Gezondheid alle pijlers

Sprekend horloge, waar te koop?

28-06-2011 17:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voor mijn vader ben ik op zoek naar een (Nederlands) sprekend horloge. Het liefst eentje met een rekbare stalen band.

Online vind ik er een paar, maar ik wil ze graag zelf bekijken en beluisteren of het wel iets voor hem is.

Kent iemand een winkel (bij voorkeur ergens in de regio Eindhoven, Den Bosch, Nijmegen) waar ze deze verkopen?

Alvast bedankt.
Tsja, daar is maar 1 antwoord op.... call The Hoff!!

Zoek op 'horloge blinden' of 'horloge slechtzienden' en dan heb je grote kans dat er iets bij jou in de buurt zit waar je het kunt beluisteren.

Zit Oisterwijk niet in jouw buurt?

http://www.worldwidevisio ... ges-blinden-slechtzienden
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hi Himalaya,

Bedankt voor de tip, die in Oisterwijk had ik ook al gevonden. Zou eventueel kunnen, maar is wel iets uit de richting.

Ik hoopte dat er ergens in de stad een winkel zit die ze verkoopt zodat ik echt even goed kan kijken.

Mijn vader is slechtziend aan de rechterzijde door een hersenbloeding en daarom lijkt zo'n horloge mij wel handig voor hem.
Dit dan ook al gevonden?

http://www.bartimeus.nl/hulpmiddelen_index

Bartiméus is de kennisorganisatie voor alle vragen rondom visuele beperkingen in Nederland. Voor mensen die zelf slechtziend of blind zijn, maar zeker ook voor professionals.

Misschien kunnen zij je een tip geven bij jou in de buurt.
Ook al gevonden, maar ik ga ze morgen eens bellen.

Verder langs de thuiszorgwinkel voor info en advies en anders

toch maar online bestellen.

Bedankt voor het meedenken!
Als je vader wat problemen heeft met zijn gehoor, zou ik wel vragen of je het horloge terug mag sturen als hij het niet verstaat.

Sorry dat ik met dingen kom die je ook al had gevonden, maar bij sommige mensen is google chronisch stuk
Nee joh, hartstikke fijn dat je mee wil denken.

Ik heb me al rot gegoogled dus ga morgen maar eens een belrondje doen. Gelukkig hoort mijn vader nog goed en is het puur zijn zicht wat aangetast is. Bedankt voor de tip over het terugsturen, ga ik vragen mocht ik iets online kopen.
Hoi Yoogali, ik heb ooit zo'n horloge voor een vriend van mij gekocht en heb dat destijds via het Blindeninstituut geregeld. Via hun hoofdkantoor is het toen doorgestuurd naar een soort dependance in mijn stad. Het was een super horloge en mijn vriend heeft er veel plezier van gehad.

Moet er wel bij zeggen dat het al enige tijd geleden is en weet ik niet of ze die service nog bieden.

Succes
Schijfvan5, bedankt voor de tip. Ga ik ook bekijken.
Gevonden! En wel bij de thuiszorgwinkel. Zij hadden vandaag de eerste zending binnen gekregen en toevallig net uitgestald.

Het zijn de horloges van slechtziend.nl dus helemaal goed.

Hoop dat mijn vader er blij mee is en er wat mee kan.

Allemaal bedankt voor het meedenken.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 juni 2011 @ 17:59:

Tsja, daar is maar 1 antwoord op.... call The Hoff!!

[afbeelding]Hahah, dat dacht ik ook meteen toen ik de titel zag van dit topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven