Stijve nek...
zondag 23 september 2012 om 09:16
We zijn aan het verbouwen in ons huis en ik heb 3 dagen op rij het plafond zitten schilderen. Gevolg is dat ik vrijdagmorgend opstond met een vreselijk pijnlijke nek en schouder (enkel langs rechtse kant). Ik loop nu al zo een heel weekend rond, kan amper rechts of links kijken en het maakt niet uit of ik nu zit of lig, het doet pijn!
Het enigste wat helpt is een pijnstiller. Hebben jullie enige tips en hoeveel dagen kan dit duren? Ik begin aan dag 3....
Het enigste wat helpt is een pijnstiller. Hebben jullie enige tips en hoeveel dagen kan dit duren? Ik begin aan dag 3....
zondag 23 september 2012 om 09:46
Bedankt voor de tips Tijgerbalsem smeer ik al regelmatig. Een massage helpt, maar dan eigenlijk maar korte tijd. Denk ook dat ik naar de huisarts ga gaan als het tegen maandag niet beter is. Het erge is dat er nog zoveel te schilderen valt in huis. Mijn man doet de zware verbouwingen (wat ik niet kan) en ik doe het schuur en schilderwerk van alle kamers....

zondag 23 september 2012 om 09:49
Ik heb onlangs hetzelfde gehad. Helse pijn. Op doktersadvies heb ik 3x per dag 2 paracetamol met cafeïne en 3x per dag 2 ibuprofen (200 mg) ingenomen. En bij erge pijn nog 2 paracetamol voor het slapen gaan. In de ochtend beginnen op je nuchtere maag met 2 tabletten. Het ging niet in één keer weg maar de scherpe kantjes gingen er vanaf en ik had steeds meer momenten van geen pijn. Het heeft een week geduurd en was net zo snel weg als dat het was gekomen.
Neem voor alle zekerheid contact op met je huisarts, maar voor vandaag zou je wat extra paracetamol / ibuprofen kunnen nemen (of wat voor pijnstillers je nu ook neemt).
Neem voor alle zekerheid contact op met je huisarts, maar voor vandaag zou je wat extra paracetamol / ibuprofen kunnen nemen (of wat voor pijnstillers je nu ook neemt).

zondag 23 september 2012 om 11:14
Ik had 2 weken terug ook een stijve nek en moest toch voor de rug bij de fysio zijn. De rug hebben we even laten zitten en mijn nek is toen losgemaakt. Daarmee was het niet over, maar het scheelde wel de helft. Ik heb nog 1,5e week niet omhoog kunnen kijken en ook nu heb ik nog wel wat pijn als ik omhoog wil kijken.
zondag 23 september 2012 om 13:22
dinsdag 25 september 2012 om 08:33
Ik kon er niet meer van slapen en ben naar de huisarts en kinesist gegaan. Neem nu ibrufen tegen pijn en ontsteking, zalfje voor spierpijn en dan nog spierontspanner. Kine hielp niet veel bij mij. Ik krijg de pijn nu onder controle maar heb niet het gevoel dat het snel geneest. Dacht dat je met een stijve nek maar paar dagen rondliep...Leg nu ook constant warme kersenpittenkussen tegen mijn nek. Nu maar afwachten zeker.