Gezondheid alle pijlers

Slecht slapen

15-04-2017 01:44 28 berichten
Geen idee onder welke pijler dit moet dus sorry als het verkeerd staat

Sinds een tijdje slaap ik slecht. Denk nu 1,5 maand ongeveer. In slaap vallen lukt nog wel (heb ik altijd al een half uur/uur voor nodig) maar regelmatig word ik na korte tijd wakker. Net ook, om 23.45 wordt dochter wakker met buikpijn, en ik lig nu dus nog steeds klaarwakker.

Ondertussen merk ik 's avonds dat ik echt moe ben, verder geen echte klachten maar ik wil gewoon weer normaal slapen

Ik heb geen erge stress, als ik wakker ben pieker ik ook nergens over. Ben moe maar val dus gewoon niet meer in slaap zodra ik eenmaal wakker ben. En dat gebeurd 5 van de 7 nachten wel (3 jonge kinderen & een kat die allemaal wel eens wakker zijn).

Ik probeer zo stil mogelijk te liggen, maar ga na een tijdje toch liggen woelen. Normaal gesproken geen telefoon naast m'n bed (maar verveel me nu na 2 uur ).

Meestal ga ik rond 22.30u naar bed (effectief slaap ik dus meestal rond 23.30u) en de wekker gaat doordeweeks om 7 uur.

Gemiddeld bij een 'slechte' nacht ben ik 1 a 2 x wakker en dan variërend van een uur tot van de week 2 nachten achter elkaar ruim 3 uur.

Nogmaals, ik ben 's avonds nu wel moeier dan normaal maar ik raak er vooral geïrriteerd van. Vandaar de vraag of jullie misschien dé gouden slaaptip hebben
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 15-04-2017 01:58
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Even twee standaard tips voor als je die nog niet geprobeerd hebt:

- Uit bed gaan als je niet direct weer inslaapt. Naar andere ruimte en bijvoorbeeld even zitten met warme thee of melk of lezen in een boek. Zonder felle lichten en licht van schermen. Dan weer proberen.

- In bed geen andere dingen doen dan slapen en seksen.

Oja. Gaan irriteren dat je niet weer inslaapt maakt het logischerwijs erger. Het klinkt heel yogi, maar accepteer dat je wakker bent
Je hebt helemaal gelijk, jezelf irriteren maakt het alleen maar erger.

Even uit bed en in een andere ruimte zijn doe ik eigenlijk nooit. Kat denkt dan meteen dat het speeltijd is maar een bak thee zetten vind ik wel een idee. Drink ik gewoon in bed op, stort ik hopelijk ook meteen in slaap

Bedankt voor je tips!
Succes! Snap dat het lastiger is met een kat, maar de slaapexperts raden dat van die ruimte vaak aan.
Alle reacties Link kopieren
Dan krijg je een andere associatie met je bed, als je er wakker in blijft liggen.

Ik heb een tijdje melatonine geslikt, dan sliep ik beter/sneller in en was ik relaxter in bed.

Want je gaat toch op een gegeven moment liggen denken: 'aarggjh ik móet nu slapen, anders ben ik te moe'. En dat werkt negatief.

Ik slik sinds zwangerschap geen melatonine meer (geef nu borstvoeding, dus het mag nog niet).

Ik word vaak wakker van baby, maar ik slaap vaak niet meer door.

Meestal ga ik even lezen op m'n ereader die heel weinig en 'goed' licht geeft. Maar die is nu leeg. Vandaar telefoon.

Ik ga hem nu wegleggen en weer een slaappoging doen.

Welterusten.
Over melatonine zou ik me wel even goed inlezen alvorens je dat gaat proberen.
Wat mij helpt ( ik slaap met perioden slecht ivm overgang) als ik niet slaap ben ik blijkbaar niet moe genoeg.....en wat oma zei als je niet slaapt rust je toch. Ik ga dan aan leuke dingen liggen denken en vaak zak ik tcoh nog weg. Of ik neem idd een kop kamillethee. Wat ook helpt is altijd ongeveer zelfde tijd naar bed en zelfde tijd opstaan dus ook in het weekend.
quote:Luna_ schreef op 15 april 2017 @ 02:40:

Over melatonine zou ik me wel even goed inlezen alvorens je dat gaat proberen.Waarom Luna? Ik slik het momenteel zelf, ik sliep heel slecht, nu als een blok! Maar jij weet van bij effecten?
Ik slaap al jaren vrij matig: vaak wakker en altijd om 5-6 wakker (hoewel inmiddels best okee en als mijn man de kinderen doet slaap ik zelfs door ), maar nog steeds ga ik 's avonds meestal rond 20-21u naar bed. De enige manier om het vol te houden.
Ik slaap al jaren slecht (eigenlijk al sinds de geboorte van mijn kind 8 jaar geleden), maar doordat ik nu met een burn-out thuis zit, is het helemaal huilen met de pet op. Meerdere nachten per week van 3 uur slaap komen hier regelmatig voor, en af en toe ben ik de wanhoop nabij.

Wat mij soms helpt, is een ontspanningsoefening te doen in bed (zie Google of YouTube).

Verder gebruik ik sinds een paar nachten wiet olie (hier word je niet stoned van omdat er geen thc in zit), en ik slaap ineens als een blok. 4 druppeltjes onder je tong doen, een minuut daar laten en dan doorslikken. Het is een natuurproduct en het kan geen kwaad.

En wat je ook doet, pak niet je mobiel als je wakker wordt
gewijzigd
kasiana wijzigde dit bericht op 22-10-2017 07:35
98.81% gewijzigd
Ik lees graag even mee, want hier is het bij tijden ook waardeloos. Ik val s avonds wel redelijk makkelijk in slaap, maar als ik s nachts wakker word van mijn dreumes, wisselt het nogal of en hoe makkelijk ik weer in slaap val. Hangt er vanaf uit welk slaapmoment ik wakker schrik volgens mij, maar wat ik eraan kan doen, weet ik niet goed. Heb van de week ook maar even beneden wat gedronken en ontspanningsoefeningen heb ik ook al geprobeerd. Helpt de ene keer wel en de andere keer niet. ..
Er zijn mensen die slapen als ze dat willen maar bij de overgrote meerderheid is het het tegenovergestelde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
@petitpoints

"Verder gebruik ik sinds een paar nachten wiet olie (hier word je niet stoned van omdat er geen htc in zit), en ik slaap ineens als een blok. 4 druppeltjes onder je tong doen, een minuut daar laten en dan doorslikken. Het is een natuurproduct en het kan geen kwaad. "

Waar koop je die wietdruppels?

En raak je daaraan niet verslaafd. Of dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect?
Don't worry be happy
quote:Felix_Urbexicus schreef op 15 april 2017 @ 06:13:

[...]

Waarom Luna? Ik slik het momenteel zelf, ik sliep heel slecht, nu als een blok! Maar jij weet van bij effecten?Ik ben dan wel niet Luna , maar https://radar.avrotros.nl ... er-slapen-met-melatonine/
quote:jojojanneke schreef op 15 april 2017 @ 08:03:

@petitpoints

"Verder gebruik ik sinds een paar nachten wiet olie (hier word je niet stoned van omdat er geen htc in zit), en ik slaap ineens als een blok. 4 druppeltjes onder je tong doen, een minuut daar laten en dan doorslikken. Het is een natuurproduct en het kan geen kwaad. "

Waar koop je die wietdruppels?

En raak je daaraan niet verslaafd. Of dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect?Wiet druppels lijken mij een slecht plan en slecht advies. Wiet blijft een drug, in welke vorm dan ook en kan dus verslavend zijn.
@kasiana

Kan je een voorbeeld geven van zo n filmpje.

Ik heb het ook geprobeerd maar dan zit ik dus met die oordoppen in mijn oor en daar val ik niet mee in slaap. Als ik telefoon moet wegleggen ben ik al weer wakker. Hoe doe je dat dan slaap je met die dingen en telefoon in je bed in?

Ben dan ook zo aan zo dan ook bezig dat ik partner niet wakker maakt met zoeken e.d licht dat ik het niet zo praktisch vind. Hoe doe je dat?

Wietolie is niet verslavend en zkeer niet 4 druppels. Het is alleen niet legaal en je weet dus nooit wat je krijgt.
Met oortjes slapen lukt me sowieso niet, heb ik al wel eens geprobeerd. Ontspant wel maar ik kan met die dingen in niet slapen. En om nu een luisterboek aan te zetten zonder oortjes vindt man vast geen succes :-)

Melatonine heeft mijn broertje járenlang geslikt omdat hij door zenuwpijn slecht sliep. Op voorschrift van de pijnpoli. Bij hem hielp het heel goed, maar ik vind het een grote stap om echt pilletjes te gaan slikken.

Wietolie heb ik me nog nooit in verdiept, maar ik lees van Rome12 dat het dus niet legaal is?

Uitslapen lukt hier helaas nooit met 3 kinderen dus ook in de weekenden in het max. 7 uur, half 8 dat ik naast mijn bed sta. Maar zoals vanmorgen, na uren wakker liggen, merk ik dat m'n ogen nu steeds dicht willen zakken als ik dat nu eens terug kan schuiven naar 's nachts zou dat heel fijn zijn!
Je geeft aan dat je 's Avonds moe bent en om 22.30u gaat slapen. Maar waarom niet eerder slapen als je eerder moe bent?
Ik slaap niet voor 23.30, of ik nou om 21u naar bed ga of om 22.30u. Dat heb ik helaas al een aantal avonden geprobeerd. Verder werk ik vooral 's avonds (werk vanuit huis) i.v.m. de kinderen om me heen. Wel doe ik minimaal een half uur / 3 kwartier voor ik ga slapen niets meer, dus ik ga niet met een druk hoofd naar bed.
Wat betekent 'niets doen' voor jou? Tv/telefoon is namelijk ook niet goed voor het slapen.
Niks met scherm in ieder geval. Soms nog even handletteren, haken of een boek lezen.
quote:rome12 schreef op 15 april 2017 @ 08:20:

@kasiana

Kan je een voorbeeld geven van zo n filmpje.

Ik heb het ook geprobeerd maar dan zit ik dus met die oordoppen in mijn oor en daar val ik niet mee in slaap. Als ik telefoon moet wegleggen ben ik al weer wakker. Hoe doe je dat dan slaap je met die dingen en telefoon in je bed in?

Ben dan ook zo aan zo dan ook bezig dat ik partner niet wakker maakt met zoeken e.d licht dat ik het niet zo praktisch vind. Hoe doe je dat?

Wietolie is niet verslavend en zkeer niet 4 druppels. Het is alleen niet legaal en je weet dus nooit wat je krijgt.Niet legaal?? Het is gewoon te koop bij o.a. De Tuinen!
quote:Rusticaa_ schreef op 15 april 2017 @ 08:09:

[...]

Wiet druppels lijken mij een slecht plan en slecht advies. Wiet blijft een drug, in welke vorm dan ook en kan dus verslavend zijn.In wietolie zit alleen cbd, geen thc. Je wordt er dus niet stoned van.
...
kasiana wijzigde dit bericht op 12-09-2018 21:18
99.04% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven