Snijwond vinger week later?
maandag 10 april 2017 om 10:02
Hallo
Een week geleden heb ik me met een scherp mes best diep gesneden tijdens het koken. Het is een schuine wond. De genezing gaat moeizaam. Sinds gisteren is de wond eindelijk dicht. Maar werd vanmorgen wakker met hevige pijn. Zie niks gek aan de vinger alleen een beetje dik. Moet ik hier de huisarts voor bellen of is dit overdreven?
Een week geleden heb ik me met een scherp mes best diep gesneden tijdens het koken. Het is een schuine wond. De genezing gaat moeizaam. Sinds gisteren is de wond eindelijk dicht. Maar werd vanmorgen wakker met hevige pijn. Zie niks gek aan de vinger alleen een beetje dik. Moet ik hier de huisarts voor bellen of is dit overdreven?
maandag 10 april 2017 om 10:14
Vingertoppen zijn erg gevoelig en dus voel je het wel even als je je hebt gesneden. Ook een wond met gladde randen heeft wat meer tijd nodig om goed aan elkaar te gaan zitten. Zolang je vinger geen ontstekingsverschijnselen heeft, hoef je je geen zorgen te maken. Het zal nog een paar dagen gevoelig/pijnlijk zijn. Het weefsel is aan het genezen.
maandag 10 april 2017 om 10:15
Er is een beetje zwelling. Rood is alleen de plek waar het dicht is gegaan niet er omheen. Wel een soort warm kloppend gevoel. maar het wondje is er klein en als ik naar mijn vinger kijk denk ik stel ik me aan. De pijn is vandaag heviger dan de afgelopen week. Kan ik nog iets doen tegen de pijn? Twijfel over de huisarts want misschien is het overdreven?
maandag 10 april 2017 om 10:53
quote:coco95 schreef op 10 april 2017 @ 10:41:
Ja meteen na het gebeuren ontsmet en dat blijven doen tot de wond dicht was.
Huisarts gebeld en hoef niet te komen denken ook een zenuw geraakt. Als de pijn erger word of niet afneemt ect kan ik terugbellen.Heb je in de wond ontsmet of eromheen? Ontsmetten is namelijk slecht voor de wondgenezing als het in de wondkomt of op de wondrand.
Ja meteen na het gebeuren ontsmet en dat blijven doen tot de wond dicht was.
Huisarts gebeld en hoef niet te komen denken ook een zenuw geraakt. Als de pijn erger word of niet afneemt ect kan ik terugbellen.Heb je in de wond ontsmet of eromheen? Ontsmetten is namelijk slecht voor de wondgenezing als het in de wondkomt of op de wondrand.
maandag 10 april 2017 om 10:54