben.

Toen ik in het weiland wakker werd toen ben ik ook over hekken gekomen en langs koeien gelopen enzo, dus ik ben er niet helemaal zeker van of een wasmand dan helpt....Maar ik ga het in ieder geval proberen!

@Dolores007: Wat doe je dan? Erg schreeuwen? En heb jij een idee waar het vandaan komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven