Gezondheid alle pijlers

smettende navel

24-02-2010 22:59 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forumers,

Omdat ik een hele diepe navel heb (ongeveer net zo diep als mijn pink) heb ik af en toe last van een smettende navel.

Sinds een klein weekje is het wel heel erg rood en pijnlijk ook is de geur niet te harden.

Heeft iemand een idee wat ik erop zou kunnen smeren zodat het minder word?
Even naar de huisarts?

Wil je dat niet, dan zou ik in een glas kokend water een halve theelepel zout oplossen, dit even laten afkoelen en dan het glas tegen je navel houden: zo spoelt het schoon.
Eerst heel goed spoelen met water (douchekop erop) en dan betadine erop.
Goed droog maken/houden en zinkzalf smeren
Bedankt voor de snelle reactie's

Zinkzalf en betadine heb ik niet kan het wel even met zout proberen!
Niet teveel zout hoor, een halve theelepel in een glas/mok is voldoende. Maar als het niet snel over gaat, zou ik zeker even naar de huisarts gaan.
Talkpoeder erin zodat het helemaal droog wordt?
Ja, dat vind ik echt.
Wow, zo diep als je pink
Goed droogdeppen in het vervolg. Voor morgen inderdaad even zinkzalf ophalen en het hiermee insmeren ( niet te dik) maar eerst schoonmaken met douchekop, goed droogmaken en dan de zalf erop. binnen 2 dagen is het over.
Zou het van talkpoeder niet onrustiger worden?
heb ik ook last van gehad, ben er mee naar de huisarts geweest. Kreeg een zalfje en daardoor is het overgegaan.

Als ik jou was, gewoon even naar de huisrts gaan dus.

Tot die tijd is goed droog houden aan te raden.
quote:Loreyi schreef op 24 februari 2010 @ 23:08:

Wow, zo diep als je pink Hahaha hoe groot is haar pink ;) Ik heb maar kleine pinkies.... (ong tot het tweede kootje van de mens met normale pinkies) en heb een dikke buik.... maar kan mijn pink er nog niet helemaal inkrijgen, maar heb er soms ook last van.
Naar huisarts gaan is geen optie, Binnenkort moet ik plotseling en regelmatig vrij hebben. Is ook geen enkel probleem.

Als ik nu vrij neem voor een bezoekje aan de huisarts moet ik minimaal een halve dag vrij nemen.

Ik werk namelijk op anderhalf uur afstand van mijn woonplaats.
quote:Ann Liv schreef op 24 februari 2010 @ 23:09:

Zou het van talkpoeder niet onrustiger worden?Ik zou denken van niet, maar ben natuurlijk geen arts.
Ja, dat vind ik echt.
Artsbezoek lijkt me ook niet nodig ( het is ong zelfde als billetjes , plooien van kinderen die niet goed schoon en droog gemaakt worden)
quote:Loreyi schreef op 24 februari 2010 @ 23:08:

Wow, zo diep als je pink

Ik denk een cm of 3

Dat te bedenken dat ik niet eens een hele dikke buik heb!
Je kunt ook de assistente even bellen, misschien hebben zij een tip en/of een recept voor een zalfje.
Talkpoeder lijkt me helemaal niet fijn om eerlijk te zijn.... het is nattig in dat gat ... en met talkpoeder begint het direct te verkrummelen... droogdeppen.. ( anders kan het pijnlijk zijn) en zinkzalf.. ( voor nu eerst droogdeppen)
3 cm? Dan heb jij een kleine pink!
quote:Ann Liv schreef op 24 februari 2010 @ 23:13:

Je kunt ook de assistente even bellen, misschien hebben zij een tip en/of een recept voor een zalfje.Dan nog geen mogelijkheid om op te halen ben om 7 uur de deur uit en ben 7 uur thuis...
Haha, iedereen die hier reageert heeft zeker met haar pink in haar navel geprikt!
quote:Ann Liv schreef op 24 februari 2010 @ 23:14:

3 cm? Dan heb jij een kleine pink!

Dacht dat ik kleine pinkjes had...

Maarre is er ook niet iemand die het evt voor je zou kunnen halen als je de dokter wil bellen??
Schatten is blijkbaar niet mijn beste ding..

Speciaal voor jullie heb ik de rolmaat erbij gepakt en kom uiteindelijk op 5.5 whaha
quote:Miss_perfect schreef op 24 februari 2010 @ 23:14:

[...]

Dan nog geen mogelijkheid om op te halen ben om 7 uur de deur uit en ben 7 uur thuis... Joh, maak het gewoon even schoon met de zoutoplossing, zorg dat het droog blijft (niet teveel porren) en probeer zsm bij een drogist aan zinkzalf te komen. Komt vast goed. En succes met de drukte op je werk!
Iedereen is aan het werk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven