spontane bloedneuzen
zondag 20 september 2009 om 14:51
Hallo,
sinds een paar maanden heb ik regelmatig spontane bloedneuzen, dus niet geraleteerd aan neuspeuter, snuiten enzo.
Ik denk dat het gemiddeld zo'n 3x per week is. Het vreemde vind ik dat het meestal 's nachts is... ik word dat wakker van een bloedneus.
Het is nooit heel erg en stopt dus vrij snel weer....maar vind het een beetje vreemd?....
iemand die dit herkent of weet hoe dit komt?
groetjes
sinds een paar maanden heb ik regelmatig spontane bloedneuzen, dus niet geraleteerd aan neuspeuter, snuiten enzo.
Ik denk dat het gemiddeld zo'n 3x per week is. Het vreemde vind ik dat het meestal 's nachts is... ik word dat wakker van een bloedneus.
Het is nooit heel erg en stopt dus vrij snel weer....maar vind het een beetje vreemd?....
iemand die dit herkent of weet hoe dit komt?
groetjes
zondag 20 september 2009 om 15:28
Naar de huisarts. Er zal waarschijnlijk bloed worden geprikt, naar je bloeddruk worden gekeken en in je neus. Komen er bloedstollingsziektes in je familie voor? Of hoge bloeddruk? En het kan ook gewoon een bloedvaatje zijn wat niet goed herstelt en steeds weer gaat bloeden, maar dan heb je enkel bloed uit je linker of juist rechter neusgat. Dus hou even in de gaten van welke kant het komt.
En neussprays (voor allergie bv) kunnen ook een oorzaak zijn.
En neussprays (voor allergie bv) kunnen ook een oorzaak zijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 20 september 2009 om 15:39
bedankt voor jullie reacties
ik geloof niet dat ik veel snuif..
gebruik ook geen sprays oid
het is wel zoals singalala zegt dat het steeds alleen de linker kant is dus dan zou het misschien toch duiden op een bloedvatje wat steeds open springt?....
maar dat het juist 's nachts is vind ik zo vreemd, juist omdat je dan in rust bent.
maar zou het iets met de bloeddruk ofzo te maken hebben dan zou het dus uit verschillene kanten komen singalala?
ik geloof niet dat ik veel snuif..
gebruik ook geen sprays oid
het is wel zoals singalala zegt dat het steeds alleen de linker kant is dus dan zou het misschien toch duiden op een bloedvatje wat steeds open springt?....
maar dat het juist 's nachts is vind ik zo vreemd, juist omdat je dan in rust bent.
maar zou het iets met de bloeddruk ofzo te maken hebben dan zou het dus uit verschillene kanten komen singalala?
zondag 20 september 2009 om 21:46
Je kunt in je slaap ook natuurlijk aan je neus zitten zonder dat je het door hebt. Maar als het telkens aan dezelfde kant is, is het waarschijnlijk een bloedvaatje wat aan de oppervlakte zit of een wondje. Even naar laten kijken door je huisarts en misschien even naar de KNO arts om het plekje dicht te laten branden of aan te laten stippen (is minder eng dan het klinkt hoor!)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 20 september 2009 om 21:57