soort menstruatiekrampen in blaas/baarmoeder
zondag 6 april 2014 om 10:35
Hallo allemaal,
Ik wil even mijn verhaal kwijt, ik loop sinds eind januari met een soort menstruatiekrampen rond. Het begon allemaal met een blaasontsteking daar heb ik antibiotica voor gehad en de pijn bleef maar aanhouden het zijn echt steken/krampen. Toen hebben ze mijn urine op kweek gezet maar dat was verder allemaal goed verder hebben ze nog een echo van mijn blaas/nieren gemaakt en heb ik een keer 24 uurs urine ingeleverd. Uit dje echo is verder niks gekomen, uit die 24 uurs urine is gekomen dat ik wat bloed en zeer veel eiwitten in mijn urine heb. Dat willen ze nu in de gaten houden maar mn nierfunctie en alles was allemaal in orde alleen heb ik een bloeddruk van 140/70 dit was veel te hoog, aan gezien ik nog maar 21 ben.
Maargoed herkent iemand dit? Ik heb dus een soort menstruatiekrampen in mijn blaas/baarmoeder het is soms dagen aanwezig en soms trekt het ook weer weg. De ene keer is het gevoel erger als de andere keer. Ik word er echt knettergek van het is niet zo dat ik verga van de pijn maar toch het is gewoon een heel naat gevoel. Het gevoel is erger als ik zit of lig, als ik loop is het gevoel zogoed als weg. Dinsdaf kan ik eindelijk weer na de huisarts maar ik ben zo benieuwd of er hier mensen zijn die dit herkennen?
Ik be
Ik wil even mijn verhaal kwijt, ik loop sinds eind januari met een soort menstruatiekrampen rond. Het begon allemaal met een blaasontsteking daar heb ik antibiotica voor gehad en de pijn bleef maar aanhouden het zijn echt steken/krampen. Toen hebben ze mijn urine op kweek gezet maar dat was verder allemaal goed verder hebben ze nog een echo van mijn blaas/nieren gemaakt en heb ik een keer 24 uurs urine ingeleverd. Uit dje echo is verder niks gekomen, uit die 24 uurs urine is gekomen dat ik wat bloed en zeer veel eiwitten in mijn urine heb. Dat willen ze nu in de gaten houden maar mn nierfunctie en alles was allemaal in orde alleen heb ik een bloeddruk van 140/70 dit was veel te hoog, aan gezien ik nog maar 21 ben.
Maargoed herkent iemand dit? Ik heb dus een soort menstruatiekrampen in mijn blaas/baarmoeder het is soms dagen aanwezig en soms trekt het ook weer weg. De ene keer is het gevoel erger als de andere keer. Ik word er echt knettergek van het is niet zo dat ik verga van de pijn maar toch het is gewoon een heel naat gevoel. Het gevoel is erger als ik zit of lig, als ik loop is het gevoel zogoed als weg. Dinsdaf kan ik eindelijk weer na de huisarts maar ik ben zo benieuwd of er hier mensen zijn die dit herkennen?
Ik be
zondag 6 april 2014 om 10:49
Hang je vaak boven de wc ipv te gaan zitten?
En druk je altijd hard om uit te plassen? Beide zijn namelijk heel slecht. Dit heb ik geleerd tijdens bekkenbodem fysio. Misschien dat dat iets voor je is? Bij mij kwam er uit al die onderzoeken ook niets, maar bleek de pijn door bovenstaande dingen te komen.
Hoop voor je dat het snel over gaat!
En druk je altijd hard om uit te plassen? Beide zijn namelijk heel slecht. Dit heb ik geleerd tijdens bekkenbodem fysio. Misschien dat dat iets voor je is? Bij mij kwam er uit al die onderzoeken ook niets, maar bleek de pijn door bovenstaande dingen te komen.
Hoop voor je dat het snel over gaat!
zondag 6 april 2014 om 11:20
Wat fijn voor jullie snelle reacties! Ja het is inderdaad heel vervelend en vermoeiend als de pijn een dag weg is zit je gewoon weer te wachten wanneer het weer terug komt. Bedankt dan ga ik dat eens proberen kamilethee en gember:)
Nee ik zit altijd wel, en met uitplassen druk ik volgens mij wel hard ja... op het laatste vooral. Hebben jullie deze klachten lang gehad?
Nee ik zit altijd wel, en met uitplassen druk ik volgens mij wel hard ja... op het laatste vooral. Hebben jullie deze klachten lang gehad?
zondag 6 april 2014 om 16:45
140/70 is echt niet te hoog hoor... De bovendruk is variabel en je onderdruk is prachtig. Als je net gefietst hebt of spanning voor een onderzoek kan die bovendruk al omhoog gaan. Je onderdruk is de belangrijkste en daar is niks mis mee.
Hard uitplassen is zeker erg slecht. Je moet je urine rustig laten stromen, niet meedrukken. Op het laatst laat je het laatste beetje eruit lopen door steeds je bekken te kantelen. Je verhaal klinkt een beetje als een stressblaas. Ik zou als ik jou was contact opnemen met een bekkenfysio.
Hard uitplassen is zeker erg slecht. Je moet je urine rustig laten stromen, niet meedrukken. Op het laatst laat je het laatste beetje eruit lopen door steeds je bekken te kantelen. Je verhaal klinkt een beetje als een stressblaas. Ik zou als ik jou was contact opnemen met een bekkenfysio.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 6 april 2014 om 18:58
Bedankt voor je reactie. Oke dus die is dus wel gewoon goed tegen mij zeiden ze dat die aam de hoge kant was maar heb er natuurlijk ook totaal geen verstand van haha. Maar dat zou inderdaad ook nog eens kunnen... heb jij hier ook last van/gehad? Het is gewoon zo'n rot gevoel steeds van die menstruatie achtige krampen te hebben en zo'n druk gevoel in mijn blaas... ik word er onderhand een beetje hopeloos van en ga me ook druk maken over enge ziektes. Maargoed ga je advies zeker opvolgen!
zondag 6 april 2014 om 22:45
quote:rossy2013 schreef op zondag 06 april 2014 11:20 Wat fijn voor jullie snelle reacties! Ja het is inderdaad heel vervelend en vermoeiend als de pijn een dag weg is zit je gewoon weer te wachten wanneer het weer terug komt. Bedankt dan ga ik dat eens proberen kamilethee en gember:)
Nee ik zit altijd wel, en met uitplassen druk ik volgens mij wel hard ja... op het laatste vooral. Hebben jullie deze klachten lang gehad?"
Ik heb er ongeveer 9 maanden last van gehad. Totdat ik naar de bekkenbodemfysio ging, waar ik leerde altijd te moeten gaan zitten, absoluut geen druk zetten en schommelen om je blaas te legen.
Hoop dat dat voor jou ook helpt, ik zou het zeker proberen als ik jou was.
Nee ik zit altijd wel, en met uitplassen druk ik volgens mij wel hard ja... op het laatste vooral. Hebben jullie deze klachten lang gehad?"
Ik heb er ongeveer 9 maanden last van gehad. Totdat ik naar de bekkenbodemfysio ging, waar ik leerde altijd te moeten gaan zitten, absoluut geen druk zetten en schommelen om je blaas te legen.
Hoop dat dat voor jou ook helpt, ik zou het zeker proberen als ik jou was.
dinsdag 8 april 2014 om 10:24
ik kom net van de huisarts af. ze hebben een inwendig onderzoek gedaan. de huisarts dacht namelijk aan een schimmelinfectie. nu hoor ik aan det einde van de week/begin volgende week de uitslag. toen ze na binnen ging was erg gevoelig wat een naar onderzoek en je voelt je vooral ook zo ongemakkelijk bij zo'n onderzoek.... maargoed ik ben benieuwd.