Snurken: is er iets dat er echt tegen helpt?
vrijdag 6 februari 2009 om 09:41
Hallo allemaal
Heb een man die elke nacht lekker ligt te snurken naast me. Onze tijdelijke oplossing is een van ons op de bank....maar heel gezellig is dat natuurlijk niet.
Ik vroeg me af zijn er mensen hier die ervaringen hebben met de spullen die je tegenwoordig bij de drogist/apotheek kunt halen? Wat werkte wel en vooral ook wat werkte niet? Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Alvast bedankt!
Heb een man die elke nacht lekker ligt te snurken naast me. Onze tijdelijke oplossing is een van ons op de bank....maar heel gezellig is dat natuurlijk niet.
Ik vroeg me af zijn er mensen hier die ervaringen hebben met de spullen die je tegenwoordig bij de drogist/apotheek kunt halen? Wat werkte wel en vooral ook wat werkte niet? Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Alvast bedankt!
vrijdag 6 februari 2009 om 09:55

vrijdag 6 februari 2009 om 10:19
Bedankt voor alle reacties tot nog toe!
@Haley: mijn man vindt het geen probleem, want zoals hij het zelf altijd zo mooi zegt: IK word er niet wakker van! Ik wil hem al een tijdke overhalen om naar de huisarts te gaan, maar ik heb het idee dat hij het eng vindt of zoiets.
@Kess bij jouw zoontje dus grote verbetering. Lekker voor jullie trouwens! Klinkt wel heel positief moet ik zeggen.
@Haley: mijn man vindt het geen probleem, want zoals hij het zelf altijd zo mooi zegt: IK word er niet wakker van! Ik wil hem al een tijdke overhalen om naar de huisarts te gaan, maar ik heb het idee dat hij het eng vindt of zoiets.
@Kess bij jouw zoontje dus grote verbetering. Lekker voor jullie trouwens! Klinkt wel heel positief moet ik zeggen.

vrijdag 6 februari 2009 om 10:20
breathe right helpt alleen als je verkouden bent, het doet niet meer dan de neus openhouden.
een echte snurker, snurkt in de keel.
ze kunnen twee dingen opereren; je huig kan weggebrand worden, of je verhemelte kan ingekort.
alletwee heel pijnlijke ingrepen zonder gegarandeerd succes.
bij mij zijn de huig en het verhemelte niet ongewoon lang, maar toch snurk ik erg. (heb er soms echt keelpijn van, door de trillingen....)
operatie zal dus geen effect hebben.
ik denk wel dat ik de snorex eens wil proberen, waar kun je dat kopen?
een echte snurker, snurkt in de keel.
ze kunnen twee dingen opereren; je huig kan weggebrand worden, of je verhemelte kan ingekort.
alletwee heel pijnlijke ingrepen zonder gegarandeerd succes.
bij mij zijn de huig en het verhemelte niet ongewoon lang, maar toch snurk ik erg. (heb er soms echt keelpijn van, door de trillingen....)
operatie zal dus geen effect hebben.
ik denk wel dat ik de snorex eens wil proberen, waar kun je dat kopen?

vrijdag 6 februari 2009 om 10:26
snorex is dus zo'n snurkbeugel en die kost bijna 600 euro...
ik dacht dat het een spray was.
maar ik vind nu op internet deze:snorban
en die is stukken goedkoper! 75 euro.
maar vraag me af of dit echt werkt en of het lekker slaapt...
en ik vind net deze: snurkbeugel
die kun je zelf aanpassen aan je mond dmv warm water en kost 45 euro.
ik dacht dat het een spray was.
maar ik vind nu op internet deze:snorban
en die is stukken goedkoper! 75 euro.
maar vraag me af of dit echt werkt en of het lekker slaapt...
en ik vind net deze: snurkbeugel
die kun je zelf aanpassen aan je mond dmv warm water en kost 45 euro.
vrijdag 6 februari 2009 om 10:26
Ik draag al jaren oorddopjes, kan zonder niet meer slapen dan hoor ik niet alleen manlief maar ook de wind, regen, buurman, en autoalarm 10 starten verderop... Hij vind het zelf geen probleem en ik ook niet zo dus dat werkt voor ons. Als we gasten hebben hebben ze wel eens medelijden met me want een verdieping lager hoor je het nog blijkbaar maar ik ben er allang aan gewend. Ergens verneem ik de trillingen nog wel ook met dopjes, maar ik vind dat gerustellend op een of andere manier, dan weet ik dat hij naast me ligt en lekker slaapt.
vrijdag 6 februari 2009 om 10:29
vrijdag 6 februari 2009 om 10:35
quote:Maleficent schreef op 06 februari 2009 @ 10:29:
Je man zegt wel dat hij er geen problemen mee heeft, maar die van mij klaagt toch wel vaak dat hij veel minder uitgerust is als hij veel heeft gesnurkt.En kun jij daar dan doorheen slapen Maleficent? Ik merk dat ik (de laatste tijd) erg licht slaap en heb dan veel last van gesnurk. Hoe lossen jullie dat op (jullie als in: jullie-met-een-snurkende-partner ) ?
Je man zegt wel dat hij er geen problemen mee heeft, maar die van mij klaagt toch wel vaak dat hij veel minder uitgerust is als hij veel heeft gesnurkt.En kun jij daar dan doorheen slapen Maleficent? Ik merk dat ik (de laatste tijd) erg licht slaap en heb dan veel last van gesnurk. Hoe lossen jullie dat op (jullie als in: jullie-met-een-snurkende-partner ) ?
Peas on earth!

vrijdag 6 februari 2009 om 10:43
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 februari 2009 @ 10:35:
[...]
En kun jij daar dan doorheen slapen Maleficent? Ik merk dat ik (de laatste tijd) erg licht slaap en heb dan veel last van gesnurk. Hoe lossen jullie dat op (jullie als in: jullie-met-een-snurkende-partner ) ?Ik zeg nu maar heel eerlijk dat ik een paar nachten in de week apart slaap, want ik houd het eerlijk gezegd helemaal niet vol. Die van mij heeft ook nog apneu erbij dus het is of snurken, of adem inhouden en daarna keihard uitblazen of slaappraten. Hij heeft het er maar druk mee.
[...]
En kun jij daar dan doorheen slapen Maleficent? Ik merk dat ik (de laatste tijd) erg licht slaap en heb dan veel last van gesnurk. Hoe lossen jullie dat op (jullie als in: jullie-met-een-snurkende-partner ) ?Ik zeg nu maar heel eerlijk dat ik een paar nachten in de week apart slaap, want ik houd het eerlijk gezegd helemaal niet vol. Die van mij heeft ook nog apneu erbij dus het is of snurken, of adem inhouden en daarna keihard uitblazen of slaappraten. Hij heeft het er maar druk mee.
Stressed is just desserts spelled backwards

vrijdag 6 februari 2009 om 10:46
Die van mij praat ook nog eens nogal veel over de dingen die hij meemaakt overdag. Ik zeg dan ook altijd dat hij nooit vreemd zou kunnen gaan want dan zou hij het me 's nachts wel vertellen. Maar het komt regelmatig voor dat hij een voicemail inspreekt, of ineens opstaat om een dossier op te halen
Stressed is just desserts spelled backwards

vrijdag 6 februari 2009 om 10:51
Hehe, anderssoortige kreten . Hier ook porren om 'm in bepaalde houding te krijgen (lees: niet meer op z'n rug, want dán is dat snurken echt onuitstaanbaar).
Mal, kan me helemaal voorstellen dat je af en toe apart gaat slapen. De laatste tijd slaap ik zelf erg slecht, en als ik dan wakker lig naast snurkende vriend, vertrek ik soms zelf ook richting logeerkamer. Op de een of andere manier kan ik dat snurkende geluid gewoon níet negeren als ik zelf wakker lig te zijn. Is wel ongezellig, maar heb soms echt een goede nachtrust nodig.
Sorry trouwens Watje, dat ik je topic richting 'partners van snurkende mannen' heb gestuurd . Was ineens benieuwd hoe anderen daarmee omgaan.
Mal, kan me helemaal voorstellen dat je af en toe apart gaat slapen. De laatste tijd slaap ik zelf erg slecht, en als ik dan wakker lig naast snurkende vriend, vertrek ik soms zelf ook richting logeerkamer. Op de een of andere manier kan ik dat snurkende geluid gewoon níet negeren als ik zelf wakker lig te zijn. Is wel ongezellig, maar heb soms echt een goede nachtrust nodig.
Sorry trouwens Watje, dat ik je topic richting 'partners van snurkende mannen' heb gestuurd . Was ineens benieuwd hoe anderen daarmee omgaan.
Peas on earth!

vrijdag 6 februari 2009 om 10:52
Maleficent, mijn man heeft ook slaapapneu. Hij heeft inmiddels een soort 'snorkel' die hij snachts opzet.
Dit blaast lucht naar binnen en zorgt ervoor dat de luchtwegen open blijven staan en er dus bijna geen apneus meer voorkomen.
En, bijkomend maar zeeeeeeeeeer gewenst voordeel
, manlief snurkt niet meer!
Dit blaast lucht naar binnen en zorgt ervoor dat de luchtwegen open blijven staan en er dus bijna geen apneus meer voorkomen.
En, bijkomend maar zeeeeeeeeeer gewenst voordeel