spoedlijn tandarts
zaterdag 2 juni 2012 om 15:37
Mijn man heeft dit weekend enorme kiespijn, en we hebben dus de spoedlijn van de tandarts gebeld. Maar daar wordt helemaal niet opgenomen.
Wel zegt een stem dat het gesprek 0,80 cent per minuut kost en max. 40 euro per gesprek. Voor levensbedreigende situaties toets '1'.
Nou dood ga je niet zo snel aan kiespijn, maar niet te harden is het wel.
Dus 3 keer toe gebeld, en lang laten overgaan, 'alle medewerkes zijn in gesprek, of zitten op het terras', want niemand neemt op.
Wat nu te doen ?
Man zit al aan max. ibuprofen per dag, en combineert ook met paracetemol.
Helpen tandartsen mensen nog wel in nood in het weekend, of is het beleid om altijd tot werkdagen te moeten wachten ?
zo ja, waarom dan een spoedlijn die niet wordt opgenomen ?
Wel zegt een stem dat het gesprek 0,80 cent per minuut kost en max. 40 euro per gesprek. Voor levensbedreigende situaties toets '1'.
Nou dood ga je niet zo snel aan kiespijn, maar niet te harden is het wel.
Dus 3 keer toe gebeld, en lang laten overgaan, 'alle medewerkes zijn in gesprek, of zitten op het terras', want niemand neemt op.
Wat nu te doen ?
Man zit al aan max. ibuprofen per dag, en combineert ook met paracetemol.
Helpen tandartsen mensen nog wel in nood in het weekend, of is het beleid om altijd tot werkdagen te moeten wachten ?
zo ja, waarom dan een spoedlijn die niet wordt opgenomen ?
zaterdag 2 juni 2012 om 15:48
Ja er zou wel een tandarts van dienst moeten zijn, heb je een algemene spoedlijn gebeld, of die van jullie tandarts? Anders zou ik idd proberen te achterhalen wie de dienstdoende is. Als je ze echt niet te pakken krijgt misschien de HAP bellen? Misschien dat die de tandarts wel kunnen bereiken of je naar een tandarts in een naastgelegen plaats kunnen verwijzen - en anders hebben ze vast een sterkere pijnstiller om de rest van het weekend te overbruggen. Sterkte!
zaterdag 2 juni 2012 om 16:13
Uit ervaring weet ik hoe erg heftige kiespijn kan zijn, en dat Ibuprofen en Paracetamol gecombineerd dan echt niet meer helpt. In mijn geval had ik een ontstoken tandwortel na een eerste behandeling van een wortelkanaalbehandeling . Gelukkig kon ik wel terecht bij de noodtandarts en ik hoefde niet eens contant tebetalen, ondanks dat het een andere tandarts was dan mijn eigen. Tip: laat je niet afschepen en dring op een bezoek aan, want een weekend kan lang duren, om over de nacht maar niet te sprkene, als je heftige kiespijn hebt. Succes! Laat je nog even weten of je man gezien wordt en wat het probleem was?
zaterdag 2 juni 2012 om 16:41
Tuurlijk moet je gewoon geholpen kunnen worden in het weekend. Dit is wel heel vreemd dat er niemand opneemt.
Als het goed is heeft er elk weekend één van de tandartsen in de omgeving nooddienst. Soms kan dit toevallig je eigen tandarts zijn, maar dus ook grote kans dat een andere tandarts dit heeft. Als het goed is zou je naar je eigen tandarts moeten kunnen bellen en dan een telefoonnummer te horen moeten krijgen waar je naartoe moet bellen voor de dienstdoende tandarts.
Het is te hopen dat je huisarts hem wel te pakken kan krijgen. Anders moet je misschien even naar een tandarts in een andere regio bellen. Zij hebben vast weer een andere dienstdoende tandarts.
Als het goed is heeft er elk weekend één van de tandartsen in de omgeving nooddienst. Soms kan dit toevallig je eigen tandarts zijn, maar dus ook grote kans dat een andere tandarts dit heeft. Als het goed is zou je naar je eigen tandarts moeten kunnen bellen en dan een telefoonnummer te horen moeten krijgen waar je naartoe moet bellen voor de dienstdoende tandarts.
Het is te hopen dat je huisarts hem wel te pakken kan krijgen. Anders moet je misschien even naar een tandarts in een andere regio bellen. Zij hebben vast weer een andere dienstdoende tandarts.
zondag 3 juni 2012 om 11:45
maandag 4 juni 2012 om 16:05
quote:Anna_69 schreef op 02 juni 2012 @ 16:13:
... Gelukkig kon ik wel terecht bij de noodtandarts en ik hoefde niet eens contant tebetalen, ondanks dat het een andere tandarts was dan mijn eigen. Tip: laat je niet afschepen en dring op een bezoek aan, want een weekend kan lang duren, om over de nacht maar niet te sprkene, als je heftige kiespijn hebt. Succes! Laat je nog even weten of je man gezien wordt en wat het probleem was?
Hoi,
Het is ons niet gelukt om in het weekend een behandelafspraak te krijgen..
Mijn man moest wachten tot maandag, en dat heeft hij dus gedaan.
Vanmiddag bleek bij de tandarts dat er een ontsteking onder de kies zat, en zou er eerst een wortelkanaal gestart worden, en is daarna gekozen voor het trekken van de kies. (waarom dat nodig was weet ik ook niet..)
Al met al, fijn dat die er uit is, maar het had wel wat soepeler en vlotter gemogen allemaal.
... Gelukkig kon ik wel terecht bij de noodtandarts en ik hoefde niet eens contant tebetalen, ondanks dat het een andere tandarts was dan mijn eigen. Tip: laat je niet afschepen en dring op een bezoek aan, want een weekend kan lang duren, om over de nacht maar niet te sprkene, als je heftige kiespijn hebt. Succes! Laat je nog even weten of je man gezien wordt en wat het probleem was?
Hoi,
Het is ons niet gelukt om in het weekend een behandelafspraak te krijgen..
Mijn man moest wachten tot maandag, en dat heeft hij dus gedaan.
Vanmiddag bleek bij de tandarts dat er een ontsteking onder de kies zat, en zou er eerst een wortelkanaal gestart worden, en is daarna gekozen voor het trekken van de kies. (waarom dat nodig was weet ik ook niet..)
Al met al, fijn dat die er uit is, maar het had wel wat soepeler en vlotter gemogen allemaal.