spataders
dinsdag 4 mei 2010 om 15:45
Al enige tijd had ik last van mijn re onderbeen, een drukkend gevoel, hier werd ook steeds duidelijker een adertje zichtbaar. Na de huisarts door verwezen naar de dermatoloog. En ja hier was ik al bang voor... spataders! Nu nog in lichte mate en nog te diep om te laten laseren. Ik moet nu een steunkous voor dit been aanlaten meten en daarna worden ze waarschijnlijk weg gespoten. Ook omdat ik er echt pijn aan heb.
Ik had het ooit kunnen verwachten, komt erg veel voor in de familie.
Wie heeft er ook last van, ervaring met het '' weghalen'' of andere dingen wat met spataders te maken heeft?
Ik had het ooit kunnen verwachten, komt erg veel voor in de familie.
Wie heeft er ook last van, ervaring met het '' weghalen'' of andere dingen wat met spataders te maken heeft?
dinsdag 4 mei 2010 om 17:51
dinsdag 4 mei 2010 om 21:14
donderdag 6 mei 2010 om 15:47
Ik had ook een ader van boven aan mijn kuit tot onder aan mijn kuit. Niet zo'n dikke kronkelige, maar je zag hem wel goed, deed ook pijn.
Ik heb gem weg laten spuiten en heb er tot op de dag van vandaag spijt van. Het is bij mij mis gegaan, deed erg pijn (en ik heb echt een hoge pijngrens) en na de dagen van steunkousen dragen zat heel mijn kuit onder de spinnenkoppen. Als het nu warm is lijkt het net of ik een grote mega grote blauwe plek heb, maar dan in de categorie donkerpaars. Nog steeds is het erg pijnlijk als ik het aanraak. Maar zit er toch over te denken om eens naar een laserkliniek te gaan en kijken of ze er wat aan kunnen doen. Maar ben dan weer bang dat het nóg erger wordt....
Ik heb gem weg laten spuiten en heb er tot op de dag van vandaag spijt van. Het is bij mij mis gegaan, deed erg pijn (en ik heb echt een hoge pijngrens) en na de dagen van steunkousen dragen zat heel mijn kuit onder de spinnenkoppen. Als het nu warm is lijkt het net of ik een grote mega grote blauwe plek heb, maar dan in de categorie donkerpaars. Nog steeds is het erg pijnlijk als ik het aanraak. Maar zit er toch over te denken om eens naar een laserkliniek te gaan en kijken of ze er wat aan kunnen doen. Maar ben dan weer bang dat het nóg erger wordt....
dinsdag 11 mei 2010 om 11:18
Ik heb ook last van deze ontsierde aderen. Heb al een keer een laserbehandeling gehad, en 2 keer weg laten spuiten, maar ze zijn niet helemaal weg, dus ik ga voor 3e keer binnenkort. Ik denk niet dat ze helemaal weggaan, maar als het voor 75% weg is, ben ik al tevreden. Zelf heb ik goede ervaringen met beide behandelingen.
woensdag 12 mei 2010 om 16:21
Wat een nare ervaringen hierboven! Ik heb een inwendige spatader weg laten laseren, helemaal goed gegaan en geen last meer van en nergens een litteken. Daarna heb ik de berkentakjes etc weg laten spuiten, dat was even gemeen, maar nu heb ik eindelijk mooie, redelijk egale benen! Ik ben erg blij dat ik het heb laten doen. Ik heb het overigens laten doen in de Jan van Goyenkliniek te Amsterdam.
donderdag 13 mei 2010 om 00:08
inderdaad, nare ervaringen....
ik zelf heb een spatader op mijn kuit laten wegspuiten, maar de oorzaak van de spatader werd niet aangepakt, alleen de gevolgen.
Met als gevolg... dat de oorzaak weer opnieuw een ontsierende ader op mijn kuit veroorzaakte.
De oorzaak waren lekkende kleppen in de lies (even simpel gezegd). De ader zou eruit gehaald moeten worden. Dat is een redelijk ingrijpende operatie met veel pijn en een week of 6 herstel.
Op internet las ik dat de ader ook vanaf de lies tot net onder de knie dichtgebrand kon worden d.m.v. laser.
Je lichaam voert dan de dichtgebrande ader af.
Nou, ader dichtgebrand en hopelijk weg. De behandeling was niet leuk maar herstel was snel.
Op de een of andere manier is dan toch de bloedtoevoer naar je been 'verstoord' en dat merk je bij inspannende bezigheden, b.v. zumba. Gelukkig zijn er geen ontsierende aders op mijn kuit meer gekomen.
ik zelf heb een spatader op mijn kuit laten wegspuiten, maar de oorzaak van de spatader werd niet aangepakt, alleen de gevolgen.
Met als gevolg... dat de oorzaak weer opnieuw een ontsierende ader op mijn kuit veroorzaakte.
De oorzaak waren lekkende kleppen in de lies (even simpel gezegd). De ader zou eruit gehaald moeten worden. Dat is een redelijk ingrijpende operatie met veel pijn en een week of 6 herstel.
Op internet las ik dat de ader ook vanaf de lies tot net onder de knie dichtgebrand kon worden d.m.v. laser.
Je lichaam voert dan de dichtgebrande ader af.
Nou, ader dichtgebrand en hopelijk weg. De behandeling was niet leuk maar herstel was snel.
Op de een of andere manier is dan toch de bloedtoevoer naar je been 'verstoord' en dat merk je bij inspannende bezigheden, b.v. zumba. Gelukkig zijn er geen ontsierende aders op mijn kuit meer gekomen.