Gezondheid alle pijlers

Slecht slapen door rare dromen

20-03-2015 18:47 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De laatste tijd slaap ik erg slecht, en ik denk dat dit komt doordat ik vaak rare dromen heb. Ik droom dan namelijk dat ik niet in slaap kan vallen en de hele tijd lig te woelen en te draaien. Terwijl ik dus wel gewoon slaap. s'Ochtends ben ik vaak ook niet uitgerust en hier heb ik dan de rest van de dag weer last van. Herkend iemand het probleem/heeft iemand tips voor een betere nachtrust? Ik slaap al een aantal jaar (jaartje of 5) niet al te best, vooral het inslapen is een probleem en hier gebruik ik soms melatonine voor.

Liefs
Vervelend. Wel herkenbaar hier helaas en ik heb geen tips. Heb er last van gekregen toen ik 7 jaar geleden overspannen was en het is bij mij in tijden van stress ook erger. Dus als ik er veel last van heb doe ik echt dingen voor mezelf, om te ontspannen, maar helemaal weg gaat het nooit.
Ben je te zwaar?

Rook je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben niet te zwaar, eerder wat aan de lichte kant en ik rook niet (ook nooit gedaan overigens).
Herkenbaar inderdaad. Niet het onderwerp van dromen, wel slecht slapen door dromen.

Is het warm in je slaapkamer? Bij mij wordt het dan erger. Ik heb altijd een raam open, en dat scheelt.
Het is meestal wat koeler in mijn kamer, maar ik heb wel veel dekens over dus misschien dat het daar aan ligt. Zelf zit ook aan stress te denken omdat ik daar vaker last van heb.
Heel herkenbaar. Heb een lange periode gehad dat ik totaal niet uitgerust wakker werd door het vele dromen. Ik droom sowieso altijd veel. Geen tips helaas :( misschien gezond(er) eten? Dat is vaak een oplossing voor veel klachten. Of voor je gaat slapen iets ontspannends doen, lezen, muziekje luisteren oid?
Ben je hier al eens mee bij je huisarts geweest? Lijkt me wel tijd na 5 jaar lang aanmodderen.

Probeer melatonine eens een tijdje structureel, en niet 'soms'.

Ik gebruik die van Lucovital, 5 mg. Voor ik ga slapen 1 tabletje en vlak voor ik naar bed ga een kopje melatonine thee van hetzelfde merk. Ik heb jaren lang slaap problemen gehad en dit werkt uitstekend.

Verder het standaard verhaaltje. Stress vermijden, gezonde voeding en lichaamsbeweging. Geen drukke muziek of televisieprogramma's voor het slapen.
Met soms bedoelde ik eigenlijk de laatste tijd, voorheen gebruikte ik elke avond 10mg en dat heb ik uiteindelijk opgehoogd tot 15mg (en soms 20mg) omdat ik anders echt niet meer in slaap kwam. Laatste tijd kan ik wel beter in slaap komen maar is de kwaliteit van het slapen dus gigantisch achteruit gegaan.

De huisarts wil eigenlijk niks zwaars voorschrijven, omdat die melatonine wel goed hielp maar omdat ik nu de laatste week erg slecht heb geslapen ga ik er denk ik wel even heen. Moet er sowieso nog langs omdat ik sinds eergisteren keelontsteking/koorts heb.

Verder ben ik misschien wat vatbaarder voor stress, omdat ik een jaar geleden overspannen ben geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven