Gezondheid alle pijlers

slechte adem

08-01-2010 07:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriendlief verteld me dat ik een slechte adem heb, dat ik dat bijna altijd heb. Hij zegt dat het een maaglucht is. Ik word hier hartstikke onzeker van.

Poets mijn tanden goed, maar lijkt me ook niet dat daar die vieze geur vandaan kan komen. Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja wat te doen? Ik durf nu niet meer te dicht bij wie dan ook te komen.
quote:Robin78 schreef op 13 januari 2010 @ 21:12:

Tonsil stones staat voor ontstoken keelamandelen, het is dus letterlijk pus uit je amandelen wat je uitdrukt. Laat je amandelen eruit halen en je hebt niet meer steeds terugkomende keel/amandelontsteking.

Ook lekker detail: als de wonden helen na het weghalen dan heb je grote natte korstvorming..en dat stinkt pas:(

Gelukkig duurt dat kort maar vond het gruwelijk vies.

Zo..genoeg dirty talk:-)Nou ja, ontstoken amandelen stinken ook erg en daar heb je na zo'n operatie geen last meer van.
Schuddebuikje: Ik wist niet dat het een koraalteenboomkikker was :-)

Vond het gewoon een heel lief kikkertje en alleen daarom al mocht hij mijn avatar worden!

Zal m eens googlen! Wat leuk dat jij er 4 hebt!

On-topic: keelamandelen weg laten halen op latere leeftijd is best wel een gedoe maar ik ben zoo blij dat ik het heb laten doen. Vond zoenen bijvoorbeeld uit den boze als het begon te ontsteken, werd er soms ook onzeker van en nam veel kauwgum en mints om eventuele geur te verbloemen.
quote:_barbie_ schreef op 08 januari 2010 @ 07:53:

Verminderen van je mondlucht doe je o.a door het GOED poetsen van je tong na iedere poetsbeurt. Verbazingwekkend genoeg doen heel veel mensen dat niet! Ik gebruik mijn eigen tandenborstel maar sommige mensen kopen een tongschraper.

Als de klachten dan nog aanhouden zou ik eens langsgaan bij huisarts voor verder onderzoek. Sterkte Hoezo is dat verbazingwekkend? Ik heb het toevallig weleens geprobeerd (en direct de heel wasbak onder gekotst), maar hoevaak hoor je nu verder over je tong poetsen? Praktisch niet hoor.
Ik dacht toch dat het vrij normaal was om je tong te poetsen. Ik heb het als kind al zo geleerd. Maar blijkbaar doen veel mensen dat niet. Maar wel doen dus, wel zo fris en goed voor je gebit.
Precies Roelfien, weet niet beter en doe het al van kinds af aan. Lijkt me dat je als je alléén poetst je ook niet echt een lekker fris gevoel hebt in je mond
Gebruik je tandenstokers, flos je? Dit om je tandvlees gezond te houden.
quote:Zamirah schreef op 18 januari 2010 @ 23:59:

Gebruik je tandenstokers, flos je? Dit om je tandvlees gezond te houden.Dat kan inderdaad ook een oorzaak zijn.
Geen koffie meer drinken!

Dat was mijn oplossing, nergens meer last van.

Ik kreeg pas die stones toen ik koffie ging drinken kwam ik achter, toen ik stopte met koffie waren die dingen na een week weg en nooit meer last van gehad.

Geen koffie meer!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven