Gezondheid alle pijlers

Snurkpot

12-05-2016 12:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten hier met een gigantisch snurkprobleem en na wat opzoekwerk via google naar de remedie om aan het nachtelijk lawaai een eind te maken kwam ik terecht bij een site van aromatherapie waarin de snurkpot werd aanbevolen.

De snurkpot bestaan uit een mengsel van Marjolein en nog een andere etherische olie.

Wij hebben al van alles geprobeerd om het snurken te stoppen, van pleisters tot zuigtabletten, diverse bezoeken aan de NKO arts en een onderzoek in een slaaplabo.

Er is geen sprake van slaapapneu en de enige raad die we kregen was om te vermageren (5 kilo zou voldoende zijn )

Nu is er absoluut geen overgewicht. Het BMI van de boosdoener is 24.

Zelfs toen het gewicht nog veel lager was dan de aanbevolen 5 kilo werd er al gesnurkt.

Wij hebben onze hoop nu op die snurkpot gesteld.

Is er iemand die er ervaring mee heeft?

Op de site bejubeld men (zogenaamd) als klant het product maar iedereen kan onder een andere naam positieve feedback neerpennen natuurlijk.
De snurkpot ken ik niet, maar het idee erachter lijkt me dat je er vrije luchtwegen door krijgt.

Dat kan op zich wel effect hebben bij een snurker, net als een neusspray die je langer dan 1 week mag gebruiken. Als je neus 's nachts altijd dicht zit, dan ga je vanzelf met open mond slapen, wat snurken tot gevolg kan hebben.
Oe, ik ben ook naarstig op zoek naar hét middel wat het snurken verhelpt!

Ik ben helaas de boosdoener, en na afvallen is het snurken niet verminderd of zachter geworden. Ik heb de snurkbeugel, anti snurk keel spray, neus stickers geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Ik ga meteen googlen op die snurk pot en volg dit topic!
Slowly getting there....
Ik de niet dat dat helpt, zo van die geuren. Snurken wordt meestal veroorzaakt door de huig die verslapt en daar helpen geen kruiden tegen.
http://www.gezondheid.be/ ... useaction=art&art_id=1758

Vooral veel info overwat NIET werkt
Drinkt de snurker? Een tijdje geen alcohol zou misschien wat kunnen helpen.

Mijn ex snurkte in ieder geval stukken minder toen hij stopte met drinken.

Verder kan de slaaphouding ook invloed hebben. Als mijn ex op zijn rug sliep was het sowieso bingo.
Ik geloof nooit zo in aromatherapie, maar je zou het natuurlijk gewoon kunnen uitproberen. Dat ding kost 12 euro en werkt een jaar, dat is nog geen euro per maand. En werkt het niet, dan ruikt je kamer in elk geval altijd lekker
quote:equivokee schreef op 12 mei 2016 @ 13:05:

Drinkt de snurker? Een tijdje geen alcohol zou misschien wat kunnen helpen.

Mijn ex snurkte in ieder geval stukken minder toen hij stopte met drinken.

Verder kan de slaaphouding ook invloed hebben. Als mijn ex op zijn rug sliep was het sowieso bingo.De snurker drinkt niet en snurkt in werkelijk alle houdingen! Op de rug, zij ligging, zittend......
Ik ben suf... Ik dacht dat het net zoiets was als een potje waar geld in moet wanneer iemand vloekt. Soort strafpotje. Ik vroeg me dus al af waarom men zoiets zou willen. Lol!!!

Ik lees mee. Mijn vriend propt nu zakdoekjes in zijn neus, zodat hij door zijn mond ademt. Scheelt wel, maar een oplossing wil ik het niet noemen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:kookwekkertje01 schreef op 12 mei 2016 @ 13:24:

Ik ben suf... Ik dacht dat het net zoiets was als een potje waar geld in moet wanneer iemand vloekt. Soort strafpotje. Ik vroeg me dus al af waarom men zoiets zou willen. Lol!!!

Ik lees mee. Mijn vriend propt nu zakdoekjes in zijn neus, zodat hij door zijn mond ademt. Scheelt wel, maar een oplossing wil ik het niet noemen.Maar als je je neus dicht stopt, ga je toch nog erger snurken? KNO-artsen zeggen juist dat de neusholte vrij moet blijven en adviseren daarom juist eens neusspray te proberen.
Onzin, olie in een pot gaat snurken niet verhelpen.
quote:mary57 schreef op 12 mei 2016 @ 13:30:

[...]

Maar als je je neus dicht stopt, ga je toch nog erger snurken? KNO-artsen zeggen juist dat de neusholte vrij moet blijven en adviseren daarom juist eens neusspray te proberen.

Ja, vaag hè!? Hij kwam er zelf mee. Mij leek het ook niet goed. Maar het werkt wel. Sowieso moet hij naar de KNO-arts. Zijn holtes zitten altijd dicht. Hij gaat alleen niet. Zo eigenwijs, het is gewoon irritant.

Hoe het kan dat het volproppen van de toch al verstopte holtes het snurken vermindert is me een raadsel.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Wat moet je dan met dat mengsel doen? Onder je neus smeren? Gewoon die pot naast je bed zetten?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Onzin, natuurlijk werkt dit niet.

Het enige wat helpt is apart slapen.
Je keelspieren verstevigen schijnt een goede remedie te zijn.

Die spieren kun je oefenen met zingen. Beroepszangers snurken niet. Heb ik ooit gelezen hoor, ik heb nooit in één bed met een beroepszanger geslapen, dus spreek niet uit ervaring
Sorry, ik geef die snurkpot geen schijn van kans.
Ik vrees dat het alleen verlichting van je portemonnee gaat geven. Rare claims ook op de website die het aanbied, de geur zou vocht en temperatuur regulerend werken, hoe dan? Voor dit bedrag neem ik ook aan dat het geen zuivere olie is of zo maar vooral een geurtje en daar kun je je helemaal bij afvragen of het wat doet. Lijkt me wel wat voor in de wc..
Ik geloof dat ik daar gigantische hoofdpijn van krijg. Kan helemaal niet tegen dit soort zaken. Dat het werkt geloof ik niet. Elke verkoper is enthousiast over een anti snurk product dat hij/zij verkoopt. In de praktijk werkt maar weinig tot niets. Positieve klantreacties plaatsen is ook niet moeilijk.

Vara Kassa heeft eens aandacht besteedt aan snurken en anti snurk producten. er was niets wat goed werkte.

Helaas ook hier een snurker, oordopjes en af en toe op het logeerbed is het vooralsnog de enige oplossing. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat slanke mensen ook flink kunnen snurken.
Als je er zo veel last van heb, zou ik het gewoon proberen. (Tenzij het nogal duur is)
Bij een kennis van ons was de enige oplossing een operatie aan zijn huig. Viel hem zeer tegen, maar snurken is wel voorbij. Deze man snurkte echt vreselijk dat het slaapcentrum deze operatie heeft aangeraadde want hij snurkte zichzelf steeds wakker!
Even een update.

De snurkpot staat sinds vrijdag in onze slaapkamer en de herrie van het snurken is drastisch gedaald!

Wonderen bestaan dus toch!
quote:artesia schreef op 15 mei 2016 @ 10:32:

Even een update.

De snurkpot staat sinds vrijdag in onze slaapkamer en de herrie van het snurken is drastisch gedaald!

Wonderen bestaan dus toch! Zie je, is toch het proberen waard!
Hoe is het mogelijk, had ik nooit verwacht.
Dan bestel ik vanavond nog een snurkpot! Dank voor het delen hier!!!
Wat fijn zeg, dat het helpt! Mijn man snurkt ook en we hebben sinds kort de pleisters voor op de neus, en dat helpt ook vrij goed.

Het irritante is dat hij in drie seconde in slaap valt, en ik dus naar het gesnurk lag te luisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven