Gezondheid alle pijlers

Sondevoeding pomp probleem

20-04-2018 20:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 6 heeft al een geruime tijd sondevoeding. Deze krijgt ze S'nachts via een infinity flowcare pomp. Nu is ze sinds een aantal maanden behoorlijk beweeglijk geworden in haar slaap,en slaat de pomp gemiddeld zo'n 5x per nacht op alarm (omdat ze op haar slang gaat liggen)

Nu heeft ze een camera/babyfoon op haar bed staan,zodat we haar ook snachts in de gaten kunnen houden. Maar op de een of andere manier horen wij het alarm van de pomp niet door de babyfoon (het is al de 3e babyfoon en ze deden het alle 3 niet)

Met resultaat dat de pomp met regelmaat een lange tijd staat te piepen (dochter lief slaapt er gelukkig gewoon doorheen)

Nu is mijn vraag is er iemand met de gouden tip.... een camera die wel het alarm weergeeft... een speciaal alarmsysteem...of miss een ander geniaal idee? :)
Heel herkenbaar probleem, maar dan met het alarm van een ander medisch apparaat. Wij hebben ons kind toch lang bij ons op de kamer laten slapen hierdoor (niet ideaal), en later zetten we 's nachts de wekker om toch maar af en toe te checken. Inmiddels is het medisch apparaat verbeterd, waardoor het alarm ook wat beter te horen is. Ons kind kan inmiddels wel zelf met de alarmen omgaan (is niet verstandelijk beperkt), maar slaapt er veelal gewoon doorheen. Het blijft dus wel een beetje een issue.
Heb je al gekeken of het geluid van de pomp nog harder kan? Vaak kun je het wel regelen maar als het al op z'n hardst staat, heeft dat geen zin.

De sondevoedingsslang ergens doorheen laten lopen wat wel stevig genoeg is om te zorgen dat hij niet knikt, maar ook weer niet keihard is waardoor je er niet op kunt liggen? Geen idee of het werkt.
Afbeelding

Anders met de leverancier overleggen voor een andere pomp.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken hier de Alfred app , een op onze mobiel en dan de laptop of tablet als camera als monitor. Werkt perfect want elk geluidje hoor je 😁
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het alarm van de infinity flocare pomp nauwelijks hoorbaar via de babyfoon. Een Alecto trouwens. Bij ons is dat geen probleem omdat zoon van 6 alleen het eerste half uur na het naar bed gaan sv krijgt.

Ik kan je aanraden om je vraag te stellen in de Facebook groep 'Kinderen met sondevoeding en/of chronische eetproblemen'. Daar zitten ruim 1.200 ervaringsdeskundigen en vast ook veel ouders van kindjes die ook de hele nacht door voeding krijgen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven