Gezondheid alle pijlers

spontane bloedneuzen

20-09-2009 14:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

sinds een paar maanden heb ik regelmatig spontane bloedneuzen, dus niet geraleteerd aan neuspeuter, snuiten enzo.

Ik denk dat het gemiddeld zo'n 3x per week is. Het vreemde vind ik dat het meestal 's nachts is... ik word dat wakker van een bloedneus.

Het is nooit heel erg en stopt dus vrij snel weer....maar vind het een beetje vreemd?....

iemand die dit herkent of weet hoe dit komt?

groetjes
Toen ik negen was had ik snel last van (spontane) bloedneuzen. Naar aanleiding hiervan zijn mijn neus en keelamandelen verwijderd.
Even langs huisarts, Het kan namelijk ook duiden op een hoge bloeddruk. Heb je een partner die misschien in zijn slaap wat ellebogen in de rondte gooit?
Snuif je veel?
quote:fleurtje schreef op 20 september 2009 @ 15:01:

Snuif je veel?

Vorige keer dat ik dat had was ik zwanger, maar dat had je na maanden vast al gemerkt.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Zelf ook last van gehad,vroeger en mijn zoon ook.

Er zat een bloedvaatje wat elke keer spontaan knapte..

dichtgebrand en geen last meer gehad.
Naar de huisarts. Er zal waarschijnlijk bloed worden geprikt, naar je bloeddruk worden gekeken en in je neus. Komen er bloedstollingsziektes in je familie voor? Of hoge bloeddruk? En het kan ook gewoon een bloedvaatje zijn wat niet goed herstelt en steeds weer gaat bloeden, maar dan heb je enkel bloed uit je linker of juist rechter neusgat. Dus hou even in de gaten van welke kant het komt.

En neussprays (voor allergie bv) kunnen ook een oorzaak zijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
bedankt voor jullie reacties

ik geloof niet dat ik veel snuif..

gebruik ook geen sprays oid

het is wel zoals singalala zegt dat het steeds alleen de linker kant is dus dan zou het misschien toch duiden op een bloedvatje wat steeds open springt?....

maar dat het juist 's nachts is vind ik zo vreemd, juist omdat je dan in rust bent.

maar zou het iets met de bloeddruk ofzo te maken hebben dan zou het dus uit verschillene kanten komen singalala?
Ik bedoelde een ander snuiven.
Ik had er dus meestal last van als het buiten warm was of inderdaad lekker warm in mijn bedje.

dan knapte dat vaatje dus.

Mijn zoon heeft het het ook heel erg gehad.
En inderdaad 1 neusgat,altijd dezelfde.

Had je er last van de afgelopen dagen toen het warm was?
Mijn broertje had het als kind ook, die heeft het ook dicht laten branden... Toen was het over. Hij had het ook vaak ´s nachts. Soms werd hij wakker en zat werkelijk alles nder het bloed...
quote:fleurtje schreef op 20 september 2009 @ 15:40:

Ik bedoelde een ander snuiven.
Ik kreeg het toen ik bloedarmoede had. Als je je ook moe voelt, kun je mss even de ijzerwaarde meten (bij huisarts)
Je kunt in je slaap ook natuurlijk aan je neus zitten zonder dat je het door hebt. Maar als het telkens aan dezelfde kant is, is het waarschijnlijk een bloedvaatje wat aan de oppervlakte zit of een wondje. Even naar laten kijken door je huisarts en misschien even naar de KNO arts om het plekje dicht te laten branden of aan te laten stippen (is minder eng dan het klinkt hoor!)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
bleh....dat dichtbranden lijkt me vreselijk.....als ik weet dat dat het is, dan ben ik al blij, omdat het vooral 's nachts is heb ik er weinig hinder van en dan laat ik het wel niet dichtbranden...

als het maar niets ernstigs ofzo is.....

ben geen hypochonder hoor.... :S
Je kunt er ook last van hebben als je teveel melkprodukten gebruikt.

Als mijn zoon meer als 1 glas melk / yoki etc drinkt, dan is het zeker dat hij weer een bloedneus krijgt.

Mijn man en neef hebben hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven