Gezondheid alle pijlers

Spataderen

10-05-2008 18:30 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik loop al een tijd rond met beenklachten aan één kant.

Ben gister op het ziekenhuis geweest om het te laten beoordelen, en waarschijnlijk heb ik binnenwaartse spataderen.

En ik was al zo blij dat er aan de buitenkant bijna niks te zien was...

Het onderzoek om dit definitief te bevestigen komt over een paar weken. Er is nog niet gesproken over als en dan.

Ondertussen vraag ik me af, wat kan er gedaan worden tegen spataderen in je been?

Heeft iemand er ervaring mee?
Bij mij is er ooit eentje uitgehaald. Er wordt dan een sneetje in je lies gemaakt en aan het einde van de spatader (bij mij onder mijn knie aan de binnenkant van mijn been) en dan halen ze 'm eruit. Helaas zit er alweer eentje, dus ik laat het verder maar, heb er ook niet echt last van dit keer.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Strippen of afbinden

Strippen is het uit het been haken van de ader, zoals bij Juultje is gebeurd, en de ader kan ook in de lies worden afgebonden, er wordt dan domweg een touwtje om de ader gebonden, om hem zo buiten werking te stellen.

Beide ingrepen zijn klein, stellen weinig voor, denk dat je het tijdens het onderzoek wel zult horen,

Ik heb ruime ervaring, want ben erfelijk belast (en had op mijn 20e al spataders)
Amputeren

Zelf ben ik nu aan een gezellige steunkous.

Heel sexy en helemaal niet warm met dit weer Ahum
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oh, Calvijn....ik moest ze ook aan in mijn zwangerschappen.

Als ik alleen al denk aan het aantrekken van die marteldingen...

Ik had er twee, ze moesten met de hand gewassen worden, dus elke dag een uit, wassen en ophangen en de andere weer aan. Later nog de exemplaren aangeschaft voor met een dikke buik, die waren helemaal het toppunt van elegantie (NOT).

Ik leefde al met je mee, maar nu voel ik ook nog eens met je mee.

De arts waar ik gisteren was noemde verschillende behandelingen, waaronder idd een operatie, maar hij had het ook over medicatie: "en steunkousen zijn ook een oplossing, maar die wil je niet, daar ben je ook nog veel te jong voor."
Spataderen zijn ook weg te prikken, er wordt dan een vloeistof ingespoten waardoor de adertjes als het ware terugschieten. Zijn kleine prikjes, die je amper voelt volgens de patiënten. Na de behandeling zul je een tijdje steunkousen moeten dragen, de duur is afhankelijk van de hoeveelheid enz. Volgens mij was het ongeveer 2-3 weken. De steunkous zit dan tot de lies.

Gebeurd bij de dermatoloog.
quote:Perel schreef op 10 mei 2008 @ 23:50:

................

De arts waar ik gisteren was noemde verschillende behandelingen, waaronder idd een operatie, maar hij had het ook over medicatie: "en steunkousen zijn ook een oplossing, maar die wil je niet, daar ben je ook nog veel te jong voor."Hallo, "mag ik mee doen?".Ik ben missie M.

Er zijn heel moderne hippe steunkousen. Je ziet het niet meteen dat het steunkousen zijn als je een leuke vlotte kleur hebt gekozen. "Daar ben je toch te jong voor" vind ik een rare opmerking... alsof het zo mooi is als je dikke blauwe kronkels op je jonge been hebt lopen. Als je jong genoeg bent voor spataderen, ben je ook oud genoeg voor een goede kous.

Zomers is het niet prettig om kousen te dragen. Ba'h. Maar dikke benen is ook niet prettig.

Het aantrekken kan een hels karwei zijn, maar met een hulpmiddel (glijkous of spec.handschoenen gaat het heel goed.
quote:MysticAngel schreef op 10 mei 2008 @ 19:41:

Strippen of afbinden

Strippen is het uit het been haken van de ader, zoals bij Juultje is gebeurd, en de ader kan ook in de lies worden afgebonden, er wordt dan domweg een touwtje om de ader gebonden, om hem zo buiten werking te stellen.

Beide ingrepen zijn klein, stellen weinig voor, denk dat je het tijdens het onderzoek wel zult horen,

Ik heb ruime ervaring, want ben erfelijk belast (en had op mijn 20e al spataders)Dat strippen lijkt me eng. En hoe vaak kan iemand "gestript" worden vraag ik me af.

Nu doen ze dicht-branden. (laseren)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven