Gezondheid alle pijlers

Snijwond vinger week later?

10-04-2017 10:02 19 berichten
Hallo

Een week geleden heb ik me met een scherp mes best diep gesneden tijdens het koken. Het is een schuine wond. De genezing gaat moeizaam. Sinds gisteren is de wond eindelijk dicht. Maar werd vanmorgen wakker met hevige pijn. Zie niks gek aan de vinger alleen een beetje dik. Moet ik hier de huisarts voor bellen of is dit overdreven?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet de wond er uit? Is hij naast pijnlijk ook rood, gezwollen, dik en warm?
snijwonden met een keukenmes duurt langer dan een snee van een scheermes, is niet zo'n schone snede

en ik denk dat de pijn er is omdat je een zenuw geraqakt hebt, wat nu heelt

ga naar HA als je het niet vertrouwd
Vingertoppen zijn erg gevoelig en dus voel je het wel even als je je hebt gesneden. Ook een wond met gladde randen heeft wat meer tijd nodig om goed aan elkaar te gaan zitten. Zolang je vinger geen ontstekingsverschijnselen heeft, hoef je je geen zorgen te maken. Het zal nog een paar dagen gevoelig/pijnlijk zijn. Het weefsel is aan het genezen.
Er is een beetje zwelling. Rood is alleen de plek waar het dicht is gegaan niet er omheen. Wel een soort warm kloppend gevoel. maar het wondje is er klein en als ik naar mijn vinger kijk denk ik stel ik me aan. De pijn is vandaag heviger dan de afgelopen week. Kan ik nog iets doen tegen de pijn? Twijfel over de huisarts want misschien is het overdreven?
Helpen pijnstillers ook voor dit soort pijn?
Bel gewoon, daar zijn ze voor. Ik zit op dit moment in het ziekenhuis omdat ik te lang wachtte met een pijnlijke teen. Gevolg: hij is nu al 6 weken gebroken.
Als hij plotseling pijnlijker is geworden wel ff bellen ja. Dat hoort eigenlijk niet. Verder klinkt het niet ontstoken eigenlijk, maar de pijn is bijzonder.
Ja ga toch bellen al is het maar voor advies.
Ja ik zou bellen. Warm, pijn en rood kan een infectie betekenen.

Zeker als het zoveel pijn doet dat je pijnstillers overweegt..
Als het klopt dan zeker gaan bellen hoor. Ontstekingen en infecties geven vaak een kloppend gevoel en na een week nog zoveel pijn hebben dat je pijnstillers wilt nemen hoort ook niet echt.
Gewoon bellen, sneetjes op een vinger zijn vaak pijnlijker.

Dokter zal echt niet denken dat je aanstelleritis hebt als je voor een klein wondje belt.
Heb je het wel ontsmet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja meteen na het gebeuren ontsmet en dat blijven doen tot de wond dicht was.

Huisarts gebeld en hoef niet te komen denken ook een zenuw geraakt. Als de pijn erger word of niet afneemt ect kan ik terugbellen.
Is er niets gezegd over pijnstilling? Ik zou gewoon een paracetamol nemen. Voor een keertje kan dat echt geen kwaad, als je verder gezond bent.
quote:coco95 schreef op 10 april 2017 @ 10:41:

Ja meteen na het gebeuren ontsmet en dat blijven doen tot de wond dicht was.

Huisarts gebeld en hoef niet te komen denken ook een zenuw geraakt. Als de pijn erger word of niet afneemt ect kan ik terugbellen.Heb je in de wond ontsmet of eromheen? Ontsmetten is namelijk slecht voor de wondgenezing als het in de wondkomt of op de wondrand.
Maar goed, hou 't verder gewoon in de gaten, je immuunsysteem kan veel dus je hoeft je niet direct zorgen te maken. Als je koorts krijgt, de rode plek groter wordt, of dikker, of pijnlijker of warmer (tekenen van ontsteking) dan weer ff bellen.
Ik zou dan wel pijn stillen. Zenuwen genezen langzaam helaas.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou ook even bellen voor advies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven