Gezondheid alle pijlers

Spierpijn!

18-04-2012 10:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben begonnen met hardlopen (schema voor beginners) en heb daarna zo'n last van spierpijn in mn kuiten! Doe na het lopen een goede cool down van rekken en strekken maar de twee dagen erna doen mn kuiten zo'n zeer.

Ik lees op internet allerlei trucjes zoals een koud bad nemen enzo. Daar lopen de rillingen al van over mn lijf bij de gedachte! Een vriendin van mij wees me op een smeersel Bio Freeze, maar zou dat nou echt werken?

Iemand hier tips, tricks en/of smeer-ervaring?
Tijgerbalsem.
Koelen, ijsklontjes in plastic zakje of koel element in een handdoek wikkelen en op je benen houden. Dat maakte bij mij altijd veel verschil.
Internagelaktisch
Hoe lang houdt die spierpijn aan?

Tot en met 2 dagen is normaal en dat je het de derde dag nog wat voelt ook nog.

Anders gewoon wat langzamer opbouwen.

Er is trouwens niet uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat rek- en strekoefeningen helpen.
Water drinken en er lekker van genieten... Je weet dat het vanzelf weer weggaat! Hoe vaker je loopt, hoe minder het wordt!
Voldoende drinken voor na en tijdens het lopen.

Rustig aan met rekken en strekken. Zeker als je pas net begonnen ben kan je hier ook veel kwaad mee doen. Je kan eens kijken of je zonder die oefeningen minder last heb. Als coolingdown loop je dan alleen uit. Volgens mijn fysio is voor beginners het voldoende om bijvoorbeeld een stukje te fietsen als warmingup en uitlopen als coolingdown.

Je kan kijken of extra magnsium de kramp wat verminderd.

En wandel nog een stukje de avond of de dag er na om de doorbloeding op gang te brengen.
Bedankt voor de tips! Ik ga vanavond weer hardlopen dus zal eens wat gaan proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven