soms ben ik zo'n doemdenker
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:21
Hi ladies,
Wil even een stress ding van me afschrijven. Heb sinds een paar weken een pijnlijk bultje in mijn nek (achter mijn oor) dat pijn doet. Heb eraan geopereerd (lees: gekrabt/geknepen) en er zit nu een pleister op (zodat ik ervan af blijf). Ik ga maandag naar de dokter, (vandaag besloten), maar nu heb ik het horror scenario in mijn hoofd dat het huidkanker is. Plaatjes gegoogled etc, ik weet het - moet niet zo doemdenken maar voel plekje de hele dag..
Zonde van mijn weekend, ik weet het. Hopelijk lach ik hier maandag om, omdat het een dikke vette steenpuist blijkt te zijn.. Dank voor het lezen!!
Wil even een stress ding van me afschrijven. Heb sinds een paar weken een pijnlijk bultje in mijn nek (achter mijn oor) dat pijn doet. Heb eraan geopereerd (lees: gekrabt/geknepen) en er zit nu een pleister op (zodat ik ervan af blijf). Ik ga maandag naar de dokter, (vandaag besloten), maar nu heb ik het horror scenario in mijn hoofd dat het huidkanker is. Plaatjes gegoogled etc, ik weet het - moet niet zo doemdenken maar voel plekje de hele dag..

zaterdag 3 augustus 2013 om 20:54
quote:Menelya schreef op 03 augustus 2013 @ 20:28:
Plaatjes Googlen is nooit echt verstandig, zeker niet met dit soort dingen.
Mee eens.
Alhoewel informatie opzoeken op het internet voor mij ook wel eens geruststellend heeft gewerkt, is dat vaak juist niet het geval. Ik dacht ook een keer dat mijn traanbuis ontstoken was (dat opperde het internet), had ik gewoon een dikke vette puist in m'n ooghoek. -_-'
Wat het ook moge zijn, je kan er nu even niks aan doen, dus probeer het los te laten. Het heeft geen zin je nu zorgen te maken. Gewoon van afblijven en afwachten tot maandag.
Plaatjes Googlen is nooit echt verstandig, zeker niet met dit soort dingen.
Mee eens.
Alhoewel informatie opzoeken op het internet voor mij ook wel eens geruststellend heeft gewerkt, is dat vaak juist niet het geval. Ik dacht ook een keer dat mijn traanbuis ontstoken was (dat opperde het internet), had ik gewoon een dikke vette puist in m'n ooghoek. -_-'
Wat het ook moge zijn, je kan er nu even niks aan doen, dus probeer het los te laten. Het heeft geen zin je nu zorgen te maken. Gewoon van afblijven en afwachten tot maandag.

zaterdag 3 augustus 2013 om 20:55
lonbruin, ik maak me persoonlijk niet zo druk over dat bultje. Ik vind het meer een reden tot zorg dat je direct van het ergste uitgaat en je er zo'n zorgen over maakt. Iedereen heeft wel eens ergens een plekje of bultje. Sommige mensen denken er niet eens bij na. Dit bultje in je nek kan gewoon een pukkel zijn dat niet weg gaat. Zo'n onderhuidse pukkel heb ik momenteel op mijn kin en die zit er al weken. Zulke pukkels kun je ook heel goed in je nek krijgen. Ben je vaker zo bank voor ernstige ziektes? Je klinkt heel hypochondrisch. Zo zonde om zo onnodig in angst te zitten. Ga iets leuks doen, zoek afleiding en laat dat bultje voor wat het is en ga maandag naar de huisarts voor bultje en vooral voor je angst.
zaterdag 3 augustus 2013 om 21:58