Gezondheid alle pijlers

Spiraal

04-10-2016 12:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, volgende week laat ik voor de tweede keer een spiraal plaatsen. Ik weet niet meer hoe ik de eerste keer naar huis ben gegaan, volgens mij alleen en op de fiets. Nu lees ik echter vaak dat je heel duizelig of misselijk kan zijn. Heb ik de eerste keer gewoon geluk gehad?

Ook vraag ik me ineens af hoe ik het moet doen met maandverband/tampon. Normaal gebruik ik alleen tampons (ivm allergische reacties op veel maandverband). Nu wil ik best voor een keer maandverband gebruiken maar hoe doe je dat dan als je daar bent? De vorige keer was ik zo minimaal

Ongesteld dat ik niks gebruikte volgens mij toen ik bij de huisarts was en naderhand kreeg ik een verbandje van de huisarts. Na de bevalling vloei ik echter enorm veel en is het onmogelijk om eventjes zonder maandverband te wachten. Ineens een hoop stress en zelfs het idee om de spiraal niet te laten plaatsten (ook door de bevalling. Helemaal geen zin in gedoe. Zelfs angst ervoor nu).
Ik was beide keren blij dat ik werd teruggebracht naar huis door m'n vriend met de auto.. maar ik heb geen kinderen, dat schijnt verschil te maken. Ik zou gewoon maandverband meenemen voor de zekerheid en het op je af laten komen. Komt vast goed.
Ik ben de vorige keer ook zelf naar huis gefietst, maar dat doe ik deze keer niet meer. Ik heb toen helemaal niet gebloed, maar dat zegt dus niets. Wel heel veel pijn gehad, en die huisartsen die zeggen dat je het met een paracetamolletje wel aan kan zijn denk ik allemaal mannen

Dus mijn gameplan voor de nieuwe plaatsing: vriend gaat mee en rijdt mij met de auto heen en weer. Vraag van te voren sterkere pijnstillers en zorg dat ik die dag en de dag daarna niets hoef te doen.

Maar dat lost jouw maandverband probleem natuurlijk niet op. Misschien even voorleggen aan je huisarts of assistente? Die hebben vast vaker met dit bijltje gehakt
Zelf fietsen zou ik je ook niet aanraden. Ik was toch wel duizelig en draaierig. Ik kon lopen naar huis en dat was prima, maar fietsen had ik niet graag gedaan. Had minimaal bloedverlies, maansverandering was niet nodig. Geen kinderen hier.
Na de bevalling plaatsen was echt een eitje bij mij, heb er vrijwel niets van gevoeld. Ik ben alle keren gewoon naar huis gefietst (3 maal in totaal, 2 voor zwangerschap, 1 erna) en heb nooit veel pijn gehad, nooit meer dan een beetje zeurend. Dus ik zou het fietsen gewoon doen, maar als je daar zenuwachtig van wordt moet je natuurlijk iets anders voor jezslf regelen.

Verder zou ik gewoon maandverband gebruiken en dan een zakje meenemen en een nieuw verbandje. Het gebruikte verbandje doe je dan in het zakje en dan of bij de huisarts in de afvalbak, of als je dat niet wil, neem je het zakje mee naar huis en gooi je het daar weg.
..
euh misschien lichtelijk off topic maar hebben jullie wel eens iets raars gevoeld na de plaatsing?

sommige dagen kan ik bij het uiteinde van het spiraaltje met mijn vinger, ik voel een draadje dan

sommige dagen niet

en laatst deed het ineens (heel erg) zeer tijdens het vrijen, niks bijzonders gedaan verder...

maar goed ik heb het ding nog maar net twee maandjes, weet niet wat normaal is
Lorem Ipsum
De eerste keer heb ik zes weken gevloeid, en bij de volgende keren minimaal. Ik ga altijd met de auto en dat was prima te doen.
Ik was lopend met de kinderwagen, vond het wel heel fijn dat ik niet op een zadel hoefde te gaan zitten.

Helemaal niet nagedacht over na het plaatsen, maar kreeg een inlegkruisje van de arts. Was met mijn ondergoed van die dag alleen niet heel handig

Wel alvast ter bemoediging:

Succes volgende week!
Bij mij was het plaatsen vrijwel pijnloos. Ook gewoon naar huis gefietst zonder dat het pijn deed, werd ook niet duizelig ofzo. Was wel na twee bevallingen, scheelt misschien.

Tijdens het wachten op mijn afspraak even naar het toilet gegaan om verbandjes te wisselen, zo was dat ook geen probleem.

(Off-topic: het spiraaltje is er wel inmiddels al een tijdje weer uit, ga er nooit meer één nemen.)
Voor mij was het het naarste gevoel dat ik ooit gehad heb. Had me de dag erna ook ziek gemeld.

Neem altijd iemand mee mocht je er last van krijgen
waarom nooit meer zippur?
Lorem Ipsum
quote:Onbevangen schreef op 04 oktober 2016 @ 13:40:

Voor mij was het het naarste gevoel dat ik ooit gehad heb. Had me de dag erna ook ziek gemeld.

Neem altijd iemand mee mocht je er last van krijgenBen je al eens bevallen?
Ik heb vorige maand mijn spiraaltje laten vervangen. Het zetten was veel vervelender dan bij mijn eerste spiraal. Ik heb geen kinderen en doordat ik nauwelijks vloeide door de mirena was mijn baarmoedermond heel stug geworden. Ik heb beide keren naar huis kunnen fietsen, wel had ik afgesproken dat een vriendin me op zou halen met de auto als ik me slecht voelde.

Zelf had ik genoeg aan een inlegkruisje na het zetten.
Succes!

Ik vond het heel erg meevallen (nooit bevallen/zwanger geweest).

Ze hebben maandverband bij de gynaecoloog. Ik had een hele aardige vrouw, ze wilde zelfs eerst nog de afspraak verzetten toen bleek (ik had de afspraak netjes laten zetten op een dag dat ik normaal menstrueer maar toen besloot menstruatie niet te komen) dat ik niet ongesteld was.

Toch laten plaatsen, kwam wel bloed vrij en was ook blij dat ik iemand mee had voor het thuis brengen met de auto (ook al had ik wel kunnen fietsen dit was fijner).

Nakramp/duiziligheid bijna niet gehad, maar daarna wel gewoon ongesteld geworden. De maand erna niet meer.
Ik werd heel duizelig en misselijk na het plaatsen. De huisarts zei dat dat soms gebeurde, heeft iets te maken met een zenuw die geraakt wordt bij het inbrengen. Ik was op de fiets, maar was achteraf gezien liever met de auto gegaan. De kans is natuurlijk heel groot dat dat jou niet gebeurt, maar misschien toch handig om met de auto te gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Toevallig heb ik gisteren een nieuwe laten plaatsen.

De eerste is 5 jaren geleden gezet door de gynaecoloog. Dit was 6 weken na de bevalling. Dat ging prima.

Gisteren een afspraak om een nieuwe te zetten. Zag hier echt ontzettend tegenop.

De huisarts zou hem plaatsen.

Er was mij door de assistente geadviseerd om van te voren naproxen in te nemen dus dit heb ik keurig gedaan.

Het is mij echt ongelofelijk meegevallen. Heb er echt bijna niks van gevoeld.

De kunst is om te ontspannen. I know lastig als je in die positie ligt. Maar de huisarts stelde mij heel erg op mijn gemak.

Eendebek erin....baarmoedermond opmeten.

Even hoesten en de oude had ze er uit. Weer even hoesten en de nieuwe zat erin.

Ik voelde een klein tikje in mijn buik en dat was het.

Gisteren een beetje bloed verloren....en vandaag nog een klein beetje oud bloed.

Fluitje van een cent....snap niet dat ik er zo tegenop zag.

Heel veel succes en probeer te ontspannen.
Het stukje baarmoeder opmeten doet bij mij altijd vreselijk pijn. De rest valt wel mee.
Ik maak me denk ik ook druk om niets maar zie er zo tegenop en dan worden ineens van die kleine dingen als 'waar laat ik het vieze maandverband' ineens heel groot. Inmiddels bedacht dat ik dit inderdaad gewoon moet vragen. En dan nu maar hopen dat ik dat volgende week ook doe en niet ga lopen panieken. Alhoewel ik ergens ook wel weer denk dat als ik echt in paniek raak de huisarts vast wel weet wat ze moet doen. Goed om de verschillende antwoorden te lezen. Zorg in ieder geval dat mijn man me kan ophalen mocht het nodig zijn en ik regel oppas voor kind.
En spreek je angsten uit tegenover je huisarts.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:turquasi schreef op 04 oktober 2016 @ 13:45:

waarom nooit meer zippur?

Ik werd elke maand toch gewoon een soort van ongesteld, ik wist wel dat dat een mogelijkheid was, maar vond het toch erg lastig.

En het ergste, mijn libido daalde tot het vriespunt. Ik zei nog tegen de gynaecoloog: werkt wel echt heel goed op deze manier
quote:Belle73 schreef op 04 oktober 2016 @ 18:22:

En spreek je angsten uit tegenover je huisarts.Ja dat ga ik doen. Vind dat wel lastig want de laatste keer dat ik dat deed keek ze me erg verwonderd aan. Dus had ik het gevoel niet helemaal serieus genomen te worden. Over het algemeen is het een erg fijne huisarts maar mijn angst rondom zwangerschap en bevalling snapt ze niet. Hopelijk gaatdat beter. En wellicht gaat het gewoon goed. De vorige keer lukte het me ook.
Ik heb hem ook gehad, maar ik had me er toch klachten van! Nooit meer voor mij dat ding! Plaatsing was geen centje pijn overigens en eruit halen ook niet, maar de maanden dat ik hem heb gehad waren een ramp! Overigens kreeg ik van mijn huisarts een pijnstiller bij de plaatsing, en ik kon prima alleen naar huis naderhand.
had jij ook een t-safe zippur, of een mirena (vanwege het ongesteldheidsverhaal)?

ik heb ook niet zoveel libido momenteel (en eet me wel een ongeluk) maarja nogal wiedes als sex pijn doet he.

ik kijk het nog maar even aan, de kliniek waar ik hem heb laten is niet naast de deur dus om nou elke keer erheen te gaan voor een echo...
Lorem Ipsum
Vervelend Turquasi, is de T-safe ook een hormoonspiraal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven