Snachts kramp rondom borst?
vrijdag 22 december 2017 om 07:34
Oke, eens kijken of iemand het hier herkent en mij misschien kan helpen.
Sinds een jaar heb ik last van een soort kramp rondom mn borst. Het zit precies ter hoogte van mn bh, en loopt aan de voorkant van mn ene zij, onder mn borsten door, tot aan mn andere zij. Het voelt alsof er een riem om mn borst zit en die riem word strak aangetrokken. De pijn/kramp (?) is echt behoorlijk heftig.
De kramp ontstaat vaak savonds als ik op de bank zit of snachts als ik slaap. En het duurt zeker een uur of 5 a 6 voordat het weg is. Ik loop dan door het huis te spoken omdat liggen echt niet meer lukt. Rechtop zitten helpt iets, maar niet veel.
Ik ben dit jaar meerdere keren bij de huisarts geweest. Eerst dacht hij dat het werd veroorzaakt door vloeistof, gal oid, dat als ik lig terug loopt in mijn slokdarm en dat deze daar heftig op reageert. Maar dat verklaart niet hoe ik dit krijg als ik savonds rustig rechtop op de bank zit. Ik heb diverse maagbeschermingspilletjes gehad, maar dit helpt niet. Het zou ook stress kunnen zijn, maar het komt niet op momenten voor dat ik stress heb. De huisarts dacht aan een bacterie, onderzoeken gehad, blijkt niks mis te zijn. Ik kan 4 paracetamollen nemen in de nacht, helpt geen fluit.
De huisarts weet het ook niet zo goed, volgende stap zal het ziekenhuis zijn...
Wie herkent deze kramp? Het komt nu 3 a 4 nachten per maand voor. De pijn is écht heftig. Ik houd al een dagboekje bij van mn eten op de dagen dat het voor komt. Daar nog geen patroon in kunnen ontdekken. Het beroerde is dat ik zo echt slechte nachten maak. En op dagen dat ik weet dat ik er de volgende ochtend uitgeslapen en vroeg uit moet een soort angst heb van, oh laat me alsjeblieft vanacht niet die kramp krijgen. Niet echt gezond dus.
Herkent iemand dit?
Sinds een jaar heb ik last van een soort kramp rondom mn borst. Het zit precies ter hoogte van mn bh, en loopt aan de voorkant van mn ene zij, onder mn borsten door, tot aan mn andere zij. Het voelt alsof er een riem om mn borst zit en die riem word strak aangetrokken. De pijn/kramp (?) is echt behoorlijk heftig.
De kramp ontstaat vaak savonds als ik op de bank zit of snachts als ik slaap. En het duurt zeker een uur of 5 a 6 voordat het weg is. Ik loop dan door het huis te spoken omdat liggen echt niet meer lukt. Rechtop zitten helpt iets, maar niet veel.
Ik ben dit jaar meerdere keren bij de huisarts geweest. Eerst dacht hij dat het werd veroorzaakt door vloeistof, gal oid, dat als ik lig terug loopt in mijn slokdarm en dat deze daar heftig op reageert. Maar dat verklaart niet hoe ik dit krijg als ik savonds rustig rechtop op de bank zit. Ik heb diverse maagbeschermingspilletjes gehad, maar dit helpt niet. Het zou ook stress kunnen zijn, maar het komt niet op momenten voor dat ik stress heb. De huisarts dacht aan een bacterie, onderzoeken gehad, blijkt niks mis te zijn. Ik kan 4 paracetamollen nemen in de nacht, helpt geen fluit.
De huisarts weet het ook niet zo goed, volgende stap zal het ziekenhuis zijn...
Wie herkent deze kramp? Het komt nu 3 a 4 nachten per maand voor. De pijn is écht heftig. Ik houd al een dagboekje bij van mn eten op de dagen dat het voor komt. Daar nog geen patroon in kunnen ontdekken. Het beroerde is dat ik zo echt slechte nachten maak. En op dagen dat ik weet dat ik er de volgende ochtend uitgeslapen en vroeg uit moet een soort angst heb van, oh laat me alsjeblieft vanacht niet die kramp krijgen. Niet echt gezond dus.
Herkent iemand dit?
vrijdag 22 december 2017 om 08:01
Ik zou de huisarts duidelijk maken dat genoeg genoeg is. Een verwijzing naar het ziekenhuis én eventueel naar een fysiotherapeut lijkt me geen overbodige luxe.
Je beschrijft dat de huisarts alle door hem/haar bedachte kwalen al uitgesloten heeft. Dan is het nu tijd voor het zwaardere geschut!
Sterkte!
Je beschrijft dat de huisarts alle door hem/haar bedachte kwalen al uitgesloten heeft. Dan is het nu tijd voor het zwaardere geschut!
Sterkte!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
vrijdag 22 december 2017 om 08:03
Ik zou dus eerst alles wat levensbedreigend is uitsluiten voordat je verder gaat fantaseren wat het zou kunnen zijn. Het is verleidelijk om jezelf te sussen. Zijn de ernstigste kwalen uitgesloten dan zijn hier wat mogelijkheidjes: Pijn op de borst
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 22 december 2017 om 08:11
Ik heb het ongeveer hetzelfde...
Altijd links en het lijkt net alsof mijn long rond twist zeg maar. Zeer onplezierig alleen heb ik het plots bij normale bewegingen.
Ik heb overigens wel maagissues.
En niemand kan er een eenduidig antwoord opgeven..behalve pas terug een arts op de hap.was er voor pijn in de long en zij zegt..waarschijnlijk komt die kramp van een middenrifbreukje (dat was toen ik er naar vroeg)
Altijd links en het lijkt net alsof mijn long rond twist zeg maar. Zeer onplezierig alleen heb ik het plots bij normale bewegingen.
Ik heb overigens wel maagissues.
En niemand kan er een eenduidig antwoord opgeven..behalve pas terug een arts op de hap.was er voor pijn in de long en zij zegt..waarschijnlijk komt die kramp van een middenrifbreukje (dat was toen ik er naar vroeg)
vrijdag 22 december 2017 om 09:01
wanneer de huisarts niets heeft kunnen vinden, ga dan eens naar een goede fysiotherapeut, chiropractor of osteopaat.
Wanneer deze klachten in de onderrug bevindt dan snapt iedereen dat het bewegingsapparaat gerelateerd zou kunnen zijn. Maar in de bovenrug zitten ook wervels, en spieren. Verkramping van een tussenribspier is een bekende klacht.
Verbetering van houding, flexibiliteit en mobiliteit van de wervelkolom en ribben kunnen dit soort klachten echt verbeteren. Mits ze uit het bewegingsapparaat voortkomen.
Wanneer deze klachten in de onderrug bevindt dan snapt iedereen dat het bewegingsapparaat gerelateerd zou kunnen zijn. Maar in de bovenrug zitten ook wervels, en spieren. Verkramping van een tussenribspier is een bekende klacht.
Verbetering van houding, flexibiliteit en mobiliteit van de wervelkolom en ribben kunnen dit soort klachten echt verbeteren. Mits ze uit het bewegingsapparaat voortkomen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 22 december 2017 om 09:48
Het lijkt het meest op slokdarmkramp als ik de symptomen lees, maar ook niet helemaal. Ik heb geen last met slikken, zuur dat omhoog komt, dichtgeknepen keel. Ook het waterdrinken helpt niet. En bij mij duurt zn aanval minstens een uur of 4 a 5. Maar wel een nieuw uitgangspunt. Bedankt.
vrijdag 22 december 2017 om 09:49
Yep, alles goed en normaal.
vrijdag 22 december 2017 om 09:52
Syndroom van Tietze herken ik niet als ik daar over lees.Lucifermiauww schreef: ↑22-12-2017 09:21Heel vaak is het toch iets wat met de maag te maken heeft. Maar soms kan je ook last hebben van slokdarmkrampen, vaak in de avond of nacht of syndroom van Tietze.
Ik zou terug gaan en vragen voor een second opnion. Maar weg blijven van de osteopaat.
Waarom wegblijven bij een osteopaat?
vrijdag 22 december 2017 om 11:19
Hier ook geen last met slikken of zuur dat omhoog komt. Dat hoeft ook allemaal zo te zijn bij slokdarmkrampen volgens mijn huisarts. En water drinken helpt bij mij ook niet. Bij mij is het een kwestie van uitzitten. Volgens de huisarts kan het allerlei oorzaken hebben , van stress tot voeding tot etc. Slecht sluitend klepje lijkt de oorzaak. Vervelend voor je . Ik weet hoe het voelt.Boarn schreef: ↑22-12-2017 09:48Het lijkt het meest op slokdarmkramp als ik de symptomen lees, maar ook niet helemaal. Ik heb geen last met slikken, zuur dat omhoog komt, dichtgeknepen keel. Ook het waterdrinken helpt niet. En bij mij duurt zn aanval minstens een uur of 4 a 5. Maar wel een nieuw uitgangspunt. Bedankt.
vrijdag 22 december 2017 om 19:06
vrijdag 22 december 2017 om 19:32
vrijdag 22 december 2017 om 19:42
Omdat een osteopaat geen beschermd term/beroep is en iedereen zich zo kan noemen. Omdat bij reflux of slokdarmkramp sowieso een osteopaat helemaal niks kan doen wat echt werkt en bij syndroom van Tietze ook niet trouwens, het kan wel kwaad.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 19:46
8.86% gewijzigd
vrijdag 22 december 2017 om 21:13
Misschien koliekaanvallen door galstenen?
De pijn begon in de rug maar wanneer de aanval echt bezig was trok het van mijn rug door naar de voorkant ook in die regio die jij aangeeft. Als die aanval eenmaal voorbij is heb je verder nergens meer last van inderdaad. Ik had het ook altijd 's avonds/ 's nachts.
De pijn begon in de rug maar wanneer de aanval echt bezig was trok het van mijn rug door naar de voorkant ook in die regio die jij aangeeft. Als die aanval eenmaal voorbij is heb je verder nergens meer last van inderdaad. Ik had het ook altijd 's avonds/ 's nachts.
zondag 24 december 2017 om 22:17
Ik dacht ook eerst aan galstenen, ik heb hetzelfde gehad 15 jaar geleden. Daar ben ik aan geopereerd.
Jaren daarna heb ik een aantal jaren ook zo'n soort pijn als jij beschreef gehad, alleen niet zo heftig. Totdat het toch wel irritant werd, ik ben naar de huisarts geweest, die heeft alles uitgesloten dmv bloedonderzoek, hart en longfilmpje/foto's. Hij dacht aan een rugblokkade. Daarvoor heb ik 4 behandelingen van een manueel therapeut gehad en het is nu weg.
Jaren daarna heb ik een aantal jaren ook zo'n soort pijn als jij beschreef gehad, alleen niet zo heftig. Totdat het toch wel irritant werd, ik ben naar de huisarts geweest, die heeft alles uitgesloten dmv bloedonderzoek, hart en longfilmpje/foto's. Hij dacht aan een rugblokkade. Daarvoor heb ik 4 behandelingen van een manueel therapeut gehad en het is nu weg.
"Boring conversation anyway"