Gezondheid alle pijlers

spierkneuzing?

14-11-2011 09:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Gisteren ben ik van de trap gevallen, omdat ik me verstapte..

Ik ben met mijn arm en knie op de ijzeren platen op onze trap terecht gekomen en heb de klap eigenlijk opgevangen met mijn arm. Mijn knie deed in eerste instantie ontzettend pijn dus die heb ik meteen gekoeld. Mijn arm viel mee, dus die heb ik niet meer gekoeld.. Nu heb ik geen last meer van die knie maar doet mijn arm zo ontzettend zeer! het is ook een beetje blauw/paars/rood geworden. Het doet heel erg veel pijn als je de arm aanraakt, zelfs mn mouw omhoog doen doet zeer!

ook bepaalde bewegingen van mn pols of vingers doen pijn. Ik denk dus dat er iets is met een spier.. draaibewegen kan ik gewoon nog maken met mijn pols, dus gebroken en gekneusde arm valt zowiezo al af..

Mijn vader had het over een spierkneuzing, maar ik heb hier nog nooit van gehoord? iemand hier ervaring mee??
Jep, arnica er op en wachten tot het over gaat.

Wordt je beweging ernstig beperkt, gaat het na een paar dagen meer zeer doen ipv minder of is het na 2 weken niet over, dan ff naar de dokter.

ff afwachten dus.
thanks Maja82!
Let wel ff op of alleen de spier zeer doet of dat het meer in de buurt van je pezen zit. Het kan gewoon dat alles zoveel zeer doet door de klap. Dat moet redelijk snel verminderen. Maar het kan ook zijn dat er een pees beschadigt is. daar zou wel een arts naar moeten kijken.
Waarom 2 weken wachten voor een bezoek aan de huisarts?

Terwijl je vandaag al een afspraak kan maken? Die mensen hebben er voor geleerd.
geen idee waar die pezen zitten.. Ik ben gisterenochtend gevallen en toen viel de pijn nog wel mee. waarschijnlijk omdat mijn knie overheersde. maar gaande de dag ging die arm alleen maar zeerder doen. dit is nu nog het geval. ik kan ook beter gewoon mijn mouw omlaag laten want eer ik die omhoog heb zonder pijn... ik heb geen flauw idee of het een pees is?

hoe kun je dat weten?
Ik (maar da's mijn mening) zou het sowieso ff een paar dagen aankijken. Ik genees langzaam vandaar die 2 weken.

Ik ben niet iemand die met een pijntje door een val snel naar de huisarts rent. Met volleybal liep ik ook nog weleens een blauweplek op of een kneuzing op een rare plek maar ik ga pas als ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan een (diepliggende) kneuzing.

Punt is ik kan wel aan de huisarts gaan vragen wat er aan de hand is (en dat geldt ook voor spierscheuringen en dingen als een gekneust of zelfs gebroken stuitje) het enige wat er in eerste instantie wordt voorgeschreven is rust.
daar denk ik precies zo over.. maar het is wel fijn om te horen hoe anderen dit hebben ervaren (die dit hebben gehad)

Ik wacht het gewoon nog even af..

bedankt in ieder geval!!
Toen ik na 5 dagen met een spierscheuring bij mijn eigen huisarts kwam werd mij gezegd dat ik te laat was om er iets mee te kunnen. Was ik eerder geweest (uiterlijk de volgende dag) dan had hij/de fysio wel iets kunnen betekenen.

De arts die ik de volgende dag wel zag bevestigde mijn eigen vermoeden, namelijk een spierkneuzing.

Ik zou dus wel even langs de huisarts gaan.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ja sorry, maar waarom word er steeds hier om medisch advies gevraagd, terwijl een belletje naar de huisartsenpraktijk voor advies een stuk beter is? De assistent kan altijd nog zeggen kom maar langs.

Dat snap ik nu niet hoor. Maar ja, het zal wel aan mij liggen.Maar goed, het is jou gezondheid., jou keuze.
[quote]lovebudd schreef op 14 november 2011 @ 09:12:

Hoi allemaal,

. draaibewegen kan ik gewoon nog maken met mijn pols, dus gebroken en gekneusde arm valt zowiezo al af..

quote]

Waarom valt voor jou een gekneusde arm dan af?

Ik dacht altijd niet kunnen bewegen is gebroken. Wel kunnen bewegen is gekneust.

Als je zeker denkt te weten dat het niet gebroken is, zou ik nog even afwachten met naar de dokter gaan. Ik zou mij best schamen om met een gekneusde arm naar de dokter te gaan omdat je in mijn ogen alleen naar de dokter gaat bij kwalen waar iets aan te doen valt. Geen wonder dat de gezondheidszorg zo duur wordt als iedereen maar naar de dokter gaat bij kwalen die vanzelf overgaan.

Iemand had het hier over dat je wel naar de dokter moet als je iets met je pees hebt. Voor diegene die dat geschreven heeft. Hoe voel je dan dat het je pees is in plaats van spieren?
Dat kan ik niet zo omschrijven. Bij je achillispees is het wel redelijk makkelijk te bepalen.

Voor mij maakt het wel een verschil of ik midden op m'n onderarm pijn heb of dat het tegen de gewrichten aan ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven